draven op de harde weg?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:54

Stappen op de harde weg is goed. Kijk maar wat een DA je zal vertellen als je paard kreupe; saat. Ga 3 maal daags stappen op de harde weg. Doe je regelmatig dan zal je paard minder blessure gevoelig zijn.
Draven op de harde weg is ook goed, mits het een normale draf is. Kijk maar naar de tuigers, de meeste hebben goede benen

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:23

draven kan geen kwaad zoland je maar niet te hard draaft of te lang. toch kan je beter stappen(goed voor de pezen) maar zeker nooit galoperen!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:01

Waarom hebben die tuigers die voor die karren lopen op de weg dan zo'n hard en droog beenwerk? Ik denk dat regelmatig draven over het harde heel goed is, maar niet voluit! hou het paard in een hele rustige draf en dan lijkt het mij juist goed. maar hard draven, middendraf lijkt me niet aan te raden.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:41

volgens mij hebben tuigers van nature gewoon goede benen. Die hebben in die tijd niks anders gedaan dan lopen over de verharde weg.
Draven over de verharde weg is volgens mij niet zo heel erg, als je het idd maar niet te lang doet.

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:54

Even iets anders, als mijn paard nieuwe ijzers heeft gehad, raadt mijn smid mij altijd aan om te gaan stappen op de harde weg, gaan de ijzers nog beter zitten.