Paard niet normaal in galop ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:53

Ja niet les hebben is natuurlijk niet slim :S

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:59

ik heb nog een blauw dekje te koop, werkt erg goed

Schijnheilig

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:17

breezerlover schreef:
Mijn paardje wil absoluut niet fatsoenlijk in galop aanspringen.
Ze gaat van de hoefslag af, doet haar hoofd helemaal omhoog,
gaat kei hard galloperen.
Groetjes Silvie

Gekke vraag misschien, maar heeft jouw paardje wel eens goed gegaloppeerd? Anders zou het misschien ook nog kunnen dat ze niet weet hoe ze moet galopperen met een mens boven op zich.
Als ik het zo lees, van de hoefslag af gaan (valt ze naar binnen?), hoofd omhoog, kei hard gaan.... dat klinkt alsof ze gewoon bang is.
Misschien begrijpt ze niet wat de bedoeling is?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:26

Het klopt toch dat jouw paard een draver is? Het zou erg goed kunnen dat hij nooit goed heeft leren galloperen, het slimste is toch echt om niet zelf te gaan rotzooien, maar goede instructie zoeken.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:40

Daarom vroeg ik het ook al!
Mijn paard was oorspronkelijk beleerd voor de wagen en het galopperen was hem afgeleerd. Hij is er nog steeds niet handig in.
En van iemand anders hoorde ik dat haar draver ook bewust het galopperen afgeleerd was en dat ze veel moeite had moeten doen om het weer aan te leren.
Lijkt me niet iets wat je zonder instructie voor elkaar gaat krijgen, dan zit je straks met een totaal gestresst en bang paard!

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 08:37

Gekke vraag misschien, maar heeft jouw paardje wel eens goed gegaloppeerd? Anders zou het misschien ook nog kunnen dat ze niet weet hoe ze moet galopperen met een mens boven op zich.
Als ik het zo lees, van de hoefslag af gaan (valt ze naar binnen?), hoofd omhoog, kei hard gaan.... dat klinkt alsof ze gewoon bang is.
Misschien begrijpt ze niet wat de bedoeling is?

Ze is niet bang ofzow.. Maar ze heb het wel geleerd.. !
Maarjah ik ga nouw proberen les te krijgen.. Lachen

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:32

*zet een advertentie op marktplaats om instructie te zoeken*

enne, op je veertiende kan je een krantenwijk doen, en klussen! In de buurt autowassen, honden uitlaten, misschien iemand een uurtje helpen in de huishouding, boodschappen doen, oppassen... Noem maar op! hang briefjes op in de supermarkt, maak strooifolders die je in de bus gooit bij mensen, je vindt altijd wel wat!!

Je moet natuurlijk wel werken voor je paard! Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die niet keihard hoeven te werken om hun paard te kunnen onderhouden!

"Kanniet" is dood zeg ik altijd! Knipoog

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:42

miepmiep schreef:
Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die niet keihard hoeven te werken om hun paard te kunnen onderhouden!

"Kanniet" is dood zeg ik altijd! Knipoog

En als die hier wel zijn wil ik heel graag weten hoe ze dat voor elkaar krijgen!
Wij wonen hier ruim 2 jaar in een opknaphuis en alle verbouwingskosten, werk en moeite gaan tot nu toe voor 90% in de paardenzaken zitten, bak, stal etc.
Aan ons eigen huis gebeurt niks want daar is geen tijd, geld of fut meer voor over Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:44

Is het vertrouwd dat je buitenrijdt? Buiten leren ze vaak beter galopperen omdat je minder bochten hebt en je zelf vaak rechter zit.
Wel een ervaren paard meenemen natuurlijk.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:22

DE DRAVER VAN MIJN VRIENDIN DIE HEEFT BUITEN OP LANGE STUKKEN WEER GELEERD OM TE GALOPPEREN.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:26

fique schreef:
DE DRAVER VAN MIJN VRIENDIN DIE HEEFT BUITEN OP LANGE STUKKEN WEER GELEERD OM TE GALOPPEREN.

wil je niet zo schreeuwen. Gewone lettertjes lezen fijner

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:40

breezerlover schreef:
Mijn paardje wil absoluut niet fatsoenlijk in galop aanspringen.
Ze gaat van de hoefslag af, doet haar hoofd helemaal omhoog,
gaat kei hard galloperen.
En bij het hek die naast de A zit daar maakt een harde sliding.
Dan stopt ze heel hard. Het is gewoon niet leuk meer..

heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet aanpakken ?

