Ervaring over verzorger nemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Ervaring over verzorger nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:28

Het punt is dat bijna alle verzorgers willen rijden. En meestal zijn de verzorgers die dat niet willen, heel lastig te vinden.

Dit is ook de reden dat ik er gewoon niet aan begin en volpension ben gaan staan. Als het dan een dag niet lukt omdat ik mij niet lekker voel, is er geen man overboord. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:39

Ik heb 2 hele leuke meiden die me helpen met mn pony’s.
Gevonden via een oproepje op marktplaats,kreeg toen veel reacties en ben daaruit gaan doorvragen en selecteren.
Ik ben niet het type wat bij voorbaat als 18+ vraagt en echt kijkt naar het persoon zelf als ze een goede wil en doorzettingsvermogen hebben vind ik dat veel belangrijker.
Hier mogen ze rijden als ze een band op hebben gebouwd en help ze als dat nodig is ect en hun helpen mij 2 dagen met klusjes.
Ze vragen mij ook wel is buiten ‘hun’ dagen om of ze mogen wandelen of rijden en in overleg is dat altijd prima.
Ik wil niet afhankelijk zijn van mensen die mij betalen en ik betaal hun ook niet.
Ik heb over de jaren met mijn pony’s meerdere verzorgsters gehad en vrijwel allemaal goed bevallen maar ik krijg ook vrijwel altijd de terug koppeling dat ze mij als eigenaar ook super relaxt vonden dus denk zeker dat het 2 kanten op werkt.

Angelct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 11:41

cinniz123 schreef:
Ik heb 2 hele leuke meiden die me helpen met mn pony’s.
Gevonden via een oproepje op marktplaats,kreeg toen veel reacties en ben daaruit gaan doorvragen en selecteren.
Ik ben niet het type wat bij voorbaat als 18+ vraagt en echt kijkt naar het persoon zelf als ze een goede wil en doorzettingsvermogen hebben vind ik dat veel belangrijker.
Hier mogen ze rijden als ze een band op hebben gebouwd en help ze als dat nodig is ect en hun helpen mij 2 dagen met klusjes.
Ze vragen mij ook wel is buiten ‘hun’ dagen om of ze mogen wandelen of rijden en in overleg is dat altijd prima.
Ik wil niet afhankelijk zijn van mensen die mij betalen en ik betaal hun ook niet.
Ik heb over de jaren met mijn pony’s meerdere verzorgsters gehad en vrijwel allemaal goed bevallen maar ik krijg ook vrijwel altijd de terug koppeling dat ze mij als eigenaar ook super relaxt vonden dus denk zeker dat het 2 kanten op werkt.

Super leuk om te horen ik wil kinderen de kans geven om buiten de manege dan ook wat te gunnen mijne zijn niet rijbaar mijn merrie hangt er van af maar ik zeg dan liever dat niet zp is dan dat als het een keertje wel kan dit leuke verrassing is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 12:28

Dat laatste deed ik inderdaad ook. Haar gezicht toen ik zei dat ze de volgende keer maar een cap mee moest nemen. Beetje jammer dat de mijne toen kreupel werd. Maar de zoektocht is wel schaars naar mensen die niet hoeven te rijden. Neem dus goed de tijd voor jouw zoektocht en kijk wat je iemand kunt bieden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 08:27

Ik ben nu eens op zoek of er iemand mijn jongste wat zou willen bijrijden. Maar wow wat valt het aanbod tegen.
Allemaal mensen die jarenlang niet hebben gereden en nog eens terug op een paard willen stappen of juist meiden die geen euro willen bijdragen en alleen wat gratis lesjes van hun zus willen regelen en dan nog eens een franke toon opzetten als ik nee zeg. Best jammer want ik bied een leuk sportpaardje aan waar zowat alles mee mag behalve helemaal alleen de straat op voor 50 euro + lessen nemen. Topruiters moet niet maar gewoon iemand die wat verder staat dan de standaard manegeruiter is precies moeilijk te vinden. Heb al bijna spijt van mijn advertentie.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:44

Ik heb 2 verzorgsters (gehad). De eerste heeft het een paar jaar gedaan. Reed niet, maar werkte aan de hand (we deden samen lessen, dat was mijn voorwaarde. We deden dan allebei een half uur lessen en konden dan ook met elkaar meekijken).
Ze hoefde geen vergoeding te betalen. Ze was nooit te beroerd om af en toe ook eens een hooinet te vullen ofzo. Als ik op vakantie ging nam zij ook een deel van de verzorging over en kreeg daar dan voor betaald.
Ze heeft mijn paard vanaf haar 13e/14e tot haar 16e verzorgd. Daarna startte ze met een vervolgopleiding en was het niet haalbaar meer. Wel jammer, want het was een goeie :D

Toen op zoek gegaan naar een nieuwe verzorgster. Die uiteindelijk ook gevonden. Ze rijdt mijn paard 1x per week. Als ik op vakantie ben neemt zij ook vaak wat beurten over. Ze mag dan in ruil daarvoor een privéles nemen met mijn paard bij iemand.

