Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beegee

Re: Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:27

Is dit niet gewoon een schoolproject of zo?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:30

TS, je bent 19 jaar oud. Je spreekt van "we" wie zijn "we"?
Iemand vraag hoe ver je bent met het project, dat vind ik een interessante vraag. Ontwerpfase? Bijna klaar?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:33

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Elke track heeft meerdere weilanden.

Dank je wel, ik kan lezen. En juist dat dit in de OP staat is voor mij één van de dingen waardoor ik twijfel. Bij een PP is het juist zo enorm belangrijk dat de kwaliteit van het ruwvoer op orde is. En daar staat nergens wat over. Het voelt voor mij alsof het een project is wat bedoeld is om het iedereen naar de zin te maken (o, maar we hebben ook weiland hoor! En stallen! En en en alles wat je maar zou kunnen willen) En dat kan op geen enkele plek.

Dat er wordt aangegeven dat er merrie-, ruinen- en gemengde groepen komen, en dan icm weilanden. Hoe wil je dat gaan doen, want in elke groep zullen paarden staan die niet op het gras mogen. Wil je die groepen dan elke dag uit elkaar halen, en bij voorbeeld 's avonds weer bij elkaar?

Groepen die echt geen gras mogen (eventueel verdeeld in merries en ruinen) en groepen die wel op gras mogen, en dan ook met de hele groep op de wei gaan (eventueel ook weer verdeeld in merries en ruinen) lijkt me dan handiger.

Maar er zal altijd wat zijn, wat voor groepenindeling je ook kiest. Paarden die paarden die kleiner dan zijzelf zijn aanvallen, paarden die jagen, paarden die dekken, paarden die veel of juist weinig eten nodig hebben, of een eigenaar die een ruin en een merrie heeft en die ze persé in één groep wil maar zonder andere ruinen er bij.

Je kúnt het niet iedereen naar de zin maken. Voor zo'n concept als dit moet je vanaf het begin heel duidelijk zijn wat je aanbiedt en voor wat voor paarden. Er is nu zo'n groot grijs gebied dat iedereen op zijn eigen manier kan interpreteren wat je er kunt verwachten. En waar verwachtingen zijn ipv duidelijkheid is waar dit soort dingen mis gaan.
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-07-24 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:50

Je antwoord heel gezellig :als je nu leest, ja ik kan lezen...

Maar dat gras is gif.
Ik heb helemaal nooit begrepen dat dat perse bij een PP hoort.

Wel minder gras. Meestal logisch omdat men op weinig ruimte veel paarden wil houden. En met paadjes toch wat beweging wil creëren.

Maar zo stellig als jij het zegt ken ik dat zeker niet perse. Lijkt me meer jou persoonlijke invulling. En er zullen vast wel wat meer mensen zo denken.
Maar echt niet als directe norm.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:51

Op de PP waar ik over sprak hebben ze flexibele weidetoegang. Paarden mogen op basis van hun chip wel of niet op de wei (of pas na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 2 uur voordat ze in de avond ronde er allemaal af gehaald worden)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:52

DuoPenotti schreef:
Maar echt niet als directe norm.

Dan snap je het concept paddock paradise niet en begrijp je ook niet hoe en waarom het is bedacht.

Groepshuisvesting met een track, en al dan niet gras, een rijbak en wat je er allemaal maar bij wil is prima. Alleen is het geen paddock paradise ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:54

Of jij snapt het niet omdat je star aan je eigen gedachte vasthoud. Ook eens bedacht? :)*

Maar over dat gedeelte ga ik verder niet met je door.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:59

DuoPenotti schreef:
Of jij snapt het niet omdat je star aan je eigen gedachte vasthoud. Ook eens bedacht? :)*

Nee. Wel bedacht dat ik Jaime Jackson wat star vind.

Het geeft niet als je bij groepshuisvesting met track ook weidegang aanbiedt. Alleen is het dan groepshuisvesting op een track met weidegang. En geen paddock paradise. Omdat je met weidegang juist voorbij gaat aan de hele reden dat paddock paradise ooit bedacht is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:00

Nee het is voor mij veel te duur (kan hier in Friesland 3 paarden stallen voor dat bedrag) en teveel luxe wat ik niet nodig vind en ik word al helemaal allergisch wanneer alles in het Engels is. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:03

Jildau schreef:
en ik word al helemaal allergisch wanneer alles in het Engels is. :D

Omg me too :D okee, sorry sorry :P
Maar wie weet is dat wel omdat ze zo ook klanten van over de grens proberen te trekken?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:05

Denk dat het over de grens goedkoper is?

En de doelgroep die je vind op wedstrijdlocaties zoals Equestrian Center de Peelbergen en Green Valley Estate, zijn meestal niet de mensen die een PP zoeken

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:07

Ben ik wel heeeeel nieuwsgierig naar de locatie, ik woon net niet in Ysselsteyn en ken de meeste stallen wel in deze omgeving. In Heide heb je ook een paddock paradise en die is volgens mij de helft goedkoper dan wat jij vraagt.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:13

Nee 620 euro zou ik absoluut niet voor over hebben.
Dan maar minder luxe maar ik ga geen 620 euro betalen voor een stalling

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:22

Gaaf hoor.
Ik betaal ong het zelfde per paard en zou willen dat ze wat langer/meer naar buiten kunnen ipv de standaard paddock. Dus ja ik zou het er wel voor over hebben mits alles zo is waar je mee adverteert en genoeg ruwvoer beschikbaar.
Oh en zo luxe en schoon zoals op de foto’s :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:33

Ik vraag me af of 11-12 paarden per 1,5ha pp niet een wat grote groep is.