Groetjes Silvie

Klinkt als een paard zonder evenwicht (in galop):
--> daardoor drukt ze haar rug weg--> en gaat haar hoofd omhoog
--> daardoor gaat ze racen
--> en ze haalt de bocht niet --> dus noodstop

Heel veel oefenen in draf aan balans/evenwicht en als het kan eerst alleen buiten galloperen (geen bochten/moeilijke dingen) en dan over een tijd misschien weer in de bak proberen

en natuurlijk LES

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 16:49

Maar wat mijn probleem is, ik woon helemaal niet echt in de buurt van een bos of wat dan ook Boos!
Dan moet ik met de trailer ergens heen..
En mijn ouders zijn er volgens mij niet tot in staat dat te doen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:50

Breezer. met les kom je al een heel end, echt

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 16:57

Ja ben hard op zoek !!

Iemand ?? haha.. Haha!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:04

gijsenkim"]
[quote="fique schreef:

wil je niet zo schreeuwen. Gewone lettertjes lezen fijner
[/quote]

sorry, caps lock stond aan. heb ik wel vaker last van Verward

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:54

Les nemen al is het maar 1 x per maand! Het kan trouwens best zijn dat de draver problemen heeft om te galloperen in de bak. Anders misschien een keertje met behulp van een DESKUNDIG iemand longeren terwijl je erop zit?
Advertentie zetten is een goed idee!

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:11

Hay Willekes,

Galloperen aan de longe is waar ik ook aan dacht !!
Ik heb adv. bij EA gezet

Owjah als jullie iemand kennen omg. ALKMAAR en die zou WEL willen LESGECVEN AAN MIJ ..
Geef dan ff hun Nickname..

Haha!:D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:25

breezerlover schreef:
Waar ik sta is een privestal van 4 personen. En daar zit niet echt iemand bij dat je zegd van : Jah Daar wil ik les van hebben !! Die heeft veel verstand van jonge paarden !!

Dus vandaar...
Ik heb bij EA ff een berichiej gezet.. Lachen

pardon?? en bedankt he? Voordat je zulke berichten plaatst zou ik eerst eens nadenken..
ten eerste.. zijn er wel degelijk mensen die verstand hebben van jonge paarden, sowieso beter dan jij (no effence)Daarbij, komen er ook niet 4 personen, maar wel iets meer dan dat.
Verder, is er de mogelijkheid tot lessen van iemand die daar op stal les geeft, je zóu kunnen overwegen om dat ook te doen, al raad ik je dat niet aan.
Dan nog: er zijn wel degelijk mensen die je willen helpen, alleen is t probleem dat jij t niet aan wilt nemen en meteen met allerlei excuses komt..
Maar misschien zou je eens moeten denken waarom de mensen op stal misschien wel eens geen les aan jou zouden willen geven? Lijkt me een beter plan.
En verder.. tsja typisch probleem he bij dravers.. En dat zou idd alleen op te lossen zijn door fatsoenlijk les te nemen, wat overigens lang geen 30 euro hoeft te kosten, tenzij je echt alleen een proffesional zou willen uiteraard.

Maar goed, uit je reacties merk ik gewoon dat jij helemaal geen hulp wilt hebben.. dan niet, moet jij weten..
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 11-03-04 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:28

ow ja nog wat.. gebruik eens geen zweep, neem de zweep niet eens in je hand, het zou namelijk ook best wel eens zo kunnen zijn dat ze daar wat gevoelig op reageert en als jij haar dan gaat slaan, omdat ze harder gaat, zal ze alleen maar nóg harder gaan..

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 13:37

Nou supersmurf,

Ik gebruik amper een zweep, omdat ze nog jong is..
En Ik denk dat je niet zo snel je oordeel klaar moet hebben.
Want kijk ik wil het ook proberen zelf op te lossen.
Ik ben een doorzetter in dat soort dingen..
En mij ouders deedde er wat moeilijk..
Dus kun je de volgende keer gewoon je oordeel even vor je houden !
Lachen

Gr Silviej

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:16

nee, niet als jij zomaar zegt dat niemand op stal verstand heeft van jong epaarden, terwijl er 1 is die al sinds haar 16de met renpaarden bezig is, elke dag 2 (!) jarige drukke renpaarden rijdt, die letterlijk stuiteren en al menig keer in een koers heeft gereden! Nou sorry, maar als dat geen ervaring is? En die paarden zijn dúidelijk moeilijker dan jouw dravertje!!

Daarnaast huppelt er een z ruiter rond en een instructrise die al jarenlang les geeft en vroeg ook de manege runde..

en verder zijn het je eigen woorden wat die zweep betreft.

En dan kan je nog zo'n doorzetter zijn, zonder enige ervaring of hulp kom je nergens! Dus nee, ik hou mijn oordeel niet voor me.. Mssn zou jij je fantasien in bedwang kunnen houden.. (zoals eerder in een ander topic gezegd bezit jij namelijk alleen een draver en niet de andere 5 die je meende te hebben Haha! )