(discussie) Anoniem opzoek naar pensionstalling.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:24

Even andersom

Denk dat het een beetje is zoals dat de meeste ook niet aan hun werkgever laten weten dat ze elders aan het solliciteren zijn.
En dat pas vertellen als ze wat anders hebben.

En dat hoeft niet eens grote onvrede te zijn.
Maar een beetje polsen wat is er in mijn buurt.
Wat kost dat dan hoe staan de paarden voor die prijs.
En dan misschien ook wel denken: wat sta ik hier goed!
Blij dat ik de pension eigenaar niet "ongerust" heb gemaakt en een gevoel gegeven dat het niet goed zou zijn.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:33

Toen ik op zoek was naar een andere stal dit gemeld bij mijn stalhouder en ze begreep waarom ik wat anders zocht en ze ging zelfs met me meezoeken.

Vriendin stond op andere stal en vertelde ook dat ze op zoek was naar wat anders en waarom, laat ik het zo zeggen dat ze 3 dagen na het gesprek vertrokken is omdat haar leven op stal vreselijk werd en belangrijker haar paard werd niet meer verzorgd, buiten gezet, geen voldoende hooi enz.
Dan ben je eerlijk en geef je duidelijk aan waarom je wat anders zoekt en dan krijg je zo'n reactie, dus ja ik snap het.

Maar hier op bokt zijn we toch ook grotendeels anoniem, kijk maar naar welke namen we onszelf geven.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 09:34

Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit een erg leuke discussie vind, of althans leuk. De ervaringen zijn voor jullie als klant natuurlijk niet leuk, maar het feit dat dit op zon goede manier gaat en we kunnen soarren kan ik wel van genieten!

Wintu schreef:
Ik snap de anonieme zoekertjes wel. Ik sta nu op een stal die echt fijn is en waar ik rustig kan zeggen als iets me dwars zit en dat daar dan een open gesprek over komt. Maar ik heb een paar stallen gehad, daar kon je dat niet zeggen, want dan kreeg je als antwoord dat je dan maar verder moest zoeken. Een stalhouder duldde helemaal geen tegenspraak, dan werd ie ronduit kwaad. Een andere pension had enorm veel verloop in de paddock en mijn paard ging zienderogen achteruit, heb toen een andere stalling gezocht, maar eenmaal aangegeven dat ik ging verhuizen, waren paard en ik persona non grata en kreeg ik een narekening van 10 euro, omdat paard op de eerste van de maand, van middernacht tot 7 uur nog daar had gestaan. En dan had ik nog een stalhouder die drie liter wijn per dag dronk en me stalkte tot half vier in de nacht en maar bleef schelden. Tot op het punt dat ze in de nacht mn paard aan de weg wilde zetten, er is nog politie en al bij geweest, drama...
Dus ik snap die zoekertjes wel, want eerlijkheid naar je stalhouder pakt vaak ook niet ok uit.

Maar dit snao ik dus wel vanuit de pensionhouder, want jij bent niet de enige die met verzoeken komt en vaak is een verzoek van een klant een verzoek die dan het hele regime van stal veranderd. Dat verzoek kan niet ingewilligd worden. Dus dan zeg ik ook, als je het er niet mee eens bent, of niet bij je past dan moet je een andere stal zoeken eant ik kan het verzoek niet inwilligen.

Het is (vanuit mij althans) niet iets persoonlijk naar de klant toe om je weg te jagen, maar ik vind niet dat je op een stal moet staan die niet bij je past. Dusja ook van mij kan een antwoord zijn, zoek dan een andere stal die het verzoek wel kan inwilligen. No shame there naar klanten. Een open gesprek betekent niet altijd je zin krijgen.. en dat lijkt bij sommige klanten wel wat voor hun een open gesprek betekent.

Maar vooral het gene dat er zon grote angst heerst onder klanten dat hun paard slechter behandeld gaat worden als ze opzeggen. Oei dat steekt. Net als ik zei kan mij dat niet voorstellen daar ik dat zelf nooit en te nimmer zou doen.

