rayoow schreef:Nu in de winter, met 6 paarden verdeeld over 2 weides, veel modder en zonder tractor hooi moeten sleuren ja.. stress tot en met.
Ik kan door de modder ook niet met ze werken dus ze staan swingers mer vakantie![]()
Maar zal ook met de mee rennende peuter en zwangerschap nu zijn dat het allemaal zwaarder maakt.
Zomers kan ik er veel meer ven genieten. En hopelijk vlot onze stal renovatie dat het aankomende winter oom wat beter te doen is
Ik weet dat de beste stuurlui aan wal staan maar je paard op swingersvakantie sturen vind ik toch wel erg onverantwoord en niet diervriendelijk

.
.
Ik vind dat gewoon niet paard waardig, zeker niet voor mijn ruintje die komt van 24/7 vrijheid in de Franse (omheinde) bossen en weilanden. We weten nu gelukkig beter dan jaren geleden en gelukkig zijn er ook zat stallen in het land waar dat heel anders geregeld is en waar er super goed voor paarden gezorgd wordt, maar het is hier gewoon lastig te vinden in de randstad en dan moet je daarnaast ook nog net mazzel hebben dat je paard in het specifieke management daar past. Veel voerbehoeftes gaan bijvoorbeeld tegenwoordig naar steeds armer en armer en daar komt mijn senior blijkbaar niet meer mee weg ondanks dat hij nog steeds weinig nodig heeft.
).