Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41931
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:25

Celiien schreef:
Pfoe ik sommige bokkers hier aardig fel zeg tegen over de vriend van. Jullie kennen de situatie toch niet?

Ik kan mij als partner voorstellen dat als de andere partner elke dag een uurtje de hort op gaat voor hobby, dat vervelend wordt. Immers, vriend van TS is geen paardenmens, dus paard = hobby.
Vervang paard door tennis, of voetbal voor een uurtje, elke avond, dan vind je dat als partner zijnde toch ook niet leuk als je na een lange werkdag, elke dag alleen met kind bent, omdat partner een hobby moet uitoefenen?

Betekent niet dat TS geen hobby mag hebben en alleen voor kind moet zorgen, maar ik zou ook zeggen allebei 1 avondje/uurtje een hobby, en de rest gedeelde tijd. Je kiest samen voor een kind, kind gaat voor hobby's. Dat betekent dus voor een voetbal, maar ook voor een paard..

Echt, een uurtje weg om voor een ander levend wezen te zorgen is veel?

Zorgen doe je samen. Meneer zal ook zijn deel moeten doen.

Maar dit topic en alle andere topics in ogenschouw nemende, zou ik je paard verkopen als je voor kinderen gaat.

CanCanAld
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:25

Ik heb extra grote slowfeeders opgehangen waardoor mijn paard voldoende te eten had. Ook heb ik 2 vaste doordeweekse avonden voor mijzelf en mijn paard ingepland waarbij mijn toenmalige partner de zorg voor de kinderen had. Hij had 2 andere vaste doordeweekse dagen voor zijn eigen dingetjes. Voor de weekenden plande ik vooraf met mijn partner wat er allemaal op de agenda stond en wanneer ik dan naar mijn paard kon. En ja, dit was goed te combineren met mijn baan en al mijn andere taken en ja, het was ook aanpoten en vaak ook racen tegen de klok!

Er zullen altijd compromissen gesloten moeten worden maar een partner moet ook weten dat het hebben van een hobby een uitlaatklep is en je dit ook moeten gunnen.

F_inley

Berichten: 6417
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:28

Hier een moeder met een partner die vrachtwagenchauffeur is dus maandag weg vrijdag thuis. Baby Nummer 2 is onderweg.
Oudste is 1,5 nu.

Op maandag gaat de kleine naar de opvang en heb ik een 'vrije dag'
Dinsdag en donderdag gaat hij mee naar stal. Tot 6 maanden ging hij in de draagzak en kon ik longeren. Nu heeft pony lief vrij die twee dagen en komen we poetsen en staat hij buiten
Woe, vrij werk ik dan gaat hij in de molen of mijn vriendin rijd hem met de wagen.
Zat en zondag blijft hij thuis en heb
ik even me-time bij de paarden.

Ik heb enorm mazzel met een goede vriendin die mijn pony elke dag buiten zet en veel op kan vangen als de kleine bijvoorbeeld ziek is. Anders om doe ik doe voor haar ook.

Ik rij alleen op ma,zat en zon. Want met hem erbij gaat dit niet.

Maar als ik je verhaal zo lees zou ik eerst eens goed gaan praten met je vriend. Wat zijn jullie verwachtingen en wat zijn zijn verwachtingen van jou en je hobby?
Laatst bijgewerkt door F_inley op 19-03-24 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6689
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:32

Paardhouden is wel even iets anders dan 'een hobby'. Juist omdat een paard zorg nodig heeft. Dus ergens heeft jou vriend best een punt.
En is het goed dat jullie dit van te voren uit praten want ook jij kan wat doen.
Dan maar je paard verder weg zetten waar de zorg top is, verzorger/bijrijder voor door de week en je vrije dagen kun jij je hobby beoefenen. Dat is maar een optie. Zo zijn er wel meer opties.

Maar om vriend nou helemaal zwart te maken hier.. nee.. jullie moeten samen je kind in je leven passen.
Hij maar ook jij

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:42

Gewoon absoluut niet aan een kind beginnen met deze vent. Hij is duidelijk niet toe aan kinderen als hij al niet een uurtje wilt zorgen voor zijn eigen kind omdat jij even voeren moet.

Het is niet zo dat jij maar alles moet doen hoor.

Echt hoor kindloos blijven of een andere vent zoeken is de beste optie.

pluisje88

Berichten: 8126
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:46

Misschien is een hay butler wat voor je?

