Een goede prijs voor weidegang van een twenter omg. Groningen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Een goede prijs voor weidegang van een twenter omg. Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 13:46

Stampij maken als klant?
Dan is het gewoon exit.

Op grotere opfoks hoef je echt geen stampij te maken met een verhoging. Dan is het voor de klant ook "voor jou toen anderen!"

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 13:52

Laat ze ergens anders heen gaan als ze het niet willen betalen. Je bent echt super schappelijk. Reken je werkelijke kosten uit en beslis dan wat je wil vragen. Want ik denk dat met wat je nu vraagt je er zelf bij inschiet. Je hoeft niet iemand anders zijn hobby te bekostigen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:06

Eens met de meesten hier, je bent spot goedkoop- als ze het niks vinden gaan ze maar proberen om zelf ergens een landje te kopen of te huren en t voor die 100 euro rond te krijgen , ik wens ze succes .

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:07

Als jijzelf 6 jaar geleden al 160,- per maand betaalde voor alleen weidegang, waarom zou je dan nu een ander voor de helft laten staan, voor weidegang en stal..

Afgelopen 6 jaar zijn de kosten enorm gestegen, dus zou zeker de prijs aanpassen, als dit paard weg is en een volgende die komt zou ik zeker richting 175 a 200 gaan zitten.

Wanneer dit paard blijft, zou ik gewoon eerlijk zeggen: Ik heb mij op de kosten per paard verkeken het kost mij er nu geld bij, dat kan niet de bedoeling zijn, dus daarom vanaf 1 september 100,- euro per maand en vanaf 1 januari 150 per maand, zodat mochten jullie nog ergens goedkoper kunnen, jullie een half jaar de tijd hebben een andere plek te zoeken voor jullie paard.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:11

Merexa schreef:
145€ in 3 jaar tijd, goeiedag.. Ik betaalde 6 jaar geleden 160€ in de maand voor 24/7 weidegang van mijn paard toen ze nog niet bij huis stond.

Zie hier je antwoord. En je vraagt nu zelf maar de helft. Dus je bent echt spotgoedkoop. Ergens tussen 125-150€ per maand is ook nog niet duur.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 15:23

Hoe je het ook doet, je bent er dagelijks een half uur mee bezig.. minimaal. Of dat nou voeren is, of uitmesten, dingen repareren of alleen toezicht houden.

Dus dat is 30 dagen x 5 euro (voor 30 minuten)per dag en dat is dan al 150 euro per maand.

Dus laat ze lekker stampij maken.. niets van aan trekken. Zij willen een paard, dan moeten ze ook voor een plekje betalen, heel simpel. En dan vind ik 150 euro nog vrij weinig.. maar ik woon niet in t noorden.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 19:29

Roodvos schreef:
Merexa schreef:
145€ in 3 jaar tijd, goeiedag.. Ik betaalde 6 jaar geleden 160€ in de maand voor 24/7 weidegang van mijn paard toen ze nog niet bij huis stond.

Zie hier je antwoord. En je vraagt nu zelf maar de helft. Dus je bent echt spotgoedkoop. Ergens tussen 125-150€ per maand is ook nog niet duur.

Ja, dat klopt. Maar toen ik vorige jaar 2 maanden lang voor 130€ p/m adverteerde op Facebook en Marktplaats kwam er niemand op af.
Maar ik had er wel een binnenbak bij en andere faciliteiten als ik ging rijden. Dat was dus met mijn paard, dit is een 2 jarige. Maar ze is zo enorm gegroeid en eet meer dan mijn paard. Eigenlijk heb ik ook geen zin in ruzie met die mensen (een echtpaar) maar moet misschien toch harder worden..
Bovendien hadden ze er er eerder nog een jong paard bij lopen, voor dezelfde prijs. Die hebben ze naar huis gehaald, maar geen plek voor deze meer. Nu verveelt het paard zich. Dat heb ik ook aangegeven en kwam er wel gelijk een reactie ''Ik dacht dat ze happy was, maar goed dat je het aan geeft.'' en dat de aanbouw van hun stal mogelijk wel een oplossing kan bieden, maar dat deze op z'n vroegst in September klaar zal zijn.
Volgend jaar beter..

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:56

Je kunt niet voor een ander zijn hobby werken.
Zelf huren wij met zen 3e een weiland en betalen. 100 per pony dit is op volledige doe het zelf basis en exclusief hooi en brok.
Ik zou per sep lekker naar de 150 gaan als ze willen blijven staan en alles gedaan wordt voor ze.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:48

oef voor 80 euro per maand kom ik al mijn eigen paarden van mijn eigen terrein wel bij jou neerzetten voor de hele zomer := damn.... Ik zou gewoon netjes het volgende doen:

Beste (naam), ik begrijp dat het voor jullie een beetje rauw op jullie dak valt, maar ik ben echt genoodzaakt mijn prijzen voor de weidegang te verhogen van 80,- naar 100,- per maand. Alle kosten zijn gestegen en in vergelijking met alle opfok stallen in mijn omgeving zit ik ver beneden de gemiddelde prijs van €160 - €200 per maand. Uiteraard staat het jullie vrij om elders een goedkopere plek te vinden, maar ik heb jullie paard met liefde verzorgd alsof het mijn eigen paard is. Mocht ze komende winter ook nog blijven dan zal de stalling per 1 november (of eerder als het weer te slecht is) omhoog gaan naar €150,- per maand. Dit vanwege de extreem gestegen hooiprijzen en andere kosten. Ik had het ook graag anders gezien, maar ik kan niet anders.

