Goh. Ja ik snap je dilemma. Uit je woorden haal ik wat "feiten". Namelijk allereerst: je wilt sowieso echt graag het leven daar op de boerderij ervaren. En je bent erg welkom bij je ouders zoals het klinkt. Als je dat eerst maar heel zeker weet (!) Want het is als eerste natuurlijk hùn stekje waar zij zich prettig moeten voelen.
Maar het klinkt nu eigenlijk alsof het sowieso gaat gebeuren dat je daar naartoe gaat....?
Ik zou (in jouw positie) dan wel even goed nadenken hoe je dat voor je ziet. Want je wilt uiteindelijk ook een gezin, en graag je relatie behouden. Hoe zie je dat voor je daar op de boerderij....? Lukt het om iets met een beetje privacy te creëren? Zal je vriend er graag over de vloer komen? Kan je vriend het appartement aanhouden zonder jou? Kan je vriend bij jou de avond doorbrengen en slapen en jij bij hem? Zodat jullie het een beetje afwisselen?
Kan je daar iets van een eigen leven opbouwen met een eigen plekje op het terrein? Want dat zou natuurlijk wel super gaaf zijn. Dat je ouders je kinderen wat op kunnen vangen, en jij makkelijk voor hen kan zorgen als ze wat ouder zijn. Maar je moet wel realistisch zijn over je privacy en die van je partner....
Inkomsten halen uit het PP zou ik vergeten. Als je 2 pensionklanten wilt, zou ik me vooral focussen op proberen de kosten er een beetje uit te halen zodat de paarden zichzelf bedruipen zeg maar, en vooral mikken op het werk verdelen.
Zodat jij niet overal voor opdraait en ook wat handen vrij houdt voor lekker een avondje / weekendje / weekje weg met vriend of als er kinderen komen en je wellicht aan niet meer toe komt dan even snel hier en daar een klusje.
Welicht vind je dat ik nu wat ver vooruit kijk. Maar ik denk dat het wel zinvol is om even te kijken of het haalbaar zou zijn om je eigen leven op te bouwen en het gezin dat je wilt, op het terrein van je ouders. Of dat je denkt dat dat wellicht niet goed te combineren zal zijn.
Je zou natuurlijk kunnen afspreken dat je kijkt wat je bij je ouders op kan bouwen, of het goed voelt ofzo, zolang jullie nog aan een opleiding bezig zijn. En dat je verder kijkt op het moment dat jullie allebei een fulltime inkomen hebben en het echt zeg maar tijd wordt om te settelen, als je die behoefte dan voelt