Maar eerlijk? Als je mij wil krijg je er een paard bij. Dat is part of the deal. Take it or leave it. No way dat ik aan een kind zou beginnen als ik daarvoor mijn paard moest opgeven op deze manier. Ik zou wel bereid zijn om als mijn paard komt te overlijden eerst geen nieuwe te willen. Maar deze weg doen? No way..
Daarbij is het 50% zijn kind dus mag hij ook 50% van de tijd optrekken met zijn kind. In die tijd kun jij doen wat je zelf wilt. Als die me time toevallig bij je paard is dat zei zo.

Ik heb dit gezien bij vrouwen in mijn omgeving en het kwam er altijd op neer dat het eerst jaren lang een hoop gezeur was, paard steeds minder aandacht kreeg en uiteindelijk toch weg moest om van het gezeur af te zijn. Als je bereid bent om dat offer te brengen kun je hem beter dat allemaal besparen en hem nu al verkopen. En anders niet aan een kind beginnen..
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 19-03-24 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5962
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:47

Ik krijg de kriebels van je verhaal dat zeg ik je heel eerlijk.

Ik heb 3 paarden op een doe het zelf plek in eigen beheer en een baby van 11 maanden en doe alles alleen qua paarden.

Voeren, mesten, water en beweging worden gewoon gedaan.

Mijn vriend heeft een hekel aan mijn paarden en de tijd die ik erin investeer maar het is zijn kind ook en het is heel simpel bij mij. Zijn kind, ook zijn zorg en mijn paarden horen bij het leven hier. Net als de hond en de kat!

Je hebt je paard en zorgt daarvoor baby of geen baby.

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:50

Paard full pension zetten ergens. Dan hoef je niet meer dagelijks

Ik vond de eerste maanden nog prima te doen met baby in de kinderwagen naast de plek zetten waar je bezig bent en je ding doen. Wanneer ze gaan lopen wordt kind meenemen vaak wat uitdagender als ze niet met filmpje en eten in een buggy willen blijven.

Wintu

Berichten: 3298
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:57

Tja, ik vind de reactie van je vriend heel bijzonder, alsof ie thuis dan moet oppassen. Als ie thuis is, wat is dan sowieso het probleem.

Mijn man zit op zee en was toen kindlief klein was, 3 maanden per keer van huis. Baby ging mee in de kinderwagen, afspraken met hoefsmid en dergelijke moesten ook echt precies op tijd, wat een uitdaging bleek. Als ze gaan lopen is het een ramp, ik had een kinderbox in de stal en daar ging ie dan in, maar ja das best koud in de winter, dus dat was een volgend probleem. Het mooie was dat we een lege schone paardenbox hadden, daar had ik een zitzak in, een tafeltje met een tablet er op en drinken. Dan ging de paardenbox dicht en kon ik mijn ding doen.
Rijden en dergelijke schoot er bij in en uiteindelijk was volpension een verademing. Dus ik zou toch zoeken naar een andere stal met volpension. Misschien kun je hier de regio aangeven waarin je zit en kunnen mensen je misschien iets aanraden?

xPabloBokt

Berichten: 9515
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:58

Ik zou me heel erg afvragen of je op deze basis wel een kind wil met je vriend.

En ja dat is misschien fel of hard, maar als hij nu al jullie nog niet geboren kind ziet als een last en "iets waar hij geen zin in heeft" gaat dat kind dus nooit gelukkig opgroeien.

Ik vind daar wat van, als kind van gescheiden ouders met een vader die nul interesse toonde in het onderhouden van een relatie met zijn eigen kinderen.

Zou er nog eens heel goed over nadenken of je op deze voet verder wil met gezinsuitbreiding.

XladyX

Berichten: 1385
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:58

Hier ook 36 uur werk, paarden in eigen beheer en een kindje van 1,5. Partner met drukke baan, begint 6 uur smorgens. In principe is de afspraak dat ik ons kindje wegbreng smorgens (3 dagen opvang, 1 dag vaders vrij) en mijn partner ophaalt. Koken, samen eten, om en om naar bed brengen/in bad etc. Nadat ze naar bed is verzorg ik de paarden. Als ik zelf energie en zin heb kan ik in principe rijden wanneer ik wil, maar dat is volledig afhankelijk van mijn energie en hoe laat ik klaar wil zijn die dag. Mijn partner is savonds vaak thuis, zijn hobby is voornamelijk sweekends. Dan verzorg ik vaak de paarden incl dochter wat een stuk langer duurt maar wel gezellig is!

