Amber_anne schreef:Hoe kan je zo veel meer betalen, is de huur van de weide dan zo hoog?
Ik ben momenteel juist goedkoper uit dan op pension maar betaal voor de weide ook erg weinig
Op de huidige plek betalen we €200 pmpp kale huur. Dat is echt alleen voor de grond. Als er iets stuk gaat of er een boom om valt, moeten wij dat op eigen kosten fixen. Daarbovenop komt hooi van ong €100 pmpp en mestafvoer €240 per 6/8 weken ong (wordt verdeeld over de 5 eigenaren). Daarnaast komen er ook nog kosten voor hooinetten, palen en andere dingen die de paarden slopen of waarvan wij vinden dat ze iets toevoegen aan ons paradijsje. Het is een hele fijne plek en zowel ik als mijn paard staan er goed. Maar hij heeft astma en dat is op vorige plekken nooit getriggerd, maar hier wel. Daarnaast is dit allemaal zwart en heb ik een onderneming in de paarden, dus zou het heel gunstig zijn voor mij als het wel “wit” kan en ik dus activiteiten voor mijn bedrijf kan en mag organiseren. Vandaar dat ik heeeel rustig aan het oriënteren ben.