BeFunny schreef:Op eigen terrein mag je altijd vergunningsvrij een container plaatsen.
Daar ga ik eens verder over luisteren.
Het perceel heeft geen adres en nutsvoorzieningen, ligt in het buitengebied en is weidegrond.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balou_k schreef:We hebben vanuit de gemeente een vergunning voor het bouwen van een stal van 50m2.
En toen.. Hoe deel je zoiets nou eens handig in voor 4 paarden?
Ik ben kort van stof, en zoek inspiratie.
BeFunny schreef:Op eigen terrein mag je altijd vergunningsvrij een container plaatsen.
Dit soort schuurtjes mag je ook vergunningsvrij plaatsen
https://www.praxis.nl/tuin-terras-buite ... m/10069751
Balou_k schreef:Cioccolato schreef:En eventueel een aanbouw/los schuurtje erbij?
Dat zou dan illegale bebouwing zijn en dat wil ik (als ambtenaar zijnde) niet op mijn naam hebben staan.
Een marge zou al prettig zijn. Dat geeft een ruimte voor een zadelhokkie.
Pareltjes schreef:Zet er een twee meter hoge hondenkennelpanelen tegenaan met een goed dak. Dat mag zonder vergunning.
DuoPenotti schreef:Maar als je bouwblok vol is denk ik ook niet dat je nog dingen kan blijven klooien zonder vergunning
Ibbel schreef:Pareltjes schreef:Zet er een twee meter hoge hondenkennelpanelen tegenaan met een goed dak. Dat mag zonder vergunning.
Nee, nog een keer, nee! Vergunningsvrij bouwen mag alleen als er een bouwblok is. Dat is hier niet.
Dus dat er een schuilstal mag worden gebouwd op een weiland zonder bouwblok is al tamelijk uniek. Alle andere regels gelden gewoon niet. En dat TS zich - als ambtenaar - netjes aan de regels wil houden is tamelijk logisch en duidelijk.
TS: 4 stallen van 3x3 op een rij geeft je 36 m2, plak er nog 1 tegenaan van 3x4 voor een opslag en je zit aan 48 m2. Overstek telt normaliter niet mee aan oppervlakteberekening.
Je kunt ook aan 4 stallen van 3x 3,5 denken, dan zit je aan 42 m2 en kun je nog 8 m2 (3,5 bij 2,2) opslag eraan plakken. Net wat je belangrijker vindt.