Paard die gigantisch achteruit trapt...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:51

Zulke sraf snapt een paard echt niet.
Ze kunnen daar niet zo over nadenken als wij.

idd longeerzweep mee.
Als hij dreigt je al groot maken, je stem gebruiken en de zweep laten zien, als hij slaat dan haal je zo hard uit als je kunt.
Dat doen paarden in de groep zo ook met elkaar.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Sjuimpje.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:54

die had van mij ook een potje op z'n sodemieter gekregen!!! Boos!
issie nou helemaal Verward idd zweep mee, en 'm net zo lang blijven achtervolgen met dat ding tot ie niet meer in je buurt durft te komen. Heel vervelend om te doen, maar wees maar niet bang dat ie bang voor je zal blijven. Waarschijnlijk blijft het hem wel bij, en als je dan de volgende keer je stem verheft weet ie direct weer hoe en wat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:57

Ik liep als 15 jarige vroeger rond op een stalhouderij. Op een gegeven moment was daar een nieuwe merrie, die sloeg.
Ik hield er wel rekening mee, maar op een gegeven moment moest ik om de een of andere reden achter dat dier langs.
Die merrie haalt met 2 benen tegelijk uit naar me, en de stalhouder die een schep in de hand had, haalt uit, en geeft haar met de platte kant van de schep zo'n oplawaai dat ik ervan schrok.
Merrie heeft er niks van geleerd. Is naar de slacht gegaan omdat ze absoluut niet te vertrouwen was.
Maar geloof me, met zachtheid kom je nergens.
Bill heeft mij 1x geslagen. Ik had toevallig een zweep in m'n hand, en heb hem flink aangepakt
Hij heeft het nooit meer gedaan.
Mocht hij het me weer flikken los ik het op dezelfde manier op, maar voorlopig gaat het al 12 jaar goed Haha!

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:18

Quellian"]
[quote="Skooki schreef:
Met een longeerzweep dat zou misschien een optie zijn, maar ik vind het altijd wat minder om hem te slaan met een zweep, ben altijd bang dat ze daardoor vertrouwen in je kwijt raken of schuw worden, en dat wil ik absoluut niet.

Terug trappen daar krijg ik denk ik de kans niet voor..
Hij staat in de wei, hij kan overal naar toe en kan mij vervolgens nog meer in elkaar meppen...

Moeilijk... weet echt niet wat ik moet doen..

Groetjes

Snap ik! Ik ben ook heel slecht in straffen, maar soms moet het! Voor je eigen veiligheid. Als je hem dominant laat zijn, gaat ie over je heen walsen (en word hij ook gevaarlijk voor anderen).
[/quote]
als je ziet hoe ze in de natuur omgaan.....
dat gaat ook niet zachtjes hoor, en zeker bij een jong dier moet je hem op zijn plaats zetten en er zit een groot verschil tussen respect en angst

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:25

wij hadden ook een manege pony en die was ook heel fel tegenover andere paarden, een keer had een klein meisje hem vast en die beet ie knoerthard in haar arm. We hadden daarna zijn oor gepakt en heel hard in gebeten. Hij heeft sindsdien echt wel respect.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:47

Fellor schreef:
Gewoon een keer met een longeerzweep de wei in gaan en hem gigantisch op zn donder geven als ie begint te meppen. Is een dominantieprobleem dat meteen afgeleerd moet worden.

hier dacht ik ook aan,flink op zn donder geven,wat denkt hij wel niet..
een andere manier om hem duidelijk te maken dat hij niet zo mag slaan is er denk ik niet.
Misschien kun je er ook nog wel eens een beste plens water over heen gooien.
In de natuur straffen paarden elkaar ook zo af.
Voor je het weet raakt hij je wel,en kom je in het ziekenhuis terecht.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:19

Bij honden werkt het wel zo en volgens mij bij paarden ook.
Het is zoiezo heel onnatuurlijk om een dier eten te geven zonder dat ze er iets voor moeten doen.
Logisch dat ze je als slaaf/ondergeschikte zien.

Bij elkaar doen ze het toch ook. Elkaar wegjagen als de een hoger is in rang dan de andere. Jaag hem een paar keer weg en neem weer wat hooi mee terug naar binnen. Dan lijkt het net of jij je portie hebt gehad en dat hij nu pas aan de buurt is.