Dilemma Donderdag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:12

Lieser schreef:
juval schreef:
En kan het niet allebei... doordeweeks bij je ouders en evt paard, en in de weekenden samen met je vriend in het appartement?

En wie zorgt er in het weekend voor de paarden dan?

daar is vast wel een oplossing voor te vinden, de evt. pensionklanten kunnen ook wat doen. goede afspraken mee maken.

Ik zou de liefde van mijn leven niet zomaar opgeven in ieder geval.. waar een wil is, is een weg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:19

Ik zou zeker voor je droom gaan, maar ik zou er wel even wat realistischer naar kijken.

Je vriend kun je waarschijnlijk afschrijven met deze plannen als ik dat zo lees.
Pensionklanten zijn zelden gezellig. Ga er maar vanuit dat je een goede bedrijfsmatige rechtbijstandsverzekering nodig hebt.
Af en toe helpen is niet hetzelfde als een verplichting hebben, daar trekken mensen doorgaans een harde grens.
Vooral als je nog broers en zussen hebt zullen jullie met een financieel adviseur aan tafel moeten en nu alvast afspreken moeten vastleggen over erfenis en financiele verantwoordelijkheden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-06-24 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:22

Kunnen helpen is geen basis.
Dat moet helder geregeld zijn anders loopt het uit in ruzie.

Edit: je post is verdwenen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-06-24 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:22

juval schreef:
daar is vast wel een oplossing voor te vinden, de evt. pensionklanten kunnen ook wat doen. goede afspraken mee maken.

Ik zou de liefde van mijn leven niet zomaar opgeven in ieder geval.. waar een wil is, is een weg.

Mijn ouders kunnen altijd helpen en evt de pensionklanten. Het is wel de bedoeling het samen te doen. Dan bedoel ik vooral tijdens vakanties ed.

Ik geef mijn vriend ook echt niet op en ik zou er alles aan doen om het beide te hebben!

Ik zou wel wat regels op stal hangen en van te voren al duidelijk aangeven. Ik wil het ook echt wel zo doen dat we het voeren en mest weghalen echt samen doen. Dit ook in het reglement opstellen!
Laatst bijgewerkt door Loentje99 op 28-06-24 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Re: Dilemma Donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:24

Het feit alleen al dat je diep in je hart liever terug gaat naar je ouders en de boerderij zegt eigenlijk al genoeg :-)
en daar is zeker niks mis mee!
Ga voor je droom, zeker op deze leeftijd. De rest komt vanzelf weer op zijn pootjes terecht, ook als jullie wel voor elkaar gemaakt zijn ;-)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:29

Maar wat willen je ouders?Misschien willen ze wel rust en geen “bedrijf” met klanten op hun erf.En willen ze wel dat je weer fulltime thuis komt wonen en durfen ze dat niet te zeggen.Wij wonen ook in het buitengebied met grond en zouden niet blij zijn met een “ bedrijf” van onze dochter erbij met aanloop van vreemde en een kind weer fulltime aan de keukentafel zou ook niet onze voorkeur zijn.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 28-06-24 11:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:29

Ik ben trouwens niet vies van hard werken of werken in de regen. Ik ben altijd een harde werker geweest en vind dit echt geen probleem. Regen en modder vind ik ook echt niet erg! Dus dat is geen probleem :)

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:30

Britta31 schreef:
Maar wat willen je ouders?Misschien willen ze wel rust en geen “bedrijf” met klanten op hun erf.En willen ze wel dat je weer fulltime thuis komt wonen en durfen ze dat niet te zeggen.Wij wonen ook in het buitengebied met grond en zouden niet bij zijn met een “ bedrijf” van onze dochter erbij met aanloop van vreemde en een kind weer fulltime aan de keukentafel zou ook niet onze voorkeur zijn.

Hier heb ik op beantwoord in mijn bericht tussen de berichten :D

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:32

Misschien helpt jezelf deze vraag stellen: als jij en je vriend over een aantal jaar uit elkaar gaan, zou je dan spijt hebben dat je niet naar je ouders/natuur bent gegaan?

