Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:47

KletsKoekje schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Leuk om even te delen :)

Ik ga nog even deel 9 opzoeken en doorlezen :)

Welkom! En wat een leuke plek! Is het helemaal instapklaar of moet er nog e.e.a. gebeuren?

Bvtje, ook welkom in het topic! Op klei zitten is rot. Het is duur en arbeidsintensief om dit goed te maken en houden voor paarden. Verhuizen is wellicht sneller en goedkoper :))

Moska, jullie hebben flink werk verzet zeg! En inderdaad merkbaar kortere dagen.. en straks is het helemaal klaar als ze de klok hebben verzet. Wat gaaf van je trt les!

Lys_PPA; welkom hier! Waarom staat je rijpaard niet thuis? Te weinig ruimte/voorzieningen?

:wave: aan alle meelezers die weer gezellig inhaken :D
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 17-10-24 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:49

Ziet er gaaf uit Kletskoekje.
Welke regio zit je?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:00

Goed bezig Marit!

En inderdaad heel mooie locatie Kletskoekje

Dais_ schreef:
Lys_PPA; welkom hier! Waarom staat je rijpaard niet thuis? Te weinif ruimte/voorzieningen?

Onze locatie is niet ideaal voor een groot paard vanwege de hoogteverschillen in onze tuin en de onhandige ligging van ons huis en de loods op het perceel, dat grenst aan negen buren (in de bebouwde kom). Verder zou ik graag een rijbak willen, maar dat is hier echt niet mogelijk (en ook niet bij de weide die we gebruiken). Voor de kleintjes is het echter wel een prima plek om speels in te richten. Wat begon met twee kleintjes, is enigszins uit de hand gelopen en nu hebben we er vijf. Het was nooit mijn bedoeling om er 'zoveel' te houden.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:29

Ik ken het gevoel :')

Ik heb net 20 kleine beton roosters op de kop getikt voor weinig centen. Weer een stukje aanpakken *\o/*

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:45

Dat is een mooie plek kletskoekje

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:16

Even een stipje

Welkom kletskoekje. Heerlijk zoveel grond.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:49

Audesta schreef:

Ik heb net 20 kleine beton roosters op de kop getikt voor weinig centen. Weer een stukje aanpakken *\o/*

Waar ga je ze neerleggen?

Hier zijn vandaag stelcon platen gelegd voor onze loods, alle platen liggen inmiddels nu nog de afwerking en zand die eruit gekomen is afvoeren.
Afbeelding

En verder het weekend weer goed begonnen:
Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:54

Tussen 2 schuilplekken in, zodat ze daar een mooi droog pleintje krijgen (en wij met droge voeten kunnen voeren :') ).

Kijk dat ziet er al strak uit!

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:24

Dais_ schreef:
Ff quote uit het vorige topic nog! Ik snap de opstelling niet helemaal, maar je post wel foto's als het af is he? :D

Handig dat hij jullie buurman is! Voor mij was het bijna 3 uur rijden om even de showroom te kunnen zien, maar absoluut de moeite waard. Stallen waren ook eerder geleverd dat de geschatte datum. Vind alleen de afwerking van het metaal niet heel fijn. We moeten echt alles heel goed na gaan lopen met een metaalvijl want het stikt van de scherpe bramen eraan. Maar verder wel heel blij met hun klantenservice!

Ik post wel foto's als het ooit af is :')

Oh dat herken ik helemaal niet van de deuren en kozijnen. Zal er goed op letten als het zover is.

Dit is het nu.
Afbeelding

En dit gaat het worden.
Alleen de buitendeuren staan niet ingetekend maar die blijven wel gewoon zitten natuurlijk.

Afbeelding

Gaat een stuk ruimer ogen denk ik wanneer alles dezelfde hoogte is. Behalve een steunpaal voor het zoldertje dan.

Audesta schreef:
Tussen 2 schuilplekken in, zodat ze daar een mooi droog pleintje krijgen (en wij met droge voeten kunnen voeren :') ).

Kijk dat ziet er al strak uit!

Daar ga je vast veel plezier van hebben. Jullie zijn lekker bezig met de paddock. Goed voorbereid de winter in!

Welkom aan alle nieuwe.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:35

Lys_PPA schreef:
Audesta schreef:

Waar ga je ze neerleggen?

Hier zijn vandaag stelcon platen gelegd voor onze loods, alle platen liggen inmiddels nu nog de afwerking en zand die eruit gekomen is afvoeren.
[ Afbeelding ]

En verder het weekend weer goed begonnen:
[ Afbeelding ]

Ik weet niet hoeveel zand eruit is gekomen en hoe de kwaliteit is maar afvoeren zou ik niet zo maar doen. Evt. Een heuvel aanleggen of een bult houden om natte plekken aan te pakken. Scheelt weer aankopen later.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:38

En anders mag je het afvoeren naar hier hoor _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:48

Mooie plannen voor stallen, parkeerplaatsen en paardenpleintjes. Zo fijn als de boel op orde is :o

Ik ben even met Ratje in het bos wezen wandelen.
Ze houdt blijkbaar niet van vreemde paarden, dan gaat ze grommen := Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:55

Wat een mooie begin post Joyce

Welkom nieuwelingen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:56

Prachtige foto van ratje.

