Toen ben ik het anders gaan aanpakken:
Op het moment dat hij hapte, sprong ik vliegensvlug op en gaf een enorme brul.
Ik hoefde hem niet eens aan te raken, hij schrok zich het apelazarus!!!
Sindsdien doet ie het niet meer
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, bedenk maar dat jonge paarden in de kudde op dezelfde manier worden aangepakt door hun overste
. En tja, bij sommige paarden moet je al iets meer kracht uitoefenen dan bij anderen... Uit ervaring weet ik wel dat sommige onder hen nogal hardleers kunnen zijn hoor. Maar zo'n gedrag moet zowiezo altijd bestraft worden. pniekepnak schreef:Toch is dat idee van 'paard bijt dus krijgt een dreun' makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zei dat zelf namelijk ook altijd, en nu is mijn eigen paard ook ontzettend aan het bijten geslagen. Hij krijgt absoluut meteen een mep van me als hij bijt, maar het lijkt hem helemaal niets te interesseren.
Het heeft wel iets effect hoor, het is zeker wel minder geworden en vooral ook minder onverwacht, dat echte uithalen is er niet meer bij, maar helemaal nooit meer doen? Ik heb het opgegeven...Bella schreef:Als ze dat bij mij wagen (en dat is al wel eens gebeurt) dan krijgen ze als actie-reactie een knal tegen hun neus (zijkant, slaat soms best lekker, al mag ik het niet zo zeggen, sorry).....en dat houden de meesten meteen op (enkeling hier begint enorm te flemen...dat is echt een SM-paard)!!!

gijsenkim schreef:want een halve minuut later ben je al te laat.

gijsenkim schreef:maar het help echt wel hebben het bij een van de manege ook gedaan; daarna nooit meer geflikt!ik zou nou wel eens willen weten hoe je dat in godsnaam voor elkaar krijgt bij een paard.......... en dat dan ook gelijk, want een halve minuut later ben je al te laat.
Ik ben al een minuut bezig met het oor te pakken, dan een krukje zoeken........
rare vage tip vind ik dat altijd
gyzmo"]
[quote="gijsenkim schreef:want een halve minuut later ben je al te laat.
Van een terechte, consequente lik op stuk dreun worden ze echt niet kopschuw. Hij heeft wel eens een borstel tegen z'n neus aan gehad en hard ook en niet met de kant met haren... Maar hij steekt die neus nog steeds in andermans zaken hoor, niks niet schuw
Citaat:Maar hij steekt die neus nog steeds in andermans zaken hoor, niks niet schuw
en dat na zijn heropvoeding met het lik-op-stuk-beleid......niks kopschuw .....