Mijn werktijd verdeel ik overigens anders dan 4x9 (heel bewust), ik werk ongeveer 4 uur op de vrijdag vanuit huis met dochter omhanden of wanneer die slaapt. Op deze manier maak ik de rest van de week niet te lange dagen. Ik heb hierin gelukkig een heel flexibel bedrijf. Misschien voor jou ook een idee als thuiswerken een mogelijkheid is.

Hou er verder rekening mee dat ziekte en slapeloze nachten ook niet in de koude kleren gaan zitten. Via de evt opvang pikt je kind en daarna jij soms alles op en komt het ineens op 1 ouder terecht bijvoorbeeld. Dat zijn belangrijke dingen om (vooral je partner) heel bewust van te zijn. Wij paardenmensen kennen vaak langdurig intensieve zorg maar mensen met makkelijkere hobbys kunnen zich dat soms slechter inbeelden.

Miss_Mii21

Berichten: 576
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 16:02

Ashkerlon schreef:
Dus oma mag/moet 2x in de week inplannen om de baby te entertainen en papa doet wat? Mama en papa willen een kind, niet mama en oma?

Kind combineren met paard is pittig. Zolang ze niet mobiel zijn, gaat het nog, maar als ze beginnen stappen en ze vastgesnoerd zitten in de buggy, ben je geen volle minuut met volle aandacht bij je paard.

Ben hier echt aan het overwegen om de kleine op mijn vrije dag toch naar de creche te doen, want ik krijg momenteel niets gedaan, behalve zorgen dat de peuter zich niet verongelukt. Naar stal gaan, heb ik ofwel een huilende peuter in een buggy, of ik moet een babysit regelen. Het is dat mijn paard op volpension staat en bejaard is en niet bereden hoeft te worden, of ik zag het niet te combineren.


Papa werkt ook 4 dagen en die voorziet dat mijn energielevel laag is en mijn paard voer nodig heeft 7 dagen; dat hij alle dagen in kan springen. En daar heeft hij problemen mee.

nps
Berichten: 2002
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:04

CanCanAld schreef:
Ik heb extra grote slowfeeders opgehangen waardoor mijn paard voldoende te eten had. Ook heb ik 2 vaste doordeweekse avonden voor mijzelf en mijn paard ingepland waarbij mijn toenmalige partner de zorg voor de kinderen had. Hij had 2 andere vaste doordeweekse dagen voor zijn eigen dingetjes. Voor de weekenden plande ik vooraf met mijn partner wat er allemaal op de agenda stond en wanneer ik dan naar mijn paard kon. En ja, dit was goed te combineren met mijn baan en al mijn andere taken en ja, het was ook aanpoten en vaak ook racen tegen de klok!

Er zullen altijd compromissen gesloten moeten worden maar een partner moet ook weten dat het hebben van een hobby een uitlaatklep is en je dit ook moeten gunnen.


Zo doen wij het ook, ik ben in december bevallen van onze dochter en ben nu weer wat meer aan het oppakken. Ik sta volpension, dus alles is geregeld maar in de tijd dat ik zwanger was is ze bijgereden door een stalgenoot. Nu verdelen mijn man en ik de avonden en de weekenden - hij een aantal dagen, ik een aantal dagen. We gunnen elkaar de ruimte om ook onze eigen dingen nog te doen.

36 uur aan het werk en een eigen paard volledig in de zorg zou ik denk ik wel heel lastig vinden. Die van ons is nu 3 maanden en een heel makkelijk kindje, maar zo ff met de kinderwagen naar stal en ergens neerzetten zit er (nog) niet in want zo goed slaapt ze niet altijd. Je kan echt niet verwachten dat je je kind ergens neerzet en dat deze stil blijft (of dat je uberhaupt makkelijk kan plannen om ergens lang heen te gaan zonder een flesje te geven). Wat iemand anders ook aangaf, de eerste maanden heb je een bepaald ritme wat ten eerste niet altijd vast staat en ten tweede echt wel gevolgd moet worden.

Ik zou je paard in volpension zetten en een stevig woordje met je vriend gaan babbelen. Samen aan beginnen, of niet. Als ie al niet eens een uurtje wil zou ik me ernstig afvragen of je het samen moet willen...

