Trailer verzekering.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 14:20

Seven is bij Amev verzekerd, maar ook dat hielp niet

Tinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:20

Ik heb vorig jaar nieuw sleurhutje gekocht voor mn paarde-spook, deze kon Niet bij Amev-Hippo, want dat deden ze niet meer!!!
Mijn auto is verzekerd bij de Goudse, en daar kon ik mn trailer ook gewoon bij doen.. All-risk.. dus alle schade, brand, diefstal enz is mee verzekerd.. Wel met een goedgekeurd slot en achter een afgesloten hek oid..
De dealer vertelde mij destijds wel dat het verplicht is te melden bij je verzekering dat je een trailer hebt gekocht, en of je m in de all-risk stop, is jouw keuze.. Over wegenbelasting op trailer heb ik nog nooit gehoord, en echt ik ben al vaak aangehouden..
(lijkt wel of ik zo simpel ben, dat altijd weer zo'n fuik met politie tegen kom)
Maar als de wegenbelasting op je auto niet is betaald, kun je dus wel problemen verwachten met de politie.. Mijn vriendin kon dus terplekke bekeuring in dr zak stoppen omdat ze geen wegenbelasting van auto had betaald..
Uiteraard zal de wegenbealsting niet lang meer op zich laten wachten voor aanhangers, want nu hebben alle trailers een eigen kenteken..
Gelukkig heb ik genoeg rijbewijzen, dus daarover geen zorgen meer!!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 15:40

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik ga mijn trailer maandag gelijk verzekeren bij Hippo International.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:42

Citaat:
(lijkt wel of ik zo simpel ben, dat altijd weer zo'n fuik met politie tegen kom)

*knikt instemmend*

bij mij komt het doordat ik zo'n achterlijke auto voor die trailer heb staan: een Fiat Multipla(ag) Clown

Als ze die wegenbelasting nu eens gewoon automatisch gaan innen net zoals bij een auto, want ik zou niet weten hoe en aan wie ik dat zou moeten gaan betalen....

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 15:49

Wegenbelasting voor wat Smurf? De trailer. Heb gister (van de verkoper van de trailer) begrepen dat wegenbelasting voor een trailer wel verplicht is als de trailer zakelijk wordt gebruikt. Voor particulieren is de wegenbelasting nog niet verplicht. Zat er volgens hem wel aan te komen. Net als verzekering voor een aanhanger zwaarder dan 750kg.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:55

Citaat:
Net als verzekering voor een aanhanger zwaarder dan 750kg.

*pffffiew* de mijne is 700 kilo, leeg...... Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:57

Het laadvermogen hoort er ook bij Smurf, de maximaal toegestane massa van de aanhanger. Dan blijf je vast niet onder de 700 kg Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:53

jawel hoor, ik wel *LOL* , want Morrie wil de trailer met geen mogelijkheid op Cool

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 08:48

Margreet heeft gelijk. Het laadvermogen hoort er ook bij. Ook al staat er niets op de trailer. Men gaat uit van de totale massa. Dus trailer inclusief het maximale laadvermogen