Ibbel schreef:
Team_Sublime schreef:
het is een eeuwige strijd ik weet het, maar toen ik 11 jaar geleden begon leek het allemaal zo veel simpeler :')

Ik pik deze er even uit. Ik biedt zelf af en toe een plek aan, voornamelijk aan bekenden die al dan niet tijdelijk omhoog zitten, dus zit min of meer aan de kant van de stalhouder, maar ben geen pensionhouder.

Ik denk dat er nog wat anders speelt in vergelijking met 11 jaar (of langer) geleden.
'We' zijn niet meer gewend om fac-to-face te praten. Zelfs bellen doen we niet meer, we sturen een appje, als we dat al doen, als we wensen hebben.

Ik denk dat iemand in persoon aanspreken om wat te bespreken, zeker als dat iets is dat je anders zou willen als klant, een steeds grotere drempel wordt als je hele dagelijkse communicatie uit WA begint te bestaan.
'De jeugd van tegenwoordig' heeft weer dezelfde bel-angst als mijn oma uit 1898. Ik vermoed dat daar ook gewoon, in ieder geval een deel, van het 'waarom vragen ze het gewoon niet/waarom komen ze niet bij mij als ze iets willen' vandaan komt.

En ook een deel van het anoniem plaatsen op FB. Je kunt je overal achter je toetsenbord verschuilen, en dat doe je dus ook. Vooral jezelf niet bloot geven, want dan moet je écht gaan praten :D

Ik overdrijf (een beetje), dat snap je :+

Wat ik overigens een oplossing zou vinden, is 1x per maand of zo even een 'stalvergadering' houden. Koffie met koek erbij, misschien meteen even gezamlijk de zadelkamer uitspitten/opruimen en gewoon even een rondje: heeft iemand nog wat? Hoeft zeker niet iedereen altijd bij te zijn, maar regelmatig even een groepsgevoel/groepoverlegje lijkt mij de sfeer, zeker op wat grotere stallen, bevorderen. Valt het op dat iemand daar nóóit bij is, dan is dat ook een signaal trouwens.

Ik denk zeker dat inderdaad de veranderingen van tijden hier aan mee werken. Klanten die je elke dag ziet, maar als er wat is je ze alleen hoort over app, ik snap het dat opzich wel. Maar jammer is het wel

---

Uiteindelijk komt het zoals ik hier lees, neer dus op slechte ervaringen, zowel voor stalhouder als voor klanten. Jammer dat het dan zo loopt allemaal. Maar of hier wat aangedaan kan worden is de vraag. Rotte appels houd je altijd, onder klanten als onder stalhouders.

Ja of ik helemaal eerlijk ben met mijn aanname van anonieme berichten, waarschijnlijk niet. Maar het is gevoel vanuit eerdere ervaringen. Maar andersom precies eende. Klant durft minder te zeggen uit aannamr dat stalhouders reactie slecht zou zijn, en dat vind ik dan weer niet eerlijk.

DuoPenotti schreef:
Even andersom

Denk dat het een beetje is zoals dat de meeste ook niet aan hun werkgever laten weten dat ze elders aan het solliciteren zijn.
En dat pas vertellen als ze wat anders hebben.

En dat hoeft niet eens grote onvrede te zijn.
Maar een beetje polsen wat is er in mijn buurt.
Wat kost dat dan hoe staan de paarden voor die prijs.
En dan misschien ook wel denken: wat sta ik hier goed!
Blij dat ik de pension eigenaar niet "ongerust" heb gemaakt en een gevoel gegeven dat het niet goed zou zijn.

Die redenatie snap ik heel goed. En kan ik mij goed voorstellen. Het gaat mij niet om de anonieme berichten ansich. Maar de explosie aan anonieme berichten die ik een jaar tijd voorbij zie komen dat het zoveel is.

Dus ik vroeg mjj oprecht af, is er dan echt zoveel angst en waarom, zijn er veel rondkijkers of zit hier een hele andere rede achter. Maar in dit topic te zien zijn er dus wel degelijk veel mensen die dit uit 'angst' doen

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 09:38

Steppe schreef:
Toen ik op zoek was naar een andere stal dit gemeld bij mijn stalhouder en ze begreep waarom ik wat anders zocht en ze ging zelfs met me meezoeken.

