TRAILER AUTO 4X4? WELKE?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:27

Onze King Cap hebben we op Markplaats gevonden.
Er stonden toen 2 te koop en deze is het geworden. Er zat meer chroom aan deze als die ander. Morgen gaan we naar Belgie. Je zoeft er gewoon heen. 1 voordeel van deze auto, mensen aan aan de kant voor je Haha! Cool Tong uitsteken Schijnheilig . Mijn kleine Daihatsu Cuore kan er 5 x in geloof ik.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:35

Wij hebben een Nissan Terrano II en zijn er ook heel tevreden over. Heeft al over de driehonderduizend kilometer op de teller staan. De volgende zal een Nissan King Cab of zo'n Navara worden al is de Nissan Patrol mijn absolute voorkeur, zo'n stoer ding...maar ja, kost natuurlijk ook stoere centen...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 03:30

De volgende auto van mijn man wordt of een VW Touareg, of een BMW X-5.
Mijn man gaat -nu nog }> - voor de X-5, ik voor de Touareg Kwijl .
Alhoewel de BMW natuurlijk ook geen straf is Knipoog !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:36

ik heb gisteren de hele dag alle modellen gezien en afgewogen wat ik nou moet doen. Ik heb uiteindelijk toch voor de bus gekozen. Grijs kenteken, dubbele kabine (3 kids Haha!) heel veel laadruimte voor mn handel en kan gewoon 2500 kilo trekken. Ik had heel graag voor de stoer een 4x4 gehad maar de laadruimte is veel minder, de prijzen liggen veel hoger en veelal benzine moturtjes en als je dan bijvoorbeeld de goedkopere merken neemt dat zitten die allemaal aan een maximum trekgewicht van 1500 kilo.......... en daar zit je al snel aan...........

vandaar bye, bye 4x4 en hello bus Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:15

Zo'n bus is inderdaad ideaal mbt materiaal enzo en qua trekkracht op de weg, no problem maar...
Om de vier jaar organiseren wij met onze club in de zomer een grote wedstrijd. Vier jaar geleden had het de nacht voor de wedstrijd flink geregend. Ik stond 's morgens mee aan de ingang van de parking voor de trailers. Echt modderig was de parking (een pas geoogst tarweveld) niet maar er was wel wat spoorvorming in de zware grond. Alle trailers die getrokken werden door jeeps, reden gezwind het terrein op. Bij de trailers getrokken door bvb een bestelwagen lukte dit niet. Zelfs niet toen men de twee paarden van de trailer haalde en de wagen enkel de trailer moest trekken. Dan nog moest men achteraan gaan bijduwen.
Hier in België is de King Cab een interessante oplossing. Je kan hem inschrijven als lichte vracht (grijs kenteken bij jullie?) en toch is er een achterbank in aanwezig en valt het best wel mee met de ruimte die je hebt. Op de laadbak kan je een soort plastic kap laten monteren (hard top heet dat denk ik) en dan heb je ook een hele ruime laadruimte.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:19

Zeker teigetje daar heb ik ook zeker mee zitten dobben. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ALS ik met mn wagen op modderig terrein moet staan dan is er vast wel een trekker in de buurt die me eruit kan trekken Haha!, Wat dat betreft heeft een 4x4 zeker een heel groot voordeel, Maar als ik dan kijk hoevaak ik met 3 kinderen een eind weg moet en hoevaak ik in de modder moet staan.......... hoop ik dat het laatste minder is Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:54

Dat hoop ik ook voor jou Haha! Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:43

Gijsenkim, ik denk dat je een verstandige keuze heb gedaan, al hoop ik wel dat je voor een 112 hebt gekozen i.p.v. een 108. Zoniet, zet dat dan alsnog om, die 108 is niet vooruit te branden, de 112 trekt de straatkeien uit de grond *LOL* Zeker als je een twee-paardstrailer wilt trekken, dan is een berg motorvermogen erg wenselijk, weet ik uit ervaring.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:22

we hebben een 110 Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:01

Afbeelding

dit is het type Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:05

gijsenkim schreef:
we hebben een 110 Haha!

Dan heb je dus geen CDi motor?
Dat maakt op zich niet veel uit hoor, een 110 is ook uitstekend.
Kennissen van mij hebben ooit een 108 gekocht (pre CDi-tijdperk) tegen mijn advies in, dat kostte te veel extra. Nou, daar hadden ze dus binnen een maand spijt van als haren op hun hoofd. Toen die wagen twee jaar later gejat werd, hebben ze ook niet lang nagedacht en een 110 besteld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:08

Zeker een 110 CDI dubbele kabine........... echt Haha! Haha! , ik neem aan dat een hier in het weste heel goed aangeschreven mercedes dealer me niet in het ooitje gaat nemen............... althans dat hoop ik toch niet, hij is uit 2000 misschien dat dit er iets mee te maken heeft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:16

gijsenkim schreef:
Zeker een 110 CDI dubbele kabine........... echt Haha! Haha! , ik neem aan dat een hier in het weste heel goed aangeschreven mercedes dealer me niet in het ooitje gaat nemen............... althans dat hoop ik toch niet, hij is uit 2000 misschien dat dit er iets mee te maken heeft

