Ruwvoer automaat zelf maken tips en truck gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:53

ik volg even. Wij willen ook graag alles zelf maken en zijn wat aan het uitproberen.
Als het nou echt niet lukt, bestel ik alsnog de diy van tweakers. Maar ik vind dat ook erg duur moet ik zeggen :')

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:17

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:31

Hoe heb jij dat gedaan zonder achterwand, Fudge?

Ik heb ook die van Femke Dolle gebouwd, echt een uitkomst! Ik zag laatst iemand die gebruikt in plaats van touw iets wat in de bak zit dat hem open duwt, dat is eigenlijk nog mooier dan een rolluik motor.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:35

Niwla schreef:
Hoe heb jij dat gedaan zonder achterwand, Fudge?

Ik heb ook die van Femke Dolle gebouwd, echt een uitkomst! Ik zag laatst iemand die gebruikt in plaats van touw iets wat in de bak zit dat hem open duwt, dat is eigenlijk nog mooier dan een rolluik motor.

Zo heb ik het zitten. In dat kastje zit de motor. Draad loopt via katrolletjes over de paal.

Afbeelding

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 16:33

Het heeft allemaal even geduurd voordat mijn man alles uitgedacht had en weer aangepast en toen alles bestellen. En het bouwen gebeurt alleen in de weekenden als hij tijd heeft. Maar inmiddels hebben we een heuse kast, met 6 planken. Er moet nog het nodige aan gebeuren, deur, dakje, elektra in de stal aanpassen. Dan bevestigen aan de achterkant van de stal, gat in de wand maken en buiten nog aftimmeren met hout in de stijl van de stal zelf.

Maar hier de eerste werkende filmpjes van hoe de planken vallen en weer omhoog doen voor het vullen

Mi_Amore

Re: Ruwvoer automaat zelf maken tips en truck gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:51

Heeft iemand al eens zoiets gebouwd maar met zonnepaneel? (Geen stroom op de wei)