Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zidema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 09:03

Amber_anne schreef:
Hoe kan je zo veel meer betalen, is de huur van de weide dan zo hoog?

Ik ben momenteel juist goedkoper uit dan op pension maar betaal voor de weide ook erg weinig

Op de huidige plek betalen we €200 pmpp kale huur. Dat is echt alleen voor de grond. Als er iets stuk gaat of er een boom om valt, moeten wij dat op eigen kosten fixen. Daarbovenop komt hooi van ong €100 pmpp en mestafvoer €240 per 6/8 weken ong (wordt verdeeld over de 5 eigenaren). Daarnaast komen er ook nog kosten voor hooinetten, palen en andere dingen die de paarden slopen of waarvan wij vinden dat ze iets toevoegen aan ons paradijsje. Het is een hele fijne plek en zowel ik als mijn paard staan er goed. Maar hij heeft astma en dat is op vorige plekken nooit getriggerd, maar hier wel. Daarnaast is dit allemaal zwart en heb ik een onderneming in de paarden, dus zou het heel gunstig zijn voor mij als het wel “wit” kan en ik dus activiteiten voor mijn bedrijf kan en mag organiseren. Vandaar dat ik heeeel rustig aan het oriënteren ben.

Amber_anne

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:11

Oh jeetje ja dat is een beste prijs

Ik betaal 500 per jaar voor het stuk grond dus daar zit inderdaad een groot verschil. Verder ongeveer 50/60 per maand aan hooi en dan nog denk ik 50 euro aan andere dingen voor de wei zoals het stroom en de mest afvoer

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:49

Ik had een advertentie op marktplaats staan en daar heeft de verhuurder van mijn wei op gereageerd. We hebben als het land verkocht wordt ook de optie om te kopen. Staat vast in het contract, dus heel fijn :))

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:24

Mijn haflinger werd mij aangeboden als bijrijdpaard ruim 10 jaar geleden. Deze stond al op een doe het zelf stal. Na 7,5 jaar heb ik hem van de nu vorige eigenaren gekregen. Ik heb hem daar laten staan. Die vorige eigenaren hadden ook een fries. Wij deden dus zelf alles in eigen beheer. De fries is inmiddels overleden en heb ik iemand anders uitgekozen om het samen te doen ( ook een haflinger eigenaar )

Het is een stuk grond opgesplitst in 2 stukken. 1 gebouw met 4 stallen en 1 met 2 stallen en dan hun eigen weilanden. ( buitenbak gedeeld ).
Ik sta dus bij die 2 stallen.

Eigenaar woont er niet bij en is volledig in eigen beheer. Maar we mogen dus dan ook alles zelf bepalen. onderhoudt weide etc voor eigen rekening.

Mijn stal ligt aan het einde van de straat waar ik woon en direct aan het bos van de Utrechtse Heuvelrug.

Ik heb niks te klagen :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:41

Mijn eerste paard kon terecht bij mensen die ik kende van op de manège.
Daarna een huis gekocht met grond aan, maar daar moest nog eerst serieus aan gewerkt worden (stond vol met glazen kassen) dus gaan aankloppen bij de man die hier over een stuk grond heeft en gevraagd of ik mocht huren. Dat mocht :+
Daarna nog eens hetzelfde gedaan bij de eigenaar van de wei achter ons, eerst gehuurd en intussen gekocht. Vragen staat vrij denk ik altijd maar.