Zoals veel mensen noemen lijk je te weten waar je hart ligt. Een relatie is niet zaligmakend (al is een woonplek dat ook niet).

Een proeftijd bij je ouders klinkt niet gek. En wel een relatie met je vriend maar niet fulltime samenwonen? (Dat je een paar nachten per week bij hem/appartement slaapt) en wellicht hij een nacht per week bij jou - voor nu?

Mij helpt het vaak dingen wat minder zwart/wit te zien. Welke opties zijn er nog meer? Dat zou bijvoorbeeld zijn: je vriend hoeft niet óf je partner, te zijn, óf uit je leven. Misschien past het wel beter als hij je beste maatje is, maar jij liever een partner hebt die graag met je bij de paarden is.

Succes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:33

Loentje99 schreef:
Ik ben trouwens niet vies van hard werken of werken in de regen. Ik ben altijd een harde werker geweest en vind dit echt geen probleem. Regen en modder vind ik ook echt niet erg! Dus dat is geen probleem :)

Als regen je grootste probleem is…
Ik zou eerder bedenken hoe je een stalhulp financiert als je bijv. een moeilijke zwangerschap krijgt in de toekomst en een jaar uit de running bent.
Hoe je de kosten dekt van een niet betalende klant en hoe je klanten op korte termijn op juristische basis kunt verwijderen die zicht niet aan regels houden.
Hoe je je bedrijf niet verliest als je ouders overlijden (financiel plan) etc.

Ik denk inderdaad dat een half jaar proeftijd een goed idee is.

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:36

Knuffeldier schreef:
Misschien helpt jezelf deze vraag stellen: als jij en je vriend over een aantal jaar uit elkaar gaan, zou je dan spijt hebben dat je niet naar je ouders/natuur bent gegaan?

Een proeftijd bij je ouders klinkt niet gek. En wel een relatie met je vriend maar niet fulltime samenwonen? (Dat je een paar nachten per week bij hem/appartement slaapt) en wellicht hij een nacht per week bij jou - voor nu?

Mij helpt het vaak dingen wat minder zwart/wit te zien. Misschien heb jij liever een partner hebt die graag met je bij de paarden is.

Ik heb even niet alles gequote.
1. Ik zou denk ik wel spijt hebben, maar is lastig te voorzien.
2. Ik zou ook zeker bij hem slapen en hij bij mij. Zodat we elkaar wel nog elke week of elke 2 weken iig zien!
3. Ik hoef niet per se een partner die mijn liefde in paarden deelt. Mijn vriend vind ze leuk en houdt sws van dieren. Dat is voor mij al genoeg. We hebben beide zo onze liefdes en hebben hier voor elkaar ruimte in gemaakt en doen samen onze hobby's delen op een manier dat voor ons goed voelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:37

Goh. Ja ik snap je dilemma. Uit je woorden haal ik wat "feiten". Namelijk allereerst: je wilt sowieso echt graag het leven daar op de boerderij ervaren. En je bent erg welkom bij je ouders zoals het klinkt. Als je dat eerst maar heel zeker weet (!) Want het is als eerste natuurlijk hùn stekje waar zij zich prettig moeten voelen.

Maar het klinkt nu eigenlijk alsof het sowieso gaat gebeuren dat je daar naartoe gaat....?

Ik zou (in jouw positie) dan wel even goed nadenken hoe je dat voor je ziet. Want je wilt uiteindelijk ook een gezin, en graag je relatie behouden. Hoe zie je dat voor je daar op de boerderij....? Lukt het om iets met een beetje privacy te creëren? Zal je vriend er graag over de vloer komen? Kan je vriend het appartement aanhouden zonder jou? Kan je vriend bij jou de avond doorbrengen en slapen en jij bij hem? Zodat jullie het een beetje afwisselen?

Kan je daar iets van een eigen leven opbouwen met een eigen plekje op het terrein? Want dat zou natuurlijk wel super gaaf zijn. Dat je ouders je kinderen wat op kunnen vangen, en jij makkelijk voor hen kan zorgen als ze wat ouder zijn. Maar je moet wel realistisch zijn over je privacy en die van je partner....