Met vriendelijke groet,

Zo hou je het gevoel bij jezelf. Prijzen zijn een voorbeeld pas gerust aan naar wens, want 150 in de winter is ook een schijtprijs bij mij eet een groot paard al +/- 125 / 150 aan hooi in zijn / haar uppie. Dan heb ik strooisel, mestafvoer, reparaties, kosten van de locatie zelf (huur / hypotheek) benzine en mijn eigen tijd niet eens meegerekend. :=

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:31

Voor de corona periode stond ik op een stal die ook opfok aanbod (Drenthe). Zij vroegen 75 euro. De paarden werd dan verder niet na omgekeken. Mensen die gebruik wouden maken van de bak betaalden 25 euro meer. Hier zat dus geen service bij in.

100 euro zonder extra zorgen vind ik een normale prijs, zeker gezien alle prijsstijgingen.

Op stal denk ik dat je het nergens meer red om goedkoper te staan dan 150 euro. Dit was voor corona de goedkopere stalling

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:20

Ik ben hier voor de twenters alleen aan stalbedekking, brok en ruwvoer al €200 per maand kwijt.

Dus: niet piepen, de prijs wordt €100 en anders zoeken ze maar ergens anders plek.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:25

Ik betaal nu in Drenthe 130 euro per paard in de opfok.
In de winter vragen ze 225 euro. Maar dan heb ik ze altijd wel thuis staan.

Jij vraagt echt te weinig hoor. Wat Mer1980 aangeeft zou ik sturen. Heel netjes, maar duidelijk

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:39

Een opfok rekent zelfs in de zomer de winterprijs als de jonkies vanwege het weer of gebrek aan gras op stal moeten staan of eerder bijgevoerd moeten worden.
De maandfactuur werd dan per dag weidegang en per dag op stal gerekend.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:42

Ik vraag 120 per maand zomer en winter,maar dat is omdat het pensionpaard niet van het erf kan door de verlatingsangst van mijn paard.Is mijn paard er niet meer gaat de prijs voor het nieuwe pension paard flink omhoog omdat deze eigenaar wel weg kan.En wij wonen op geen 5 min stappen van een heel groot bos.En mag er zelf ook iets mee verdienen.Nu verdien ik er niets op.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 23:59

Ja, het bericht van Mer1980 vind ik ook erg netjes. Maar ik heb intussen al gezegd dat ik per 1 September dus naar 100 ga voor weidegang, maar nog op de winterprijs terug kom als ze hier blijft. Maar ze krijgen straks vermoedelijk meer plek bij huis.
Mijn hoefsmid was hier vanmiddag en die heeft de twenter ook bekapt voor de 3e x, daarvoor regelden de mensen het zelf met andere smeden. Maar nu wil hij het niet meer doen omdat ze slaat en omhoog komt.
Als ze van mij was geweest had ik er tijd in gestoken dit af te leren en van jongs af aan al voetjes pakken. Maar de eigenaren doen dit niet, al wisten ze hier van. Het is uiteindelijk gelukt, maar de hoefsmid wil haar ook niet weer bekappen. Maar misschien dat ze in September dus wel weg gaat..
Maar toen had ik het met hem hier over en hij zei hij hetzelfde wat hier ook gezegd word.
Volgend jaar is nog ver, maar ik gooi wel een advertentie op Marktplaats.
Overigens doe ik ook alles alleen, maar wel met liefde voor paarden. Maar ik heb berekend en ik schiet er zelf bijna bij in met dat paard extra in de winter voor 130€.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:18

Deze mensen weten zelf ook best dat het voor 80 euro per maand echt niet uit kan!
Kijk hoeveel werk jij van hun dier hebt, nee hoor 160 euro (ex hooi, stro) zou ook een heel schappelijke prijs zijn hoor! Deze mensen hoeven zelf helemaal niks te doen he aan de verzorging van hun paard!

Ik erger me sowieso vaak aan mensen die de stalling veel te duur vinden, deze mensen hebben er werkelijk geen notie van welke kosten er , naast het voer, nog meer verbonden zijn aan het houden van paarden en hoeveel tijd er daadwerkelijk in gaat zitten.

