Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Bij hem was het ook van het ene op het andere moment na de vachtwissel. Deze is wel op cushing getest trouwens, heeft het niet. Zijn lijf is gewoon oud en heeft meer directe energie en eiwitten nodig.
Dreamer123 schreef:ik las hier ergens dat iemand vond dat ze vrij weinig krijgt, maar een paard wat eigenlijk de hele dag eet plus 2x een goede bak slobber aangevuld met mineralen en vitamines en ook nog fibrebeet zou niet zo sterk mogen vermageren.
Dreamer123 schreef:Het hooi is niet bijzonder laag maar niet hoog genoeg voor een ouder paard. Dit is bewust zo omdat ze met meerdere staat en voor de andere het eiwitgehalte niet te hoog moet. Dit is ook de reden dat zij heel veel dingen erbij krijgt om dit te compenseren.
De fibrebeet vind ze echt niet lekker en die eet ze omdat ze het eerste moment eigenlijk gewoon denkt dat het der slobber is. ik mixte hem toen met der slobber en dan eet ze ook der slobber niet.
Dit is dus ook de reden dat ik echt iets volwaardigs zoek waar ze wat aan heeft met voldoende eiwitten. Spieren bouwt ze verder ook makkelijk op maar ze staat nu bijvoorbeeld alleen maar aan een enkele lijn met halster qua longeren omdat helemaal stilzetten geen optie is maar teveel verbranden ook zeker niet.
Een maand terug zijn we nog gestart en trainde we nog op aardig niveau door. Helaas een pauze moeten nemen met ander beslag wegens de aanhoudend natte weesomstandigheden. Ik dacht dus dat ze echt pijn had en dat aan haar lichaam at. Dit gaat alleen allemaal weer goed en de rest slechter.
Het is een heleboel bij elkaar dus.
We zijn qua medisch op de ppid test na dus uitgesloten en het lijkt echt een eiwitprobleem te zijn waardoor ik daar nu het eerst naar grijp. Ik zal de veearts ook is bellen voor een ppidtest.