Inkomsten halen uit het PP zou ik vergeten. Als je 2 pensionklanten wilt, zou ik me vooral focussen op proberen de kosten er een beetje uit te halen zodat de paarden zichzelf bedruipen zeg maar, en vooral mikken op het werk verdelen.

Zodat jij niet overal voor opdraait en ook wat handen vrij houdt voor lekker een avondje / weekendje / weekje weg met vriend of als er kinderen komen en je wellicht aan niet meer toe komt dan even snel hier en daar een klusje.

Welicht vind je dat ik nu wat ver vooruit kijk. Maar ik denk dat het wel zinvol is om even te kijken of het haalbaar zou zijn om je eigen leven op te bouwen en het gezin dat je wilt, op het terrein van je ouders. Of dat je denkt dat dat wellicht niet goed te combineren zal zijn.

Je zou natuurlijk kunnen afspreken dat je kijkt wat je bij je ouders op kan bouwen, of het goed voelt ofzo, zolang jullie nog aan een opleiding bezig zijn. En dat je verder kijkt op het moment dat jullie allebei een fulltime inkomen hebben en het echt zeg maar tijd wordt om te settelen, als je die behoefte dan voelt :)

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:37

Sizzle schreef:
Loentje99 schreef:

Als regen je grootste probleem is…
Ik zou eerder bedenken hoe je een stalhulp financiert als je bijv. een moeilijke zwangerschap krijgt in de toekomst en een jaar uit de running bent.
Hoe je de kosten dekt van een niet betalende klant en hoe je klanten op korte termijn op juristische basis kunt verwijderen die zicht niet aan regels houden.
Hoe je je bedrijf niet verliest als je ouders overlijden (financiel plan) etc.

Ik denk inderdaad dat een half jaar proeftijd een goed idee is.

Dat bedoelde ik ook niet. Was meer een sidenote.
Iig bedankt voor de tips. Die ga ik zeker meenemen!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:43

Loentje99 schreef:
Mijn ouders kunnen altijd helpen en evt de pensionklanten. Het is wel de bedoeling het samen te doen. Dan bedoel ik vooral tijdens vakanties ed.

In je eerste post schrijf je dat je ouders niks met paarden hebben en je moeder zelfs allergisch is. Het komt allemaal op jou neer, schrijf je. En nu kunnen je ouders ineens elk weekend helpen?

Ik vind het een erg onrealistisch plan. Met 2 pensionklanten ben je niet eens uit de kosten, en dan heb ik onderhoud van de pp niet eens meegerekend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:56

Daarom, met 2 klanten kan je hopen dat je voor jouw paard de kosten er uit hebt bijvoorbeeld, en dat je hulp hebt zodat je het samen doet en zelf ook eens weg kan. En niet dat je klanten lekker gaan rijden en jij daar niet aan toe komt omdat jij in je eentje de stront van hun paarden op staat te ruimen / alleen bezig bent met onkruid verwijderen / hooi aanslepen / stront afvoeren / afrastering repareren die dan ook nog eens door de paarden van je klanten kapot wordt gemaakt...dat soort ergernissen :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:03

Praktisch gezien zou ik eerst op zoek gaan naar een baan, ook om je hobby te bekostigen. Daarnaast kun je dan beginnen met het pp.
Het houden van paarden aan huis, is leuk maar ook arbeidsintensief.
Als je nu al rekent op de hulp van je ouders, vraag ik mij af of je een zelfstandig leven wilt.
Op z'n Duits: das Leben ist kein Ponyhof. :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:03

pmarena schreef:
Goh. Ja ik snap je dilemma. Uit je woorden haal ik wat "feiten". Namelijk allereerst: je wilt sowieso echt graag het leven daar op de boerderij ervaren. En je bent erg welkom bij je ouders zoals het klinkt. Als je dat eerst maar heel zeker weet (!) Want het is als eerste natuurlijk hùn stekje waar zij zich prettig moeten voelen.