Loopt ook prima.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:45

Poekkie schreef:
Ik ben nu eens op zoek of er iemand mijn jongste wat zou willen bijrijden. Maar wow wat valt het aanbod tegen.
Allemaal mensen die jarenlang niet hebben gereden en nog eens terug op een paard willen stappen of juist meiden die geen euro willen bijdragen en alleen wat gratis lesjes van hun zus willen regelen en dan nog eens een franke toon opzetten als ik nee zeg. Best jammer want ik bied een leuk sportpaardje aan waar zowat alles mee mag behalve helemaal alleen de straat op voor 50 euro + lessen nemen. Topruiters moet niet maar gewoon iemand die wat verder staat dan de standaard manegeruiter is precies moeilijk te vinden. Heb al bijna spijt van mijn advertentie.

Het is maar net de match die je vindt. Ik zoek precies zo iets bij mij in de omgeving, maar vind dan weer het paard en de eigenaar nog niet. Hoop blijven houden :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:09

Ik heb noodgedwongen verzorgers gehad wegens een periode van verblijf in het buitenland. Die hoefden niets te betalen en geen klusjes (paard stond volpension).Rijden mocht wel. Echter daar hebben ze overmatig gebruik van gemaakt door zich niet aan de afspraken te houden dat hij (op last van de DA) niet meer mocht springen, en dat ze er ook anderen op lieten rijden. Dat kreeg ik allemaal te horen na mijn terugkeer. Later nog wel eens voor kortere tijd (gratis) verzorgsters gehad ook zonder klusjes maar die gingen dan toiletteren wat ik niet wilde omdat ik lange manen wil. En geen sportcoupe. Ze gaan net doen alsof het paard van hen is. Vandaar dat ik liever geen verzorgsters meer wil.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:11

Angelct schreef:
Hoi, ik heb al 4 jaar mijn paardjes. En ik hoor goede en slechte verhalen over het nemen van een verzorger.
Mijn paardjes zijn niet rijbaar maar op de grond kan heel veel.
Er zouden bij mij geen klusjes hoeven worden gedaan of tja op 1 na even beetje mesten of alles op een hoop gooien.

Hoe zijn julie ervaringen daar over en wat voor bijdrage vragen julie ik heb er natuurlijk 2 die niet rijbaar zijn. Ik zou alleen een bijdrage willen vragen omdat dit mij helpt in de kosten en wat zouden julie dan vragen. Normaal doe ik alles zelf maar aangezien wij net de tijd moeten verhuizen van 24/7 zelf kiezen naar zoveel mogelijk buiten. Wil ik iemand er bij dat ze toch even 3 keer per dag buiten komen.(zomers staan ze dan hele dag buiten tot ze binnen worden gezet gaat vooral voor de winter het extra extra buiten komen)

Ik zou hier geen geld voor vragen TS. Blijf zoeken naar iemand die bij je past. Ze zijn er wel. Wel of niet betalen geeft geen enkele garantie. Mogelijk wat wel helpt is als je iemand vind die klikt om er verbinding mee te houden. Dus dat iemand bijv eigen inbreng mag hebben (bak water met veendrenkastof, toch even een ander snoepje of kruiden, passieve fysio ophangen of wat iemand dan ook leuk vind etc), zodat men zich op die manier een soort gezien maar ook verantwoordelijk en nodig voelen voor net een beetje extra.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:23

Zou sowieso nooit geld vragen. Mijn paard mijn verantwoording. Heb altijd superfijne bijrijders gehad, ik betaalde lesjes. Want dat vond ik wel belangrijk; dat ze ook les namen van mijn instructeur. Rijdend en later ook met fijne verzorgers die kwamen voeren/poetsen/wandelen enzo. Ze ontlastten mij en daar ga ik geen geld voor vragen. Ze waren altijd trouw, netjes en superlief voor ‘m.
Klinkt als een berg mensen maar zijn er in de loop van zijn leven 3 geweest in totaal.