Ik zou in die regio best 620 willen betalen voor een pp met jaarrond goede tracks, niet te veel paarden per m2, voldoende schuilgelegenheid, ruwvoer dat aan mijn standaards voldoet, etc.

ladynette_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:48

nog geen 30 minuten rijden hiervan is een vrij luxe paddock paradise voor 300 euro per maand. Vergelijkbaar en ook een vrij nieuwe accommodatie. Ik zou ook liever 30 minuten rijden voor 300 euro dan 5 minuten voor 650 euro als het vergelijkbaar is. Daarnaast ben ik met nieuwe stallen altijd huiverig, heel veel mensen die denken maar een pensionstal te kunnen beginnen(vaak koeien eruit en paarden erin) Paddock Paradise is een makkelijk verdien model, veel paarden, minder werk, weinig ruimte kwijt. Ik zou graag eerst een jaar of 5 willen zien hoe het daadwerkelijk allemaal gaat, vaak vallen stallen toch door geen goed ruwvoer beleid, dingen beloven niet nakomen om wat voor reden dan ook. Goede stallen bestaan meestal al jaren, door ervaring een goede stal geworden. Een stal beginnen is niet zo makkelijk als dat het klinkt, laat staan een paddock Paradise, alhoewel ik afvraag zijn dit nog paddock Paradise zoals ze in het begin waren bedacht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:50

Minder werk kan ik mij niet voorstellen als het goed gedaan word.
Als mensen het daarom doen valt het ze denk ik erg tegen

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:57

Koper schreef:
Dat snap ik. Als je nou even leest zie je dat 't met grotere ponies ook had gekund.

Ik denk dat je ook even gemist hebt dat het idee achter paddock paradise, zoals het concept bedoeld is, stoelt op het idee van gras = gif. Het is niet bepaald de bedoeling, bij een góéde PP, dat er gras wordt aangeboden. Daarom dat er ook vaak hb-gevoelige paarden staan.

Dit heeft alle potentie om een gezonde en gerieflijke plek te worden voor paarden en ruiters. Als alles klopt, wat het in een Nederlandse PP vaak niet doet.

Als ik gras gif vind, wil ik geen weidegang. Als ik weidegang verwacht, verwacht ik niet dat mijn paarden kantjes moeten eten om überhaupt iets van gras te kunnen proeven. Dus de gedachtegang in de combinatie is mij niet duidelijk nee. Er zijn namelijk ook paarden die het gras gewoon echt nodig hebben. Hoe pak je dat aan in zo’n groep dan?
Wat ik mij oprecht afvraag, waarom worden er zoveel paddock paradises aangeboden in de omgeving van grote steden?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:59

rien10 schreef:
TS, je bent 19 jaar oud. Je spreekt van "we" wie zijn "we"?
Iemand vraag hoe ver je bent met het project, dat vind ik een interessante vraag. Ontwerpfase? Bijna klaar?

De ts spreekt in de openingspost over het peilen van interesse 'voor we definitief van start gaan'
Dat klinkt alsof ze nog aan het geheel moeten beginnen.
Ook omdat ze aan het begin het heeft over het oprichten van het geheel

Dit voelt voor mij een beetje als verkapte reclame maken zeker met zinnen als 'laat het ons weten als je interesse hebt'

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:06

Jokonootje schreef:
Nee 620 euro zou ik absoluut niet voor over hebben.
Dan maar minder luxe maar ik ga geen 620 euro betalen voor een stalling

Oh ja! Ik wel hoor. Het lijkt me heel fijn. Maar te ver weg voor mij.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:09

Ik zou het bedrag wel over hebben voor luxe voor beide. Mits het daadwerkelijk luxe voor beide is. Niet mijn omgeving en niet op zoek maar zou het wel betalen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:11

ladynette_x schreef:
nog geen 30 minuten rijden hiervan is een vrij luxe paddock paradise voor 300 euro per maand. Vergelijkbaar en ook een vrij nieuwe accommodatie. Ik zou ook liever 30 minuten rijden voor 300 euro dan 5 minuten voor 650 euro als het vergelijkbaar is. Daarnaast ben ik met nieuwe stallen altijd huiverig, heel veel mensen die denken maar een pensionstal te kunnen beginnen(vaak koeien eruit en paarden erin) Paddock Paradise is een makkelijk verdien model, veel paarden, minder werk, weinig ruimte kwijt. Ik zou graag eerst een jaar of 5 willen zien hoe het daadwerkelijk allemaal gaat, vaak vallen stallen toch door geen goed ruwvoer beleid, dingen beloven niet nakomen om wat voor reden dan ook. Goede stallen bestaan meestal al jaren, door ervaring een goede stal geworden. Een stal beginnen is niet zo makkelijk als dat het klinkt, laat staan een paddock Paradise, alhoewel ik afvraag zijn dit nog paddock Paradise zoals ze in het begin waren bedacht.

heb je een site van die PP? ik ben wel benieuwd naar de accomodatie!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:12

Koper schreef:
Cayenne schreef:
Dit lijkt me ook gewoon een verkapte advertentie en dan ook nog eens met foto's die niet van jezelf zijn.

En dan ook nog een advertentie van iemand van 19 :=

Ik ben ook benieuwd naar eigen foto's.

Nou nu je het zegt...

Ook wel beetje te mooi om waar te zijn ja :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:29

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:59

Cayenne schreef:
Ik heb wel een vrij vage en niet afgewerkte site gevonden: http://halfmoonbayestate.com/

Als het nou persé in het Engels moet. Zorg dan dat het kloppend Engels is...