Vriendin stond op andere stal en vertelde ook dat ze op zoek was naar wat anders en waarom, laat ik het zo zeggen dat ze 3 dagen na het gesprek vertrokken is omdat haar leven op stal vreselijk werd en belangrijker haar paard werd niet meer verzorgd, buiten gezet, geen voldoende hooi enz.
Dan ben je eerlijk en geef je duidelijk aan waarom je wat anders zoekt en dan krijg je zo'n reactie, dus ja ik snap het.

Maar hier op bokt zijn we toch ook grotendeels anoniem, kijk maar naar welke namen we onszelf geven.

Ik denk vooral dat bv via marktplaats de oproep vanuit pensionstallen kwamen en minder vanuit klanten, en via facebook meer van uit klanten dan van pensionhoiders en het daarom ook meer opvalt ??

Via marktplaatst werd er gereageerd op mijn advertentie eender als bokt. Gelijk word afgesloten met naam, toenaam en alle info die je nodig heb.

Er is wellicht een onnodige drempel ontstaan , omdat we het gewoon nog niet gewend zijn?

anjali

Re: (discussie) Anoniem opzoek naar pensionstalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:46

Je moet je paard daar achterlaten en er maar op vertrouwen dat hij goed verzorgd wordt en dat men onmin met de eigenaar niet op het paard gaat afreageren. Echte paardenmensen zullen dat nooit doen, dat zijn juist degenen bij wie je ook niet weg wil. Maar helaas zijn er ook andere soorten van pensionhouders.Ik doe zelf nooit iets anoniem (in het hele leven, niet alleen in de paardenwereld) maar krijg door mijn openheid wel vaak ruzie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:50

Ik heb zelf een pensionstal en kan het opzich wel begrijpen als/wanneer anoniem gezocht wordt.

Ik hoop dat als het omwille van onvrede is klanten eerst naar ons komen om te kijken of we het kunnen oplossen (kan helaas niet altijd). En indien niet hoop ik dat ze zich vrij voelen om gewoon onder eigen naam een advertentie te plaatsen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:53

Ik vind het afschuwelijk dat stalhouders de paarden slechter gaan verzorgen :n

Wij baten zelf ook pension uit en ik heb er helemaal geen probleem mee als iemand vertrekt. Van mij mogen mensen ook gerust anoniem zoeken, dat is je goed recht.

Ik heb ook weleens gemerkt dat klanten met heel veel schroom kwamen vertellen dat ze weg gingen, en dan verbaasd waren dat dat geen enkel probleem was.
Er zou nooit op voer of zorg bezuinigd worden, nooit.

Ik vind het zelfs nog steeds moeilijk om sommige paarden op instagram te zien die zichtbaar magerder zijn geworden. Dan moet ik echt op m'n handen zitten om daar niet wat van te zeggen.

Als je op een stal staat waarvan de stalhouder zo giftig reageert bij vertrek, kan ik alleen maar aanraden om inderdaad anoniem te zoeken naar iets anders :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:55

Over die explosie, die is vrij logisch te verklaren. Eerst kon het niet en moest het openbaar. Nu kan het dus gebruikt men de functie. Hoe vaak zag je voorheen wel niet de zoekertjes 'voor een vriendin zonder Facebook'. Dat was toen het alternatief. Of doen alsof het voor iemand anders was, of iemand anders de advertentie laten plaatsen. Dan vind ik de anonieme versie veel fijner, dan ben je in ieder geval gelijk 'transparant' over dat je het fijn vindt om niet met naam en foto het te plaatsen maar dan zit je er in ieder geval zelf achter.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:56

Nu ben ik er persoonlijk niet zo vatbaar voor, maar ik kan mij er bij sommige individuen wel iets bij voorstellen.

