Stroom op houten poort zetten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 10:07

EvelienKiss schreef:
Wij hebben onlangs hetzelfde moeten doen (ook houten hek en ook wolfwerende draden) en mijn man heeft iets gemaakt wat jij zoekt (denk ik). Morgen maak ik foto’s. Ik heb al van een paar mensen gehoord: oh dat is handig. Dus blijkbaar is het niet standaard.

Oh ik ben benieuwd! En anders wordt het de optie met 1 poortgreep :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:54

@amado: Het is fijn dat je wolfwerend bezig bent, maar ik vrees dat de wolf hier met één sprong makkelijk overheen komt ;(

Verder is het met een gazen hek voldoende om dat deel met een draadje onderop en een draadje ter hoogte van de bovenkant van het gaashekwerk.

Hier een voorbeeld van hoe mijn gazenhekwerk er tegenwoordig uit ziet. Ik gebruik 'hartjes' om de verbinding van de poort naar het linker deel te maken (het loshangende rode draadje links, op dat stuk staat nu dus geen stroom))
Afbeelding

Amado

Re: Stroom op houten poort zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 11:22

Boven het hek zullen nog draden komen, de gehele omheining is 165cm hoog en schuin naar buiten lopend bij de laatste 2 draden. Lijkt net een gevangenis _o_

Helemaal wolfwerend zal het allemaal niet zijn, ze ontsnappen zelfs uit dierentuinen.. maar beter iets dan niets doen denk ik dan maar.

Een verbindingsdraad is inderdaad ook nog een goede optie

______

Er hoeft trouwens geen stroom op de omheining te staan wanneer het hek open is, dat is maar voor een paar seconden namelijk :)

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:05

Kan je zien wat de constructie is? Ik hoef maar 1 handeling te doen om het hek te openen, net zoals voorheen. Er zit altijd stroom op, ook als het hek open is. Laat maar weten als je vragen hebt.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:18

Oh ik heb nu mijn man gevraagd mee te lezen. Ik begrijp dat ik geen antwoord geef op jouw vraag. Zijn antwoord is ook: grondkabel. Maar dat antwoord had je al gehad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:20

Maar bij jou loopt boven de grond de stroom niet door of wel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:34

@EvelienKiss: dat is mooi gedaan. Hoe groot is de afstand tussen de draden?? Het lijkt me best ruim en zou bang zijn dat een wolf er met een aanloop gewoon tussendoor kan springen. Met een beetje pech krijg ie nog wel een tik maar is ie er al wel door.

Ik heb daarom bewust de afstanden tussen de draden smaller gehouden in de hoop dat dat meer afschrikt.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:34

Bij mij loopt de stroom onder de grond door met een grondkabel. Ik had de vraag van de topic starter niet goed begrepen dus al mijn foto’s zijn overbodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:35

Zulke foto's zijn nooit overbodig; iemand anders kan er altijd zijn voordeel mee doen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:38

Nee niet onnodig vind de foto's ook fijn.

Wij hebben hier dan alles van ijzer.
Maar zitten bijvoorbeeld met een dubbele automatische poort waar we met de auto door gaan.
Ook daar de vraag, hoe ga je dat doen.
En dan lijkt dat van jou best een optie.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-12-24 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:38

DubbelFun schreef:
@EvelienKiss: dat is mooi gedaan. Hoe groot is de afstand tussen de draden?? Het lijkt me best ruim en zou bang zijn dat een wolf er met een aanloop gewoon tussendoor kan springen. Met een beetje pech krijg ie nog wel een tik maar is ie er al wel door.

Ik heb daarom bewust de afstanden tussen de draden smaller gehouden in de hoop dat dat meer afschrikt.

Tussen de lage draden 10 tot 15 cm. Bij de hoge 20 tot 25 centimeter. In totaal zijn het 7 tot 9 draden. Bovenste is lint. Alles blauw. 1.70 tot 1.90 hoog. Het hek is goedgekeurd door de wolvenconsulent van de provincie Gelderland. Die is echt met een meetlint alles gaan checken.

Misschien zie je op de foto niet alle draden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:48

Dat zou kunnen.
Persoonlijk zou ik 25 cm te veel ruimte vinden. Ik zit tussen de 15 en 20 cm.

Overigens merkte ik dat sommige draden bij het opendoen van het hek erg strak kwamen te staan. Hier heb ik stukken dik elastiek tussen de draden en de isolatoren gedaan en dat werkt goed.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:58

Mooie constructie evelienkiss,
Ik denk niet dat een wolf gemakkelijk doorheen strakke draden springt. Denk dat die dan eerder verstrikt raakt erin.
De lage van 10-15cm schrikken sowieso al af om doorheen proberen te gaan lijkt me.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 13:11

Ik vind het ook zeker een mooie en slimme constructie, zeker niet overbodig! Daar kan ik wel wat inspiratie uit halen en dan icm een enkele poortgreep de stroom door laten lopen :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:22

EvelienKiss schreef:
Bij mij loopt de stroom onder de grond door met een grondkabel. Ik had de vraag van de topic starter niet goed begrepen dus al mijn foto’s zijn overbodig.

Nee hoor, zijn wel nuttig. Er zijn meer mensen met vergelijkbare problemen die creatieve oplossingen zoeken