Ficky schreef:[ Afbeelding ]
Ja zoiets ,en dan bij de bak weer een poort naar de wei ,
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ficky schreef:[ Afbeelding ]
monsera schreef:Als ik naar de foto's van de plek kijk zie ik dit.
Maar waar kunnen ze dan in de bak komen? Ik neem aan dat ze via het tussenstuk in de bak kunnen komen?
Staat dat altijd open?
Kunnen ze 24 uur per dag in de bak lopen?
Bak staat dag en nacht open,via de zeikant kunnen ze daarin
[ Afbeelding ]
superpony schreef:ja is indd iets dat fout kan gaan ,is allemaal zeer mooi op gezet maar niet doordacht,dat heeft me wel wakker gemaakt met de antwoorden die ik krijg ,ik kende haar gedrag ook niet hoor ,natuurlijk is missy pittig maar heeft al zoveel in kuddes gestaan in haar 26 jaar ,dat ze dat wel helemaal instinctief weet ,ik heb er van wakker gelegen,omdat ik haar gedrag niet herken ,ze is 26 en heb er al vanaf haar geboorte,ik ga is wat foto’s verzamelenHeb je niet meer foto's van de rest?
Als er een track is moeten mensen juist zorgen voor doorloop en niet dat het doodloopt. Zeker op zo een plein met eten is dat vragen om ellende.
Het grote voordeel van een pp en track is juist dat paarden goed van elkaar weg kunnen en op diverse plekken kunnen gaan staan eten.
Je kan er niks aan veranderen als het niet van jezelf is en de eigenaar het zo een prima indeling vindt.
Hoelang staat de kudde die er al stond al samen? Dat is lange tijd goed gegaan?
Staat je paard nu wel apart van de rest? Een ander paard vastzetten en trappen wil je echt niet. Er kan altijd iets gebeuren, maar als je het ziet ga je niet doelbewust dat risico nemen.
DuoPenotti schreef:Nadeel zijn de kleine ruimtes die gecreëerd worden door de afscheidingen.
Ze kunnen er door in rust.
Maar staat er 1 in de hoek kan die niet meer weg. Want daar staat de afscheiding.
Dus aan de ene kant hebben ze een mooie ruimte zoals de bak. Maar bij problemen komen ze daar niet.
monsera schreef:Als ik naar de foto's van de plek kijk zie ik dit.
Maar waar kunnen ze dan in de bak komen? Ik neem aan dat ze via het tussenstuk in de bak kunnen komen?
Staat dat altijd open?
[ Afbeelding ]
DuoPenotti schreef:nee indd ,teveel hoeken ,Nadeel zijn de kleine ruimtes die gecreëerd worden door de afscheidingen.
Ze kunnen er door in rust.
Maar staat er 1 in de hoek kan die niet meer weg. Want daar staat de afscheiding.
Dus aan de ene kant hebben ze een mooie ruimte zoals de bak. Maar bij problemen komen ze daar niet.
Ficky schreef:[ Afbeelding ]monsera schreef:Als ik naar de foto's van de plek kijk zie ik dit.
Staat dat altijd open?
Staat altijd open en is aan de zijkant zeg maar
[ Afbeelding ]
Ineke2 schreef:,is ook misschien een punt ,zijn allemaal koudbloeden en zei is een half bloed Arabier,misschien nog tijd geven ,omdat ze er pas 2 maanden staat ,het is niet de bedoeling dat dat constant gebeurt natuurlijk,Hmm als ik goed heb herken ik deze plek en is het niet geschikt voor dominante paarden. Een paard apart zetten is daar ook niet heel makkelijk.
De voerplek is wel verdeeld in meerdere bakken, maar voor een dominant paard is het wel “makkelijk” te verdedigen zonder al te veel moeite moeite.
Dat maakt het erg lastig met dit probleem.
Gaat het misschien beter als ze minder honger heeft dus apart bix en dan ook echt rust en dat ze apart kunnen eten?
monsera schreef:meer ruimte ,dan hebben we het over hectares,en ‘s nachts haar eigen plekje op stal ,ik denk dat ze haar eigen plekje ook heeft gemist ,ff met zichzelf,doe ik het graag haar weer op zo een korte tijd verplaatsen?nee !! Maar ik kan niet anders ,Jammer, maar waarschijnlijk wel beter.
Hopelijk heeft ze het daar meer naar haar zin en geen gekke streken meer.
Ficky schreef:ze moet gelukkig zijn ❤️monsera schreef:meer ruimte ,dan hebben we het over hectares,en ‘s nachts haar eigen plekje op stal ,ik denk dat ze haar eigen plekje ook heeft gemist ,ff met zichzelf,doe ik het graag haar weer op zo een korte tijd verplaatsen?nee !! Maar ik kan niet anders ,Jammer, maar waarschijnlijk wel beter.
Hopelijk heeft ze het daar meer naar haar zin en geen gekke streken meer.