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:04

Misschien over een andere boeg, waarom haalt papa kind niet op en ga jij naar je paard?

xPabloBokt

Berichten: 9515
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:06

Miss_Mii21 schreef:
Ashkerlon schreef:
Dus oma mag/moet 2x in de week inplannen om de baby te entertainen en papa doet wat? Mama en papa willen een kind, niet mama en oma?

Kind combineren met paard is pittig. Zolang ze niet mobiel zijn, gaat het nog, maar als ze beginnen stappen en ze vastgesnoerd zitten in de buggy, ben je geen volle minuut met volle aandacht bij je paard.

Ben hier echt aan het overwegen om de kleine op mijn vrije dag toch naar de creche te doen, want ik krijg momenteel niets gedaan, behalve zorgen dat de peuter zich niet verongelukt. Naar stal gaan, heb ik ofwel een huilende peuter in een buggy, of ik moet een babysit regelen. Het is dat mijn paard op volpension staat en bejaard is en niet bereden hoeft te worden, of ik zag het niet te combineren.


Papa werkt ook 4 dagen en die voorziet dat mijn energielevel laag is en mijn paard voer nodig heeft 7 dagen; dat hij alle dagen in kan springen. En daar heeft hij problemen mee.


Sorry, ik vind dat zo krom. Je springt toch niet in bij je eigen kind? Jij als moeder springt toch ook niet in? Waarom hij als vader wel?

Een kind neem je samen en verzorg je dus ook samen. Vind de opvatting "papadag" en "inspringen" en "oppassen" op eigen kinderen zo ontzettend ouderwets.

Dus jij kan wel 36 uur werken, en voor je paard zorgen, en voor je kind zorgen maar je vriend heeft er bezwaar tegen om daarin zijn deel te doen? Dat is wat ik hieruit haal allemaal.

Lijkt me geen gezonde balans. Kort door de bocht leest het alsof jij maar je hobby moet opgeven omdat hij geen zin heeft om voor zijn eigen kind te zorgen op de momenten dat jij voor je paard moet zorgen.

Heeft je vriend geen hobby's? En zo wel, wat verwacht hij van jou op de momenten dat hij met die hobby's bezig is?
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 19-03-24 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41931
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:07

xPabloBokt schreef:
Miss_Mii21 schreef:


Papa werkt ook 4 dagen en die voorziet dat mijn energielevel laag is en mijn paard voer nodig heeft 7 dagen; dat hij alle dagen in kan springen. En daar heeft hij problemen mee.


Sorry, ik vind dat zo krom. Je springt toch niet in bij je eigen kind? Jij als moeder springt toch ook niet in? Waarom hij als vader wel?

Een kind neem je samen en verzorg je dus ook samen. Vind de opvatting "papadag" en "inspringen" en "oppassen" op eigen kinderen zo ontzettend ouderwets.

Heel raar, idd. Het is ook zijn kind en zijn verantwoordelijkheid.

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:13

Maar aan de andere kant, ik zou het ook niet prettig vinden als ik 7 dagen in de week altijd datzelfde moment moet vrij houden voor de hobby van de vader. En de ervaring leert dat het lastig is om het echt bij één uur te houden, inclusief reistijd en wat aandacht voor het paard.. Waarom niet om de dag regelen en zorgen dat er zaken door een stalgenoot gedaan kan worden zoals dat tweede net ophangen?

Vindt dat er aan beide kanten gekeken kan worden naar de manier om het werkbaar te maken voor beide personen, en dat de kant van de vriend nu wat negatief uitgelicht wordt.

pmarena

Berichten: 48376
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:15

Ik denk dat de kans vrij groot is dat het je niet fluitend af zal gaan om op een dag 9 uur te werken, vervolgens kind te halen, eerst nog langs stal te moeten, dan nog eten moeten maken, en kind op tijd op bed leggen.

Als kind (of paard) iets mankeert dan loop je enorm vast en met een snel overprikkelde baby ben je ook het haasje.

Ik denk dat je jezelf, je vriend en baby een enorm plezier doet als je je zaken zo regelt dat je helemaal niets bij je paard hoeft te doen zodra je zwanger bent. Dat is echt een enorme zorg en heel veel stress minder :j Baby, werk, huishouden is al zat om je druk over te maken :j

Paard verhuizen naar fijne volpension plek, die wellicht wat verder weg is maar dat je er dan ook niet meer dagelijks naartoe hoeft.

