Stalgeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:15

Het onderhoud aan de wei gaat gewoon door. Onkruid groeit, kalk en mest behoefte gaat door. Palen in de grond slijten gewoon verder, stroomdraad wordt door het weer gewoon langzaam minder. Heel veel kosten gaan gewoon door. Ik snap niet eens waarom je erover denkt voor die 2 weken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:20

mystery3434 schreef:
Cambionn schreef:
Lijkt me niet? Het is niet alsof de eigenaar die 2 weken ff last-minute een andere klant kan regelen die na 2 weken ook weer weg wil. Opzegtermijnen zijn vaak al een kalendermaand met een reden...

Als de rekening omlaag gaat is dat coulance, maar daar zou ik niet op rekenen. Betalen zou normaal zijn.

Ze staan privé, er staan nu ook geen andere mensen buiten ik en de eigenares. Als ik er nu wel of niet had gestaan, het hooi werd sws gehaald voor hun paard

Als je privé staat en een goede band hebt met de eigenaar zou ik er vooral NIET over beginnen…

Sowieso absurd dat je zoiets bedenkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:21

Hier hebben we zelfs maanden 'dubbel' stalgeld betaalt omdat het paard vanwege een peesblessure een tijd aan huis stond in plaats van op de kleine pensionstalling (3 pensionpaarden). Zolang je de plaats reserveert zodat hij beschikbaar blijft, betaal je die gewoon. En zodra je besluit de plaats niet meer te willen reserveren, betaal je in principe de volgende kalendermaand nog gewoon, behalve als je daar andere afspraken over hebt (in ons geval liet ze deze vervallen. Maar anders hadden we die ook nog betaald).

DDDara

Re: Stalgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 09:17

Ja ik zou hier helemaal niet over beginnen, het is maar 2 weken. Mocht ze zelf het idee hebben dat jij minder moet betalen zal je dat wel terug zien op je factuur anders gewoon lekker betalen. Ik zie geen enkele reden waarom je niet zou moeten betalen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 09:53

Als ze in die tussentijd een andere betaalde klant zouden hebben ala, maar dit is niet gebruikelijk. Als ik met m'n paard een paar weken op vakantie ga. Maar de stal/paddock etc aanhoudt, moet ik gewoon door betalen. Toen ik m'n paard 3 weken op de kliniek had idem.

Als ik zelf voor een maand ga reizen, moet ik die maand ook gewoon huur voor m'n huis betalen :)

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 11:31

Ik zou ook gewoon betalen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 13:02

Ik ken weinig/geen plaatsen waar dit verrekend word hoor

Zeker aangezien je privé staat, nog steeds alle dagen daar bent en helpt, zou ik, zeker voor de sfeer, het gewoon laten zijn.