Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mylittlejoy schreef:Ik dacht eigenlijk dat supplementen al onder de 21%-regeling vielen?
Weer wat geleerd, is dus nu 9% en gaat naar 21%:
https://askheltie.com/nl/artikelen/helt ... van%209%25.
Lianne007 schreef:Polar schreef:Ik weet niet of dit helemaal je vraag is, maar je gaat waarschijnlijk 12 procent (eigenlijk 11) meer betalen.
De som is dan *bedrag hooi/stro* delen door 100. En de uitkomst keer 11.
Dat is het bedrag dat je extra gaat betalen.
Dus stel je betaalt nu 5000 euro per jaar aan hooi.
Dan doe je 5000:100 is 50. 50x11=550.
Dus je gaat dan 5550 euro betalen.
Dankjewel voor je uitleg, duidelijk zo ( erg vervelend als je moeite hebt met inzicht getallen / rekenen). Ik ging er vanavond eens voor zitten en het is wel een flinke impact zo’n verhoging .
Ik denk dat wij hierdoor jaarlijks wel 1200 euro extra gaan betalen (stro erbij gerekend).
Ik neem aan dat dit zowel voor bedrijven als particulieren geldt ? ( klein of groot, veel of weinig paarden, iedereen betaald meer)
Solmyrkvi schreef:
tamary schreef:Solmyrkvi schreef:
Dit gaat over veevoer en een ander agrarisch stukje veranderde wetgeving. Het heeft niks te maken met sport, etc. BTW verhoging die in 2026 in zou gaan. Het is nl net zo goed van toepassing op koeien, schapen, etc voer als paard. Huisdieren vielen al onder 21%, uitgezonderd konijn wat als vleesvee gezien werd nog itt tot cavia's die wel gezien worden als huisdier (ook al was ook dat een vleesdier oorspronkelijk).