Omdat je niet weet hoe het jezelf zal vergaan tijdens en na de zwangerschap en bevalling. Omdat je niet weet hoe makkelijk of intensief je baby wordt. Ik heb ze hier aan huis en bizar genoeg was het de eerste tijd al schier onmogelijk om even naar buiten te stappen om even voer te geven := We krijgen helaas lang niet allemaal zo'n gezapige model-baby die je om de 3 uur zelf wakker moet maken voor een voeding en verder de hele dag slaapt of tevreden om zich heen kijkt :=

Het is echt een zegen als je je niet steeds schuldig hoeft te voelen tegenover paard of baby. Dus zorg dat paard op een top plekje staat waar je weet dat er echt goed voor gezorgd wordt en je er alleen naartoe hoeft om het dier zelf aandacht te geven.

Dan lijkt het mij ook praktischer dat je niet oma meeneemt om kind te entertainen.
Maar dat je kind gewoon lekker bij oma dropt als jij wilt rijden. Zodat je echt even het moederen los kan laten en je volledige aandacht bij je paard kan houden.

Als je een makkelijk baby hebt dan scheelt dat 500% maar ook die hebben wel eens wat waardoor ze aan je vast geplakt zitten en je dermate kapot bent dat je niks uit je handen krijgt.

Dus probeer zo min mogelijk "moetjes" om je heen te hebben zodat je flexibel bent om te schakelen.
Als je niks moet bij je paard dan kan dat een fijn uitje zijn, iets leuks ipv. een lastige verplichting met schuldgevoel.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-03-24 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:15

Citaat:
Mijn vriend zegt kind gaat uiteraard voor boven paard


Maar hijzelf vind dat hij boven het kind staat, dat hij belangrijker dan het kind.

Ik ben zelf kindvrij, en ik heb het gevoel dat je vriend ook kindvrij is of in ieder geval vind dat de vrouw voor de kinderen moet zorgen en de man alleen maar de leuke dingen als voetballen. In beide gevallen: Dit gaat met of zonder paard heel erg lastig worden, en met zo'n partner raad ik aan om geen kinderen te nemen. Als hij dit namelijk nu al zo duidelijk zegt, gaat het hoogstwaarschijnlijk nog erger worden als er eenmaal een kind is. Ik zou voor je eigen vrede gaan en met hem geen kinderen nemen. Blijf vooral niet bij hem omdat je een kinderwens hebt, je kan ook kinderen hebben zonder partner, want heel eerlijk klinkt het al alsof je een alleenstaande moeder gaat worden, maar dan heb je tenminste geen volwassen kind waar je ook nog voor moet zorgen. Als het een kindvrij persoon is, moet je ook niet verwachten dat hij positief veranderd in gedrag als het kind er is. Ik wil geen kinderen voor een reden, en een daarvan is dat ik gewoon geen tijd en geld wil verspillen (voor mij dan) aan kinderen, en dit kan bij hem ook zo zijn

Je bent zelf ook heel belangrijk, en schrijf jezelf vooral niet weg voor een ander. Ik vind het vooral heel erg sneu voor jou, en ik hoop dat je je eigen waarde gaat zien en ook inziet dat wat hij zegt helemaal nergens op slaat en hij een hypocriet is.

Dit is geen antwoord op je vraag, en ik geef natuurlijk antwoord op een OP met niet alle bij jou bekenden feiten, maar ik hoop dat het je een beetje helpt :knuffel:

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:17

Hier ook een man die me het liefst thuis heeft. Het is lastig om elke dag te gaan en paard voldoende aandacht en beweging geven, maar niet onmogelijk. Ik heb 30min langer oppas als ik werk, zodat ik na werk even naar paard kan voor de nodige verzorging. Mijn dochter van 11 maanden gaat tussen 7 en 8 naar bed, dit doe ik vaak en ga daarna naar het paard omdat manlief dan de zorg voor de baby niet heeft.