Maar het klinkt nu eigenlijk alsof het sowieso gaat gebeuren dat je daar naartoe gaat....?

Ik zou (in jouw positie) dan wel even goed nadenken hoe je dat voor je ziet. Want je wilt uiteindelijk ook een gezin, en graag je relatie behouden. Hoe zie je dat voor je daar op de boerderij....? Lukt het om iets met een beetje privacy te creëren? Zal je vriend er graag over de vloer komen? Kan je vriend het appartement aanhouden zonder jou? Kan je vriend bij jou de avond doorbrengen en slapen en jij bij hem? Zodat jullie het een beetje afwisselen?

Kan je daar iets van een eigen leven opbouwen met een eigen plekje op het terrein? Want dat zou natuurlijk wel super gaaf zijn. Dat je ouders je kinderen wat op kunnen vangen, en jij makkelijk voor hen kan zorgen als ze wat ouder zijn. Maar je moet wel realistisch zijn over je privacy en die van je partner....

Inkomsten halen uit het PP zou ik vergeten. Als je 2 pensionklanten wilt, zou ik me vooral focussen op proberen de kosten er een beetje uit te halen zodat de paarden zichzelf bedruipen zeg maar, en vooral mikken op het werk verdelen.

Zodat jij niet overal voor opdraait en ook wat handen vrij houdt voor lekker een avondje / weekendje / weekje weg met vriend of als er kinderen komen en je wellicht aan niet meer toe komt dan even snel hier en daar een klusje.

Welicht vind je dat ik nu wat ver vooruit kijk. Maar ik denk dat het wel zinvol is om even te kijken of het haalbaar zou zijn om je eigen leven op te bouwen en het gezin dat je wilt, op het terrein van je ouders. Of dat je denkt dat dat wellicht niet goed te combineren zal zijn.

Je zou natuurlijk kunnen afspreken dat je kijkt wat je bij je ouders op kan bouwen, of het goed voelt ofzo, zolang jullie nog aan een opleiding bezig zijn. En dat je verder kijkt op het moment dat jullie allebei een fulltime inkomen hebben en het echt zeg maar tijd wordt om te settelen, als je die behoefte dan voelt :)

Goede post! Waar ik even op in wil haken.

Ik heb van mijn 19e tot 28e in een sta caravan bij mijn ouders op het terrein gewoond incl. mijn paard(en). Wij wonen daar vanaf 2005 dus al heel wat jaren 'ervaring'. Als de band goed is, en je uiteindelijk wel een 'eigen' plekje kan maken zoals een chalet of tiny house is het echt wel heel erg leuk, gezellig en fijn. Natuurlijk zijn er ook irritaties, uitdagingen enz maar dat is niet te voorkomen. Maaaar.. de paarden hobby deel ik met mijn moeder, dus wij deden de verzorging en alle klusjes samen dus het valt of staat ook wel met de hulp die je hierbij hebt. Reken aub niet op pension klanten die helpen, ze zijn er en wij hebben er 2 maar ze zijn schaars en helaas kan je er ook echt een hoop gedoe mee krijgen. Been there, done that. Inkomsten zou ik ook niet op rekenen, als je quitte speelt met de stalling die betaald word en daarmee het voer enz van je eigen paard kan betalen en wat onderhoud mag je in je handjes knijpen. Het is allemaal echt duur geworden aan ruwvoer, strooisel maar ook vooral nieuw zand, hekken vervangen, evt pomp voor water zijn echt prijzige dingen die je er niet uit haalt.

Inmiddels heb ik een eigen huis in het zelfde dorp als de boerderij en staat mijn paard nog bij mijn ouders gestald. Ik betaal nu iets meer stalling omdat mijn moeder nu meer voerbeurten etc doet en ik kom 1x per dag (soms 2x) en doe dan wel uitmesten, hooi vullen en klusjes wat nodig is. In overleg neem ik voerbeurten over als zij met werk of afspraken zit. In de weekenden pakken we grotere klussen en onderhoud, vooral dat laatste is echt een 'doe het samen' want er komt geen einde aan :Y) Vakanties doen we los van elkaar zodat beide gezinnen er wel tussenuit kunnen, ook dit is wel echt belangrijk om rekening mee te houden zoals hierboven ook benoemd word. Een stukje vrijheid behouden is nodig om het jarenlang vol te kunnen houden.

