Chicken01 schreef:Het gaat om de kwaliteit.
Echt niet fijn.
Veel schimmel, zand erin, zuring, bramen takken etc.
Het hooi wint hij van eigen land, dus ja, dat is er al.
We zij als klanten bereid zelf ander hooi in te kopen.
Hier worden paarden ziek van.
Probleem is alleen dat stalhouder dat anders ziet.
Ze eten wel om de schimmel heen, aldus de stalhouder.
Hoe verontreinigd is dat hooi werkelijk?
Hier heb ik balen prima hooi uit folie, en daar zit ook heus wel eens een stukje schimmel aan. Zand erin komt voor, als het gras per ongeluk eens te kort op de zode is gesneden. Zuring, bramen takken... het zit er allemaal in. Af en toe. Binnen het normale hoort dat er gewoon bij.
We hebben ook wel eens een dode haas gevonden in onze balen... en praat me niet over de rusken....
Maar heee, ondanks bovenstaande, voer ik mijn paarden al jarenlang dit hooi en mensen die mijn dieren kennen en zien, vinden dat ze er top voor staan. Want op papier zit al die verontreiniging er inderdaad in. Af en toe.
Dus kom jij het ook echt maar af en toe tegen, dan heb je op papier gelijk, maar in praktijk ben je aan het over-reageren. Met dat laatste zou ik niet perse bij mijn stalbaas gaan klagen.
Is werkelijk iedere pluk hooi die je paard krijgt verontreinigd met zand en schimmel, dan is het inderdaad tijd voor een goed gesprek. En als je stalbaas het dan niet wil inzien, is het hoog tijd om een andere stal te gaan zoeken.