Toen baby nog kleiner was en nu soms ook nog. Ging ze gewoon mee en sliep ze in de maxicosi in de auto of kinderwagen of zat er gezellig bij. Een draagzak is ook echt een must de eerste maanden. Daar heeft ze uren in gezeten terwijl ik aan het uitmesten was of voeren of deed longeren. Echt rijden lukte niet vaak alleen, na 20min stilstaan is ze het beu.Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

pinto_1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:18

RianneH schreef:
Maar aan de andere kant, ik zou het ook niet prettig vinden als ik 7 dagen in de week altijd datzelfde moment moet vrij houden voor de hobby van de vader. En de ervaring leert dat het lastig is om het echt bij één uur te houden, inclusief reistijd en wat aandacht voor het paard.. Waarom niet om de dag regelen en zorgen dat er zaken door een stalgenoot gedaan kan worden zoals dat tweede net ophangen?

Vindt dat er aan beide kanten gekeken kan worden naar de manier om het werkbaar te maken voor beide personen, en dat de kant van de vriend nu wat negatief uitgelicht wordt.


Hier ben ik het wel mee eens. Er wordt hier best negatief naar de partner gekeken, maar TS heeft wel een aardige wensenlijst. Elke dag naar het paard, twee keer per week paard beweging geven, 36 uur blijven werken en genoeg slaap krijgen.
Dat betekent dat er wel heel veel bij de partner komt te liggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41931
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:19

RianneH schreef:
Maar aan de andere kant, ik zou het ook niet prettig vinden als ik 7 dagen in de week altijd datzelfde moment moet vrij houden voor de hobby van de vader. En de ervaring leert dat het lastig is om het echt bij één uur te houden, inclusief reistijd en wat aandacht voor het paard.. Waarom niet om de dag regelen en zorgen dat er zaken door een stalgenoot gedaan kan worden zoals dat tweede net ophangen?

Vindt dat er aan beide kanten gekeken kan worden naar de manier om het werkbaar te maken voor beide personen, en dat de kant van de vriend nu wat negatief uitgelicht wordt.

Dat is ook wel waar, inderdaad.

Komt bij dat ik me herinner dat er ook niet op vakantie gegaan wordt, of getwijfeld wordt om op vakantie te gaan en de zorg uit te besteden ivm het paard (iets met snel wondjes die ontsteken, oid). Dat zal ook een probleem zijn wanneer er eens wat met het kind is.

Ann_moi

Berichten: 3857
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:21

Nou ik snap vriend zijn kant ook wel een beetje. Het paard kan je niet een dag over slaan, maar elke dag altijd minimaal een uur alleen je kind na je werk (en dan mogelijk ook nog vaak in de spits) lijkt mij ook niet ideaal.
Bij ons kwam zoon vaak overprikkeld van de crèche, veel huilen, hapje maken, koken, en dan zsm naar bed. Als mijn partner of omgekeerd dan altijd weg zou zijn zou ik daar ook niet gelukkig van worden.
Het is niet iets wat je zomaar even op pauze kan zetten, zowel paard niet als kind niet.
Ik heb twee keer per week een bijrijdpaard waarvan ik 1 keer in de avond ga als kind al slaapt, en 1 keer in het weekend en dat plan ik dan of vroeg in de ochtend, of wanneer kind slaapt. Meer zou ik zowel qua eigen energielevel als met verzorging kind/ tijd met partner/ werk echt niet redden.
Ik denk wel dat het zou kunnen, maar je moet er dan beiden volledig achter staan. Je weet ook gewoon niet hoe je kind wordt en hoe je kind ruim 9 uur opvang vindt en of er daarna nog energie is om mee te gaan naar stal.
Als mijn man jouw verzoek zou doen, zou ik er in ieder geval ook niet om staan te springen, vooral omdat het dagelijks terugkomt en ik zou me ook zorgen maken dat hij teveel hooi op zijn vork neemt. 36 uur werken en elke dag naar een paard is al best intensief, laat staan met een kind erbij. En ik deel dan ook wel de mening dat kind er niet onder moet lijden en gewoon wel een passend ritme en programma krijgt aangeboden, waar kind het goed op doet.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:23

Zoals je het hier omschrijft ga je het niet redden. Niet iedereen komt flitsend de zwangerschap door, stel je moet dagen na bevalling in ziekenhuis zijn.. kleine kinderen zijn geregeld ziek en willen echt niet met dikke koorts etc op stal zijn.

Als ze ouder worden hebben ze daar misschien wel helemaal geen zin in, en dan?

xPabloBokt

Berichten: 9515
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:24

Vandaar ook dat ik de vraag stel hoe het zit met de eventuele hobby van vriend.