De stalhouder waar ik hiervoor stond met mijn paarden reageerde bijvoorbeeld als volgt. Ik had na een reeks incidenten besloten dat de stalling voor mij niet meer werkte en ben op zoek gegaan naar andere stalling. Eenmaal gevonden, bleek dat dit wel betekende dat ons toenmalige veulen de opfok in zou moeten, wilden wij met onze merrie welkom zijn op de nieuwe stal. Door de periode waarin dit plaatsvond, hebben we hierin redelijk snel door moeten pakken en stond het veulen (met een leeftijd van bijna 9mnd en reeds gespeend) met een week of 2 in de opfok. Daar hebben we de stalhouder wel direct van op de hoogte gesteld (zowel dat we op zoek waren naar een geschikte opfok, als toen we die gevonden hadden). Daar is niet bepaald sympathiek op gereageerd.

Er werd ons te kennen gegeven dat we het verkeerde besluit hadden genomen, dat we de band die we met het veulen hadden opgebouwd zouden verliezen, dat ze kapot/beschadigd/met een blessure terug zou komen, dat wij dat op onze geweten zouden hebben, etc. etc. En toen dat niet bleek te werken, werd er gesteld dat wij haar niet eens konden verplaatsen, want we hadden immers een opzegtermijn.

:') Zoals gezegd was ik hier niet zo vatbaar voor. Heb gezegd dat ik het jammer vindt dat zij het zo ziet, maar dat ik haar mening respecteer. En dat de opzegtermijn hooguit een betalingsverplichting in het leven roept, maar dat zij niet bepaald waar mijn paarden gestald worden. :=

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:44

Team_Sublime schreef:
Maar dit snao ik dus wel vanuit de pensionhouder, want jij bent niet de enige die met verzoeken komt en vaak is een verzoek van een klant een verzoek die dan het hele regime van stal veranderd. Dat verzoek kan niet ingewilligd worden. Dus dan zeg ik ook, als je het er niet mee eens bent, of niet bij je past dan moet je een andere stal zoeken eant ik kan het verzoek niet inwilligen.

Het is (vanuit mij althans) niet iets persoonlijk naar de klant toe om je weg te jagen, maar ik vind niet dat je op een stal moet staan die niet bij je past. Dusja ook van mij kan een antwoord zijn, zoek dan een andere stal die het verzoek wel kan inwilligen. No shame there naar klanten. Een open gesprek betekent niet altijd je zin krijgen.. en dat lijkt bij sommige klanten wel wat voor hun een open gesprek betekent.

Maar vooral het gene dat er zon grote angst heerst onder klanten dat hun paard slechter behandeld gaat worden als ze opzeggen. Oei dat steekt. Net als ik zei kan mij dat niet voorstellen daar ik dat zelf nooit en te nimmer zou doen.

Dat ligt natuurlijk aan het verzoek, niet alle verzoeken hoeven het regime van de stal te veranderen. Maar als je al niet een balletje kan opgooien of je wordt de deur gewezen, dan gooi je dat balletje uiteindelijk niet meer op. Dan valt er gewoon niet te praten.

Hier in de buurt zijn bijna geen plekken waar je je paard kunt stallen en ook dat weten sommige pensionhouders, dus ze kunnen het ook makkelijk zeggen, want zo snel zal je niet vertrekken met je paard en als ze aan je vertellen dat je elders moet zoeken, dan weten ze heel goed dat ze je met een giga probleem opzadelen.

Vaak kom je er ook gaandeweg achter dat een stal niet bij je past, meestal moet je dat toch eerst ervaren. Als het aanbod van pensionstallen niet ruim is, is het dus niet altijd zo gemakkelijk om een stal te vinden 'die bij je past'.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:36

Het is natuurlijk wel zo dat je blootgeven op Facebook, je ook wel echt blootgeven is.