Maar wij hebben in en soort gelijke situatie gezeten, wij gingen een 10tje omhoog en madam werd pissed (van 90 naar 100 euro, constructie was iets anders, maar alsnog veel te weinig). Nou dan wordt het tijd om een andere stal te zoeken! Doei doei,

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:04

T mooie os nog dat als mensen boos verhuizen als de prijzen omhoog gaan ze op de andere stal in ene wel meer willen betalen of meer zelf kunnen doen

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:34

knollentuin schreef:
T mooie os nog dat als mensen boos verhuizen als de prijzen omhoog gaan ze op de andere stal in ene wel meer willen betalen of meer zelf kunnen doen

Helemaal mee eens, Knollentuin

Zoals indertijd toen mijn ouders een appartement hadden aan de kust. Hebben we jarenlang gratis uitgeleend aan familie, maar er was altijd wel iets: zo had er eens iemand de verwarming vergeten omlaag draaien, of er waren hoge energierekeningen, of sowieso de algemene kosten. Dus beslisten mijn ouders om een lage huurprijs aan te rekenen. Mijn neef was hier boos om, en huurde dan elders, voor een veelvoud van de prijs 8)7

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:42

De opfok hier heeft de prijs verhoogd naar 250 per maand, ongeacht zomer/winter/binnen of buiten staan.
Het is allemaal veel werk.... binnen is het het opstrooien van de boxen, het voeren, vastzetten van hufters en weer losmaken met voeren, behandelen van wonden, de hoefsmid helpen met alles bekappen, de wormkuren op stal én op het land, dagelijks het land in om elk dier te checken, de mega prijzen van ruwvoer...noem maar op.de noddige reparaties aan hekken in de wei, wanden van stallen, drinkbakken etc etc
Ik vind 250 per maand dan niet veel

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:18

Deze mensen mogen blij zijn zo lang zo goedkoop gestaan te hebben. 20 jaar terug betaalde ik in Friesland 80 euro voor mijn 2 jarige die dan in een grote stal stond met uitloop naar een weide. Dat was toen al heel goedkoop. Voor nu zou het zeker het dubbele minimaal zijn. Zou eerder voor 150 tot 200 euro adverteren. Wil dat echtpaar dat niet dan nemen ze dat paard maar mee hoor. En je niks aantrekken van het kinderachtig gemiep dat het erg is of niet kan etc wat je doet. Mochten ze daarover beginnen te zeuren kun je zeggen dat ze nog even over na mogen denken en dat je nog wel over paar dagen hoort wat hun beslissing is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:35

Thuis zijn ze minstens even veel kwijt en op stal ook meer.
En dan rekenen we de bouw van de stal nog even niet mee.

Ook in Groningen zijn de stallingsprijzen omhoog. Voor volpension kun je al snel €175,- tot €250,- vragen voor stalling met buitenbak, paddock in de winter als ze niet op de wei kunnen en weidegang in de zomer.

Beetje afhankelijk van kwaliteit/netheid en ligging qua vraag en aanbod.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:47

Merexa schreef:
Hoe veel zouden de mensen van bokt vragen?

De kosten jij per maand hebt naar boven afgerond. Of als je er wat aan wilt verdienen (je uren die je maakt bv) wat er bovenop.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 21:36

Intussen staat het paard hier nog en is gewoon 100€ betaald. Deze maand zou de aanbouw van de stallen klaar zijn bij haar thuis had ze gezegd, op zijn vroegst. Dus ik denk niet dat ze hier in de winter blijft. Liever ook niet eigenlijk, ik wil het deze winter het liever bij mijn paard en Shetlanders houden en volgend jaar als alles oké loopt weer stalling aanbieden tegen een hogere prijs.
Ik heb vrij weel werk aan dit paard gehad, paaltjes die met lint en al uit de grond getrokken worden en planken die doormidden zijn gegaan omdat ze door hekken gaat, bomen die ze gesloopt heeft..
Volgend jaar een andere aanpak.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:30

Ik verwacht niet dat ze hem snel komt ophalen want voor dat geld kan ze hem bijna niet zelf houden en moet ze ook nog alles doen :) . Ik zou heel duidelijk maken dat je verwacht dat ze of het paard ophaalt per X datum of dat vanaf die maand de stalling omhoog gaat naar 200 euro per maand. Zo gooi je haar er niet uit maar geef je haar wel een reden om het paar dop tijd op te halen, want nu zal ze geen enkele haast maken. Winterseizoen is ook duurder dan het zomerseizoen. Je bent te lief en afwachtend.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 23:06

Hahaha, dat hoor ik vaker en moet ik ook echt wat aan doen..
Deze winter had ik 170€ in gedachten. Ik vroeg vorig jaar toen ze nog een enter was 130€ in de winter, all in ex. brok. Dus mesten, stro, hooi, water en een grote paddock overdag, s'nachts op stal. 170€ is dan nog niet veel.. Maar voor die prijs doe ik het ook nog wel maar ik kán er meer voor vragen. Is dat redelijk, na een jaar 70€ omhoog?