Poortgreep zonder veer? (Ontsnappende shet)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Poortgreep zonder veer? (Ontsnappende shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:01

Hier ook zandgrond... af en toe moet er een emmer water bij de pen voor de goede werking.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:08

@TS: ik heb toevallig net wat spullen besteld en heb daardoor 5 poortgrepen zonder veer (zoals in het voorbeeldplaatje dat ik eerder postte) 'over'. De poortgrepen zijn dus nieuw. Als je wilt mag je ze overnemen?

Chovi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 12:09

Ir111 schreef:
@TS: ik heb toevallig net wat spullen besteld en heb daardoor 5 poortgrepen zonder veer (zoals in het voorbeeldplaatje dat ik eerder postte) 'over'. De poortgrepen zijn dus nieuw. Als je wilt mag je ze overnemen?

Heel lief dat je eraan denkt maar heb maandag een bestelling gedaan en die zouden vandaag aankomen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:07

Ah, helemaal ok! :)

Chovi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 16:20

Ik heb met mijn apparaatje de stroom nagemeten. 2000V zegt die, maar ik de draad aanraak voel ik helemaal niets…? Iemand daar ervaring mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:42

Gooi eens een emmer water bij de aardpijp.

Chovi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 17:03

DubbelFun schreef:
Gooi eens een emmer water bij de aardpijp.

De grond is hier nat genoeg dus dat is het niet…

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:06

Chovi schreef:
Ik heb met mijn apparaatje de stroom nagemeten. 2000V zegt die, maar ik de draad aanraak voel ik helemaal niets…? Iemand daar ervaring mee?

Wat voor schoenen had je aan? Met isolerende rubberen zolen zul je minder voelen en 2kV is al niet zoveel dus dan kan het zijn dat je niets meer voelt. Probeer het nog eens op je sokken :P .

Chovi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 17:25

Ik heb een koltec csikos apparaat, nu valt me op dat het lampje van 230v wel brandt (dus dat die is aangesloten op het net denk ik) maar het lampje waar een bliksemschicht staat, brandt niet. Het apparaat tikt wel, maar ik denk dat hij geen of weinig stroom geeft. Ik raakte net per ongeluk de aardingsdraad aan en die gaf wel iets, maar niet om te zeggen dat ik het hard voelde…

Apparaat kapot? zou wel kunnen verklaren waarom de pony doodleuk op wandel gaat

Stp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:52

Staat er voldoende stroom op?
Wat bij ons heeft geholpen is het hoofd en hals scheren.

Met vacht voelen ze beduidend minder en bij ons staat er een beste klap stroom op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:04

Hier hielp het door er echt een flinke klap stroom op te zetten. Er liepen namelijk ook Schotse Hooglanders bij en die voelen met die dikke vacht helemaal niks dus die moesten wel een goede schok krijgen om respect te hebben voor het draad. IJzerdraad werkte ook het beste. Lint geeft minder stroom. Ik ben geen voorstander van een ijzerdraad maar in dit geval de enige oplossing. Daar gingen ze echt niet tussendoor of onderdoor hoor. Hoeveel manen er ook opzaten, ze bleven ver weg van de draad. Ik durf niet meer te zeggen wat voor stroomapparaat het was maar het was er dus eentje met veel capaciteit.