Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Net is niet meer leverbaar, kan hem niet vinden. Wil geen geknoopt net want dat beschadigt de tanden.. het gaat volgens mij meer om de eet-houding, dat dat nu een probleem is. Dus liever helemaal geen net, maar of dat werkbaar is weet ik niet.Als het net met grote mazen leeg js en geen probleem is, waarom niet gewoon nog 1 kopen ipv het andere net?
Of zo'n bak in de hoek idd. Verzwaren met stenen eventueel.
Miss_Mii21 schreef:Wesco schreef:
Zolang hij niet te diep met z'n hoofd moet buigen - dat gaat dan niet - is het een idee. Maar dan moet er wel veeel veeel hooi in , misschien een bredere bak met net er overheen.. dan red hij het de nacht wel. Denk dat zo'n ton wellicht snel bovenste uit is, onderste komt hij dan niet bij. Gaten er in maken, dan moet hij weer z'n nek schuin doen en dat doet pijn, dan heb je zelfde probleem als nu. Dat er wel behoefte is aan meer hooi, maar hij haalt het er niet uit en eet wat hij verspilt ook niet vanaf de grond.. staat dus zonder hooi, terwijl er nog in het net hooi zit..
Yontheke schreef:Volgens mij de ideale oplossing: https://www.nosebagz.co.uk/hayfeeders
ElCamino schreef:En waarom niet gewoon dan toch van de grond ?
Hier staan er 40 op vlas en ze krijgen gewoon hooi op de grond in de box.
En ja, sommigen lopen het door de stal maar goed...dan verspil je wat meer hooi bij 1 paard.
Onze stalhouder heeft daar begrip voor, en vooral wanneer iets medisch is.
en in ergste geval: Desnoods betaal je iets meer voor meer hooi ( en "verloren" hooi wat op de mesthoop beland)
ElCamino schreef:En waarom niet gewoon dan toch van de grond ?
Hier staan er 40 op vlas en ze krijgen gewoon hooi op de grond in de box.
En ja, sommigen lopen het door de stal maar goed...dan verspil je wat meer hooi bij 1 paard.
Onze stalhouder heeft daar begrip voor, en vooral wanneer iets medisch is.
en in ergste geval: Desnoods betaal je iets meer voor meer hooi ( en "verloren" hooi wat op de mesthoop beland)
Duhelo schreef:zo te zien plukt hij dus van bovenaf hooi uit het net, maar als de net leger komt komt die er niet meer bij.
Ik zou dan opteren om een langerwerpiger net te maken (zoals die kolomnetten maar dan horizontaal opgehangen.)
Dus ipv van 1 m hoog 2 meter breed, zou ik opteren voor 50 hoog en vier meter breed zeg maar.
https://agradi.nl/products/kerbl-hooine ... 1FEALw_wcB
Zoiets, en desnoods gewoon aan elke wand van de stal een ophangen, zijn ze niet volledig leeg is dat geen drama.
Als je een envelopnet wat breder maakt dan die hoog is kan je inderdaad ook gewoon de bovenkant openlaten ipv dicht te rijgen.
sunny43 schreef:Ik kwam deze tegen, wel duur: https://www.eazigrazer.co.uk/shop/
Marije_jiplover schreef:Ik heb een haybar in de hoek van mijn (schuil)stal hangen, daar doe ik met slecht weer het hooi in en werkt voor mijn paard heel goed:
[ Afbeelding ]
Maar is idd wel aan de wand geboord, dus dat zal jouw stal eigenaar dan ook niet willen, vrees ik.