Iedereen in de groep ziet het, al je Facebookvrienden zien het, al je stalgenoten. Er moet er maar eentje de boel een beetje willen opstoken 'Sta je dan niet lekker meer op stal X?' en je hebt de bal aan het rollen.
Nee joh, ik snap het lekker anoniem willen doen wel.
Toen ik 11 jaar geleden op zoek was naar een stal en ik via via getipt werd, wist mijn huidige stalhouder alleen mijn voornaam en dat ik plek voor 1 paard zocht. De eerste indruk was voor ons beiden toen ik op haar erf stond voor een rondleiding.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:41

Ik weet niet of het "rotte appels" zijn an sich. Ik heb op 3 stallen gestaan in het verleden, bij 2 kon ik echt niet laten weten dat ik op zoek was naar wat anders. Beiden waren grote stallen. Gaf je iets aan, stelde je een vraag, of liep je ergens tegenaan wat je zelf kon oplossen zónder dat ze daar last van hadden of werk aan hadden, dan had je per direct afgedaan bij wijze van spreken. En waarom? Ik gok dat ze het zagen als een persoonlijke aanval terwijl ik enkel het beste wilde voor mijn paard en daar ook best werk voor wilde doen maar communicatie op een normale manier was vrijwel onmogelijk tot uitgescholden worden aan toe.

De hele pensionstal wereld is gewoon wat vreemd imo. Hier in de regio zien in mijn ervaring veel pensionhouders hun bedrijf niet zien als bedrijf, maar als een gunst die ze paarden eigenaren verlenen en dan lijkt ieder puntje van "kritiek" schijnbaar een persoonlijke aanval. Daartegenover staan ook weer paarden eigenaren die denken dat de stal om hun paard draait.

Dus ja, ik snap het anoniem plaatsen van zoekopdrachten. Maar ik denk ook dat het komt door een wisselwerking tussen sommige klanten en sommige pensionhouders en die ervaring die je weer meeneemt naar een volgende stal of klant en dat vaak een wat negatieve spiraal kan worden en voor je het weet "benadeel" je paarden omdat je de eigenaar niet mag.... Ik hoop dat alle stallen een soort "exit interview" gaan doen, zodat ze weten waarom mensen vertrekken en misschien betere besluiten kunnen nemen. Goed dat jij dat doet TS!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:18

@bielsje: Dat zou heel goed zijn, als mensen zouden aangeven waarom ze weg willen bij een stal, als dat iets met de verzorging te maken heeft. Dat doen ze nl. meestal niet. Omwille van de lieve vrede verzinnen ze een smoes waarom ze weggaan en daardoor leert de pensionhouder er niets van. Ik heb soms het idee dat er pensionhouders zijn die nogal bedrijfsblind zijn .Als paardeneigenaar wil je het best mogelijke voor je paard en het doet pijn als je ziet dat je paard wat tekort komt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:50

Hier helaas ook de ervaring dat veel pensionhouders het als een persoonlijke belediging zien. Hun beleid is immers het beste...

Ook al meerdere keren gehad dat óf mijn paard óf ik (of beiden) niet meer hetzelfde behandeld werden. Het idee van die gaat toch weg, steken we geen moeite meer in. Paarden die veel minder hooi kregen of opeens het slechtste deel van het pak is mij ook niet onbekend. Zolang we nog goed behandeld worden, doe ik liefst mijn opzegtermijn gewoon uit, bespaart me dubbele stalkosten. Het is echter zeldzaam dat dit kan omdat mijn paard er de dupe van wordt...

Zo wist ik bij mijn vorige stal binnen 2 weken dat het niks ging worden. Geadverteerd als PP in opbouw. Werkelijkheid was dat de paarden naar buiten gingen wanneer het uitkwam (keertje om 13u geweest dat alles nog binnenstond op een prachtige dag, omdat ze uitsliepen), op een paddockje. Stal werd zo arm opgestrooid dat je de beton erdoorheen zag. Verschil met het adverteren (PP dus 24/7 buiten) is dan zó groot dat je weet dat een gesprek zinloos is, daar ga je toch niet uitkomen. Nu een stal waar ze ook 's nachts binnen gaan maar er wel direct eerlijk over waren, en ze staan bij het eerste licht al lekker op de wei. Super meedenkende eigenaars waar ik wél durf aankloppen met mijn zorgen omdat ik weet dat ze er ook wat mee doen als het binnen hun mogelijkheden ligt. Ik ga nu weer met plezier naar stal :)

Ik plaats overigens nooit een oproep. Stallen die dringend op zoek zijn naar klanten gaan je helemaal naar de mond praten. Net zoals de "PP" hierboven, daar had ik wel een zoekertje geplaatst dat ik plek zocht met veel buiten, liefst 24/7. Als ze zelf een advertentie plaatsen, zijn ze vaak veel eerlijker in wat ze kunnen aanbieden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:40

Ik denk dat het ook heel erg van de professionaliteit en communicatieve vaardigheid van de stalhouder afhangt.
Ik heb dan geen paard meer, maar ik heb wel kinderen.