Fijn stelconplaten.
Fijne rijbak.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:57

Zeker fijn, hopelijk valt de regen mee komend weekend zodat volgende week de bak gedaan kan worden!

Knappe ratje <3

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:06

Bvtjee schreef:
wat een goede topic ! wij hebben ook onze paarden aan huis. Onze grootste last is dat we kleigrond hebben.. Nu heb ik een deel van de weide dat grenst aan de stallen afgezet. dat stuk is helemaal kapot gelopen en heb er drainage ingezet en nieuw zand erop gegooid en voor 45m2 paddockplaten opgegooid. Nu is het zo als het even flink regent het gedeelte waar geen platen liggen enorme plassen liggen.. Nu ben ik dat elke keer aan het wegscheppen en in de weide aan het gooien... maar zie dit niet zitten om het elke dag in de winter te doen aangezien we ook best een aantal paarden hebben staan die ook hun aandacht verdienen... heeft er iemand een tip hoe ik dit weer water doorlatend kan worden?

Hier ook kleigrond. Wij hebben uiteindelijk alles diep afgegraven en zand erop gedaan. Drainage heeft in de klei niet echt veel zin..

Ik sleepte mijn paddock met de zitmaaier, maar zo gauw er een iets muller stukje was dan trok ie het niet. Met de auto vind ik vervelend, dus vandaag.... Dit gave ding opgehaald <3

Kan niet wachten om morgen de bak te slepen _O-

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:02

Belle_boef en audesta, ik dacht er eerst ook aan om het bij de pony’s te doen. Vooral omdat ik op termijn een gedeelte van hun stuk sowieso wil aanvullen. Maar mijn vriend en degene die geholpen heeft het werk uit te voeren, zeiden dat het daar niet geschikt voor is. Ik heb geen verstand van zandsoorten dus vertrouw daar maar op :+

Haha Ratje, leuke naam voor een poes, en gezellig dat ze mee gaat wandelen.

Handig zo'n quad!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:21

Gaaf ding Matheno! Niet te hard he, anders vlieg je nog uit de bocht :')

Mooie foto Boemel <3

Lys_PPA, wat een moooie rijbak <3
En 9 buren zou ik ook lastig vinden :=

Ik zal eens zoeken naar foto's van de metaalbramen. Op het raamkozijn zat het inderdaad niet, wel op de stalpanelen. Maar het zal wel vaker voorkomen aangezien er in de handleiding staat hoe je ze kunt verwijderen :D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:29

MarithB klinkt als een drukke doch geslaagde dag :)

Haha leuk ding Matheno, benieuwd hoe het bevalt.

Ah wat een schatje Boemel
Ik zit in Gelderland, omgeving Arnhem

Ben benieuwd naar het resultaat horsier

Bedankt voor het warme welkom!

En leuk Marjan, jij ook in dit topic. Had ik kunnen weten haha. Gezellig
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 17-10-24 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:32

Handig Matheno, hoeveel CC heb je? 4 wheel drive?

Heerlijke poezel Boemel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:44

250cc en 4x4. Hij voelde bij een rondje over het erf behoorlijk krachtig, dus ik verwacht dat het slepen heel soepeltjes zal gaan :-D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 06:52

een quad is leuk, ik heb een 170 cc en die trekt het prima dus 250 moet wel lukken. heb je ook kinderen? Die van mij crossen er graag mee rond

Wond van revalidatiepaard is van een gapend gat naar dicht naar en mooie dichte plek gegaan, ik denk nog een weekje voordat ze naar huis gaat.
Dan heb dan weer een stal vrij maar wat zijn mensen onbeschoft. Leuk contact, de hele avond appen, afspraak maken om te komen kijken, met een smoes afzeggen en gewoon niks meer laten horen. Nog eens gevraagd of en wanneer ze nog eens wilde komen kijken aangezien er nog 2 mensen interesse hadden, radiostilte.
Stuur dat op z`n minst bericht sorry ik heb mij bedacht of iets.

De andere 2 is er 1 die zou passen maar echt twijfelt over de afstand. De ander woont juist heel dichtbij, maar TE dichtbij. Ik wil niet dagelijks iemand over de vloer en dat weet ze en respecteert ze ook zegt ze maar zij wil het liefste elke dag naar dr paard ( en begrijp ik ook maar dat bied ik niet aan) maar dat kan en doet ze dan niet vanwege ons. Ook helpt ze nu uit bij iemand die ik ken op stal en ik weet gewoon dat zat als ze weggaat en bij mij komt staan dat dat ruzie oplevert en ze kan vertrekken is is ze dr dagbesteding ook kwijt.
Dat wil ik niet op mijn geweten hebben dus ja, het plekje is nog vrij als deze vertrekt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:02

@lynn dat klinkt als mensen die allemaal niet geschikt zijn. De juiste dient zich vanzelf wel aan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:38

Tof Matheno!

Niet netjes LN. Zulke mensen wil je niet als ze nu al niets meer laten horen (of er moet echt een hele goede reden blijken te zijn, dat zou nog kunnen … sterfgeval bijv). Snap dat je die andere geïnteresseerde niet kiest. Komt vast iemand op je pad. Fijn dat de wond zo snel en netjes heelt. Eer van je werk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:40

Mijn zoontje is 2 dus die kan er gelukkig nog niet op. Alhoewel...

Afbeelding

Wat lastig LN.. klinkt niet alsof de juiste persoon er tussen zit.