Mocht je vragen hebben over mijn tijd inwonend en de ervaringen stuur gerust een pb'tje hoor!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:49

Wat een mooie kans. Als ik je tekst zo lees, lees ik daar eigenlijk al een antwoord in.

Als je vertrouwen hebt in je relatie zou je kunnen beginnen met een LAT situatie (ik heb er misschien overheen gelezen maar hoe groot is de afstand?). Dan zou je vriend in ieder geval zijn studie kunnen afmaken. Misschien is de situatie dan voor hem heel anders en komen jullie samen op een plek terecht die bij beide past.

Het klinkt in ieder geval dat de huidige financiële situatie en ook de toekomstige financiële situatie als er niks veranderd jou niet geruster maakt. Dus een verandering lijkt me wel op zijn plaats. Maar dit kan ook iets kleiners zijn met groot effect.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:11

Je schrijft met veel enthousiasme en liefde over het plan op de boerderij.
Als je alles wat dat betreft goed en realistisch kan uitwerken dan zou ik zeker je droom najagen. Eventueel door eerst nog een tijdje het appartement aan te houden samen zodat je niet in één keer een drastische keuze hoeft te maken.

Verder schrijf je ook dat je vriend en jij niet op één lijn liggen wat betreft kinderen. Als jullie toch aan kinderen willen beginnen uiteindelijk is het wel echt super belangrijk dat je op 1 lijn ligt. Dus als dat een grote wens is dan is dat wel iets om over na te denken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:30

Ik heb niet alles gelezen, wel de berichten van de TS.

Naar je ouders gaan. :j

Uit alles wat je schrijft blijkt dat je heel graag naar je ouders wil. Ook zijn er een paar twijfels over de relatie en je weet in elk geval zeker dat je momenteel niet op je plek bent in deze woning. Je lijkt het juist gezellig te vinden om je familie om je heen te hebben en je ouders klinken als gemakkelijke mensen in de omgang.

Ik houd de paarden samen met mijn moeder. Mijn man heeft niets met paarden en ik wil hem dat niet opdringen. Er zijn hier in het buitengebied wel veel meer klussen voor hem in en rond huis, vooral in de tuin. Veel meer dan hij had in zijn appartement, maar daar ziet hij de charme wel van in. Ik had daar nooit kunnen wonen en hij was er niet aan gebonden, dus bij ons was het niet ingewikkeld. Ik had een vrijstaand huisje en hij trok bij mij in. Wel hebben we al 2 keer uitgebouwd.
Hiervoor woonde ik op de bovenverdieping van mijn moeder. Ik was toen niet heel veel jonger dan jij. Maar ik had wel een eigen woonkamer, twee slaapkamers, keuken en badkamer. Ik weet niet goed hoe het is als je van je eigen plek teruggaat naar inwoning met alleen een eigen slaapkamer en verder gedeelde ruimtes. De één vindt dat gezellig, de ander wordt gillend gek.

De PP zou ik niet zien als bedrijf of als bron van inkomsten. Grote kans dat het alleen maar geld kost. :) Maar wel heel tof om zo je paard aan huis te kunnen hebben. Juist vanwege de kleinschaligheid zou ik ook niet zo bang zijn voor het werk als je zelf even uitgeschakeld bent. Dat moet wel op te vangen zijn.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:53

Zo te lezen heb je je keuze eigenlijk al gemaakt. Geen makkelijke, maar dat hoort bij het leven. Ik denk dat je er vrij realistisch in staat, maar zou je graag de volgende tips geven (als iemand met een PP aan huis met familie inwonend op het erf, geen pension):

