Vragen wolfwering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Vragen wolfwering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:41

Het enige voordeel is dat ik rustiger slaap, maar het missen van de koppies 's ochtends als ik kom voeren (al dan niet over de staldeuren) gaat nooit wennen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:53

EvelienKiss schreef:
Iedereen bedankt voor alle adviezen. We gaan voor wolfwerend hek èn de paarden op stal. Dit weekend zijn we er druk mee geweest. Nu begin ik mij de impact te realiseren. De paarden niet meer ‘s nachts scharrelend in hun (mini) paddock paradise, mijn uitzicht op de paarden (en de weilanden/bossen daarachter) flink beperkt, elke dag op tijd thuis moeten zijn om de paarden op te hokken…. Jeetje, een vraag aan de mensen die ook zijn gegaan van 24/7 buiten naar op stal zetten: wen je eraan? Zijn er ook voordelen?

Enige voordeel is dat de wolf er niet bij kan, verder niet. Dierenwelzijn staat niet op de agenda van de pro wolf mensen, denk ik wel eens.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:08

Goede nachtrust staat met stip op 1.
Op 2:
Wij mesten in de avond de paddock uit.
Het scheelt nu uitmesten in de ochtend van de paddock met kapotgelopen en/of verzopen mesthopen bij slecht weer.

Het voer hangen we ook klaar voor de volgende ochtend, dus als ik haast heb hoef ik ze alleen buiten te zetten in de schone paddock, voer mijn oudje of laat ze in de wei in de zomer en dan kan ik weg en blijft de rest wel liggen voor een ander moment op de dag of een ander persoon.

Voor de paarden?
Elk hun eigen opgestrooide box met ruwvoer op maat.
Elke dag zit mijn merrie van top tot teen onder het gehakselde stro. En ook mijn oudje kan rustig languit liggen zonder weggejaagd te worden.

Maar liever had ik de deuren open kunnen laten voor ze.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 18:52

Ik heb een rek boven mijn staldeur geplaatst. Ik had al een bovendeur maar om die er op te doen staat ie helemaal in een dicht hok. Dit is voor de nacht, overdag staat ie buiten en staat zijn staldeur open.
Deze kreeg ik als tip in een topic die ik zelf had geplaatstAfbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 20:15

Ik zie geen voordelen aan ze verplicht voor een bepaalde tijd weer op stal te moeten hebben. Hier worden we daar ook echt wel door geleefd. Naar mijn zin staan ze teveel en te lang op stal ook.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 20:24

Ik houd er ook niet van, maar soms heb je geen keuze. Hij staat heel lang buiten. Maar ik zie hem snachts liever niet door de draden gaan omdat er een wolf voorbij komt ( we staan direct aan het bos ). Dat gebeurt al veel te veel.