Wat zal ik gaan voeren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 22:29

Allemaal bedankt voor jullie reakties!
Ik ben weer wat wijzer!
Wel leuk en interessant trouwens om zo eens te lezen wat en hoe iedereen voert!

Ik denk dat ik toch eerst de Pavo (all sports, in combinatie met muesli en evt haver))maar eens ga proberen, ze is geen moeilijke eter en heeft over het algemeen niet zo heel veel nodig.
Mocht dit niet naar mijn zin aan slaan kan ik altijd nog eens wat anders proberen...

Vinden jullie trouwens kuilgras (of lucerne) beter dan hooi?
Ik zit een beette te dubben wat ik daarmee zal doen. Mijn paard heeft hele gevoelige luchtwegen en waar ik nu sta krijgt ze voordroogkuil en dat gaat goed. Maar waar ik heen ga hebben ze nu nog een vooraadje hooi liggen wat we eigenlijk op wilden voeren.
Mocht het met hooi toch niet goed gaan, wil ik toch wel weer kuil gaan geven. Maar met maar 2 paardjes krijg je zo'n baal nooit snel genoeg op...
En met lucerne zijn ze volgens mij niet zo lang bezig als met hooi of kuil...

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:33

De kruidenmelange van PAVO heb ik ook, ik vind het prima spul. Ik merk duidelijk dat mijn pony meer energie heeft en looplust. OK dan!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:06

Nouvel schreef:

Die van mij krijgt het dus als ruwvoer, 6 kilo op een dag. 1 kg is een emmer bijna vol. Ik verdeel het over drie keer per dag, dus twee kilo per keer. Dan zit zijn voerbakje tot dik over de helft gevuld Haha!
Het is dan geen hap slik weg eter.. maar hij doet er echt gigantisch lang over. We voeren ook nog eens over drie beurten het ruwvoer, dus al met al staat ie nu gewoon bijna de hele dag door te bikken Tong uitsteken
Het is zelfs zo dat als ik ben gaan rijden, hij door moet eten.. anders komt de volgende lading er weer bij hahaha. Bij mij viel dat wel mee dus.
Je hebt kuil trouwens ook in van die kleine baaltjes, die hebben wij ook (gehad) en dat voer je makkelijk op aan twee paarden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 12:45

Passionato"]
[quote="Nouvel schreef:

Die van mij krijgt het dus als ruwvoer, 6 kilo op een dag. 1 kg is een emmer bijna vol. Ik verdeel het over drie keer per dag, dus twee kilo per keer. Dan zit zijn voerbakje tot dik over de helft gevuld Haha!
Het is dan geen hap slik weg eter.. maar hij doet er echt gigantisch lang over. We voeren ook nog eens over drie beurten het ruwvoer, dus al met al staat ie nu gewoon bijna de hele dag door te bikken Tong uitsteken
Het is zelfs zo dat als ik ben gaan rijden, hij door moet eten.. anders komt de volgende lading er weer bij hahaha. Bij mij viel dat wel mee dus.
Je hebt kuil trouwens ook in van die kleine baaltjes, die hebben wij ook (gehad) en dat voer je makkelijk op aan twee paarden.
[/quote]

Misschien is het dan toch ook wel een idee om lucerne te gaan voeren, evt. in combinatie met natgemaakt hooi. Dan hoef ik niet 3x per dag hooi te weken, maar krigjt ze 's avonds wel een plakje om te knabbelen voor ze gaat slapen!
Mijn paard is trouwens wel een erg snelle eter! Haha!