- Maak goede afspraken - concreet- met je mede stalgenoten, pension en familie. Dat lijkt misschien eerst hard, maar frustraties beginnen heel erg vaak met kleine miscommunicaties die uitlopen op iets groters. Moeten de pensionners helpen uitmesten? Omlijn dat dan duidelijk; jij dagen X, de ander dagen Y, en ik dan.. etc. Wat ik veel fout heb zien gaan is "af en toe een handje helpen met de verzorging of klussen" of "als je er bent een kruiwagen mest eruit halen", dat zijn slecht tastbare afspraken waarin de verwachtingen erg uit elkaar kúnnen liggen. Dit ook met je familie, blijf bespreken met je familie wat het plan is, hoe je dat wilt doen en als er dingen veranderen. Op alle vlakken, ook zeker financieel.

- Zorg voor iemand achter de hand, en het liefst nóg iemand daarbij. Dat scheelt echt een hoop (kop)zorgen als er onverwachts iets is. Dit kan ook betaalde hulp zijn, een buurmeisje, etc.

- Bij klussen, vraag om hulp. En als het financieel het toelaat, maak het ook jezelf makkelijk met bv machines etc. Dat scheelt al erg veel tijd die je vervolgens aan andere dingen kan besteden. Ik ben handig al zeg ik het zelf, maar ik heb maar 2 handen. Wij hebben alles zelf aangelegd en hoe graag ik daar ook dag en nacht energie in steek, gaat dat in je eentje een stuk langzamer dan met hulp. Zeker als je daarnaast nog veel werkt of gaat werken.

- Bokt geeft een hoop inzichten en vaak terechte waarschuwingen, maar is over het algemeen wel wat pessimistisch }> en niet altijd representatief voor de echte wereld. Online sowieso niet altijd.. ook de "huisvesting series" die je noemt op youtube, ken ik een aantal stallen in het echt waarbij het toch wat anders zit dan hoe het verteld wordt. Ik zou zeggen ga zoveel mogelijk op bezoek bij stallen, staleigenaren spreek ze over hoe het gaat en welke tips zij hebben, vooral in de regio.

Verder, volg je hart, maar wees realistisch. Maar ik denk dat je dat al wel bent. Het kan ook zomaar dat je interesses ineens veranderen al lijkt dat nu onmogelijk. Misschien heb je uiteindelijk een kindje en trekken de paarden je helemaal niet meer, dan is het fijn om wat flexibiliteit te houden of een plan B achter de hand te hebben.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:07

Ik zou die 1,5 jaar die je vriend nog moet studeren even aanhouden als proef. Daarna kan je nog zien of je blijft, wat je vriend wilt, hoe het gaat et cetera. Ook kinderen lijken me niet meteen aan de orde als hij nog vol in de studies zit?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:33

Ik het topic doorgelezen en ik vraag me af of je de pp niet wat te rooskleurig ziet? Zoiets is hard werken, pension klanten zijn lang niet altijd gezellig, paarden houden is duur geworden. En dan nog een baan ernaast... Het lijkt me nogal druk en qua kosten ook niet makkelijk quitte te draaien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:36

Als het puur gaat om het wonen met paard aan huis dan zou ik ook niet te lang twijfelen :D

Ik val voornamelijk ovet het idee dat die paarden ook therpiepaarden gaan zijn die tot het inkomen van TS moeten gaan worden, samen met de pp.
Dat is een zeer moeilijk te realiseren beroep om het echt rendabel te krijgen als je niet afhankelijk wil blijven van goodwill de rest van je leven.
Ik geloof niet dat ik een staleigenaar ken die niet ooit met een wanbetaler of anders moeilijk conflict (bijv. gebrek aan zorg) te maken gehad heeft.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:43

Zou je bij je ouders op de boerderij een soort tiny house mogen neerzetten? Dan hoef je niet in te trekken en heb je je eigen stek.

Wat is de afstand van daar naar jullie woning nu?

Ik denk waar een wil is is een weg.

Een paar dagen verblijven in de tiny house samen dat je partner dan naar zijn werk reist en een paar dagen in de stad verblijven dat jij reist met iemand die je helpt met de paarden moet dat wel mogelijk zijn.