Houden jullie de vliegendeken op met 30 graden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:59

Ik doe juist een deken op met die warme temperaturen. Uv werend en zodat ze zicht rustiger kan houden wat betreft alle vlieg beesten die juist met warmer weer nog actiever worden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ze met 30+ graden wel paar uur op stal komen uit de zon. En daar staan ze in hun nakie.

Gisteren was ik er 22:30 nog even in t donker en ook toen waren er nog veel vieze vliegen actief.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 13-08-24 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Re: Houden jullie de vliegendeken op met 30 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:20

Normaal staat ze altijd met een vliegendeken met hals omdat ze echt gek wordt van Day vliegend ongedierte. Maar gisteren stond ze er drijfnat onder dus toch maar af gedaan en voor vandaag ook nog maar een dagje zonder. Het is kiezen tussen 2 kwaden op het moment, of zeiknat van het zweet of vliegen...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:55

Ik heb de deken opgehouden vandaag. Maar zag m'n paard vanmiddag nogal regelmatig rollen, dus toch maar even heen gelopen, kijken of er iets mis was. Bleek ze idd ook zeiknat onder de deken en vliegenkap vandaan te komen. Schuim tussen de billen, heel sneu.
So far voor UV bescherming, ik geloof er niet meer in :D Heb overigens een schuilstal en genoeg schaduwplekken van bomen.
Ik doe voortaan met dergelijke temperaturen de deken maar af.

paars

Re: Houden jullie de vliegendeken op met 30 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:57

Het zijn net mensen ;-) de ene kan er beter tegen dan de andere. Goed dat je dit hebt gezien dat helpt jou in het maken van je keuzes voor jouw paard!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 22:01

Onze paarden hebben de vliegendekens en vliegenkappen de afgelopen dagen gewoon opgehouden.
Ze weten gelukkig niet heel erg en dat plakkerige randje achter t oor weegt voor mij niet op tegen hoe idioot ze worden van alles wat vliegt en prikt zonder deken.