Hhhmmmm, ik dacht dat je alleen 108 en 112 CDi motoren had. Nu ja, ik ben geen Mercedes-handelaar, dus het zou zomaar kunnen dat ik ernaast zit hoor. Ik heb wel erg goede verhalen gehoord over die 112 CDi, dat ding schijnt dus echt de keien uit de grond te trekken. Als je nog de keuze hebt zou ik toch voor een 112 gaan, maar een 110 is zeker niet verkeerd.
Veel plezier, ik heb zelf jaaaren probleemloos met mijn oude 608 lijk rondgeknort (1974), dat moet jou vast ook lukken OK dan!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:23

Wij hebben twee nissan Patrols een '92 en een uit 2000...betere 4x4 's dan een nissan vind je niet zo snel denk ik(vind ik Haha!)...Hoewel een Toyota landcruiser ook heel goed is.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:29

PhiaBink schreef:
1 voordeel van deze auto, mensen aan aan de kant voor je Haha! Cool Tong uitsteken Schijnheilig .

Fijn is dat hè?!
Ik vind het ook altijd wel leuk om de gezichten van de mensen te zien als ik uit de auto stap. Ik ben niet zo heel groot en zie er ook absoluut niet oud uit, je ziet ze denken hoe zo'n klein meisje nu in zo'n grote auto kan rijden.

Jullie hebben trouwens wel een heel mooi deksel bovenop! OK dan!
Bij die van ons zit wel zo'n zeiltje, maar het bevestigen daarvan (dmv rits en klitteband) is nou niet echt makkelijk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:33

ZUCHT...wij dromen ook van een 4x4 om lekker de trailer mee te trekken, maar dat zit er het komende jaar nog niet in....hoop volgend jaar te kunnen gaan kijken voor een leuke 2e handse (mijn vriend studeert nu nog)
voorlopig moet de ford sierra dus nog goed haar krachten laten zien!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:30

Een Daihatsu Feroza natuurlijk echt mijn favoriet Haha!

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:05

Als ik een geldboom in mijn tuin zou hebben, vind ik de Porsche Cayenne en de VW Touareg erg leuk om een trailer achter te hangen. Haha!
Helaas ben ik deze plant nog niet tegengekomen in het tuincentrum en doet de Mitsubishi Pajero al 2 jaar zijn werk erg goed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:15

Trouwens een Suzuki Vitara kan een 1.5 paards trailer ook trekken als je een 1.6 motor erin hebt liggen. Dan mag je alleen wel een geldboompje in je tuin hebben (als je die bij jullie tuincentrum kan vinden Haha! ) want dat zijn geen zuinige auto's

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:17

Feroza en Vitara zijn barbie-jeeps. Daar durf ik mijn paard echt niet achter te hangen, veel te licht! Grand-Vitara kan wel.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:43

De Kia Sportage 2.0i? Is dat iets misschien? Weegt 1440 kg volgens Autotrader.nl en mag 1800kg trekken Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:53

Ik heb nu een Patrol en dat is qua trekkracht echt een beest.
Ik wil als volgende auto een Kia Sorento en mijn wederhelft weer een Patrol, dus dat wordt nog een robbertje vechten Knipoog

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:21

Wouw, wat een reacties allemaal!
Volgens mij noemen jullie wel allemaal dure auto's!
Wij zoeken een 4X4 voor zo'n 6.000,-(max. 7.000,-) euro!
We hebben in een Nissan Patrol gereden, super fijn! maar het valt ons op dat in veel advertenties staat dat er een nieuw motorblok in ies gezet...is er dan iets mis met de originele motorblokken..?!
De Toyota Landcruiser vinden we ook erg mooi, maar we zoeken nu ook gericht naar een Daihatsu ROCKY Haha! ! Ik vind ze erg mooi en niet te lomp!
We hebben maar een 1 paards trailer, dus dat moet die makkelijk kunnen trekken!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:25

Ik rijd een Toyota Hi-lux (pick-up). Ook een erg fijne trek auto. Ik trek er overigens maar één paard mee.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:32

Fitzroy schreef:
Ik heb nu een Patrol en dat is qua trekkracht echt een beest.
Ik wil als volgende auto een Kia Sorento en mijn wederhelft weer een Patrol, dus dat wordt nog een robbertje vechten Knipoog

Ja, die Sorento wordt ook onze volgende auto! OK dan! Schitterende wagen, lekker groot en krachtig.
Maar onze huidige auto, Toyota RAV-4 (Funcruiser) 5-deurs is ook een hele fijne auto, zowel om kilometers mee te maken als voor de trailer.