Mijn oudste dochter ging het eerste jaar naar een gastouder. En na het opzeggen durfde ik haar daar niet meer naartoe te brengen.

Ik had zelf gezien en ervaren hoe ze deed tegen kinderen "die toch weg waren einde van de maand", die liet ze rustig langer huilen etc.
Het voelde gewoon niet goed.
En als jij ziet dat vertrekkende stadgenoten zo behandeld worden. Dat paard minder eten krijgt, niet goed meer wordt gemest etc, dan wil jij zo laat mogelijk zeggen dat je weg gaat. En wil je ook niet dat de stalhouderij weet dat je rond aan het kijken bent.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:57

Team_Sublime schreef:
edit : maar paard slechter verzorgen omdat een klant weggaat. het gaat er bij mij niet in, ik ben wellicht wat naief want kan mij gewoon niet voorstellen dat een beestje de dupe moet zijn, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en ik vind het echt bijzonder dat dit dan toch gebeurd. en vooral heel erg jammer als dit dan bijdraagt in klanten die minder durven te zeggen uit angst voor dit ;( ( en daarmee eigenlijk dus ook dat wantrouwen van stalhouders richting klanten groeit, vanwege de rotte appels)

Maar dit is wel de reden voor de meeste. Laten we heel eerlijk zijn, de paardenwereld is echt niet de leukste wereld waar je je in kunt begeven. Het gaat bij veel toch vooral om het geld. Ik plaats wel eens zoekertjes voor vrienden, inderdaad om die reden. Dan is er al eens een discussie geweest en kreeg het paard ineens geen hooi meer, geen water bijgevuld, stal niet uitgemest. Kun je nagaan wat er gebeurt als zo'n stalhouder er hoogte van krijgt dat diegene weg wilt. Helaas is dat, in mijn beleving, geen kwestie van rotte appels maar toch meer de norm. Voor jou ook weer 50 andere die in de rij staan voor het plekje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:57

Ik zou dit ook ooit anoniem gedaan kunnen hebben, waar ik stond liep het uit de hand en ik mocht mijn paarden niet meenemen. Er kwam een paardentaxi het was snel inladen en weg wezen en we keken of we niet achtervolgd werden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:36

marleen_usar schreef:
Ik zou dit ook ooit anoniem gedaan kunnen hebben, waar ik stond liep het uit de hand en ik mocht mijn paarden niet meenemen. Er kwam een paardentaxi het was snel inladen en weg wezen en we keken of we niet achtervolgd werden.

Ik moest om half 2 in de nacht bij stal posten dat de pensionhouder mijn paard niet op straat los liet, daar was hij namelijk zelfstandig genoeg voor vond ze -O-
Bij het weghalen, moest ik mijn paard aan het einde van de oprit ophalen en bij een boer verderop konden we laden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:41

Jeetje wat een verhalen komen er voorbij zeg... ;(

Wat de eigenaar ook uitspookt je geeft een paard toch geen mindere zorg.
Kan die helpen dat je er samen niet uitkomt.

Ik heb heb met een toenmalige pension klant samen stallen gezocht en ook bezocht.
En naar 1 van die stallen ook met onze trailer heen gebracht.
Dat kan dus ook...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:46

DuoPenotti schreef:
Jeetje wat een verhalen komen er voorbij zeg... ;(

Wat de eigenaar ook uitspookt je geeft een paard toch geen mindere zorg.
Kan die helpen dat je er samen niet uitkomt.

Ik heb heb met een toenmalige pension klant samen stallen gezocht en ook bezocht.
En naar 1 van die stallen ook met onze trailer heen gebracht.
Dat kan dus ook...

Als je veel met dieren te maken hebt, kijk je daar niet meer van op hoor. Waar mensen toe in staat zijn als het om dieren gaat...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:49

Waar... Maar toch.
Hoorde er wel eens van. Maar zoveel hier.
Ongelooflijk...

Dan lees je dat je voor het geld geen pension moet beginnen.
Nou die mensen doen het ook niet voor de liefde van de dieren.

En ja ik weet dat klanten je het moeilijk kunnen maken. Zelf ook aan de hand gehad. Maar dan stuur je ze weg. Opgelost.
Maar het paard staat daar verder buiten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:52

DuoPenotti schreef:
Waar... Maar toch.
Hoorde er wel eens van. Maar zoveel hier.
Ongelooflijk...

Dan lees je dat je voor het geld geen pension moet beginnen.
Nou die mensen doen het ook niet voor de liefde van de dieren.

En ja ik weet dat klanten je het moeilijk kunnen maken. Zelf ook aan de hand gehad. Maar dan stuur je ze weg. Opgelost.
Maar het paard staat daar verder buiten.

Was het maar zo. Ik heb er slapeloze nachten van gehad. In de avond met jas aan in de kamer zitten, zodat wanneer ik een seintje kreeg gelijk in de auto kon stappen.

Andere keer paard half dood op de kliniek beland.

Er zullen vast veel fijne stalhouders zijn, maar ben er niet veel tegen gekomen helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:57

Dan heb ik nog Altijd geluk gehad :j
Nooit zulke fratsen gehad.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:10

Ik was na een aantal meningsverschillen op zoek naar andere stalling. Ik stond er echt al een hele flinke tijd en de stalhouder gaf mijn pony meer hooi ipv minder na opzegging :') Tot het moment dat ik tegen ene paar mensen zei dat ik andere stalling had gevonden. Toen kreeg ik bijna geen hooi meer. Ik boos want ze adverteren met "onbeperkt hooi", paarden kregen sowieso maar 1 ker per dag, maar als het genoeg is vooruit. De paarden kregen om 12 uur 's middags hooi en om 16 uur toen ik kwam geen hooi te bekennen. Ik naar de stalhouder en die zei ja, ze heeft haar portie al op. Ik zei, als je adverteert met onbeperk dan gooi je er maar bij en ander ga ik wel nu naar de intratuin voor hooi. Goed, ik kreeg hooi. Volgende dag, de hele stal onder de hooi. Je zag het stro niet meer. Tem wilde ik mettrailerladen oefenen en had ik wat meer brok nodig dan anders. Brok zat bij de prijs in, maar pony kreeg normaal maar een paar handjes. DRAMA weer. Goed pony van een vriendin stond er ook nog en die kreeg halfje brok dus ik dacht neem ik daar een paar handjes van, kom ik bij dat bakje zitten daar 4 korreltjes in ipv van ene halfje. Die pony stond in de paddck dus had het ook niet opgegeten. Toen was het de 31ste van de maand ervoor en stond ik met de pony bij de uitgang van de stal (praatte met iemand geloof ik), ging die stalhouder kijken bij mijn kastje of die leeg was en ik zonder opzegtermijn weg wilde, Neee die was niet leeg sukkel. Best dure stal destijds, aantal terug al 325 euro.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:26

Ik ken het van beide kanten. Ik snap de anonieme posters wel. Ik heb ook bij een rare snuiter gestaan. Geroddel en gescheld door de eigenaar. Toen ik wegging heb ik dus mijn maand opzegtermijn betaald maar niet afgemaakt gewoon niet te vertrouwen. Mijn paard viel af terwijl die nog van een kruimeltje dik wordt.

Ik hoop wel dat ze me aanspreken als ze vinden dat het niet goed is. Weggaan zie ik niet als een belediging heb ik ook al vaker gewoon uitgesproken. Je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt bij mij en ik wil ook gewoon dat ze zich daar veilig in voelen.