Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SuperSmurf schreef:alleen ging t hier over dressuur op een hoger niveau, meer richting M/Z..
Dus niet over een net beginnend paardje, dat nog niet verder is gegaan dan wat rondjes in de bak rondhobbelen..
(sorry, dan klopt mijn reactie ook niet, aangezien wij dat bij lange na níet rijden)
en dat heeft niemand haar wijsgemaakt, het was gewoon een stelling waarvan ze wilde weten hoe wij erover dachten..

)
Nadhir schreef:Ik heb anders gedaan. Ken namelijk een Engels Volbloed van een kennis van mij en dat paard heeft bij de oude eigenaar Z2 gelopen en nu loopt hij weer M2. Nu geniet het paard van zijn oude dag.
Maar een andere volbloed die ik ken kan echt niet dressuren, vind het niet leuk en word er enorm heet van!
Sjuimpje schreef:Dat dressuur voor een volbloed moeilijker is heeft niets te maken met zijn karakter, sterker nog, het karakter van een volbloed maakt het werken juist zo prettig.
De beperking zit hem meer in het fundament, een volbloed heeft bijv. een lang recht achterbeen wat veel moeilijker onder de massa gebracht kan worden. In de basis zal dat nog niet veel moeilijkheden hoeven te geven, maar na het Z wordt het toch wat lastiger.
Overigens gekruist andere bloedlijnen kan het veel toevoegen, het geeft een stukje electriciteit en adel mee. Vrijwel ale hedendaagse sportpaarden hebben een scheut(je) volbloed door de aderen lopen.

YvonneAa"]
[quote="Sjuimpje schreef:Dat dressuur voor een volbloed moeilijker is heeft niets te maken met zijn karakter, sterker nog, het karakter van een volbloed maakt het werken juist zo prettig.
De beperking zit hem meer in het fundament, een volbloed heeft bijv. een lang recht achterbeen wat veel moeilijker onder de massa gebracht kan worden. In de basis zal dat nog niet veel moeilijkheden hoeven te geven, maar na het Z wordt het toch wat lastiger.
Overigens gekruist andere bloedlijnen kan het veel toevoegen, het geeft een stukje electriciteit en adel mee. Vrijwel ale hedendaagse sportpaarden hebben een scheut(je) volbloed door de aderen lopen.

) dan mijn vorige paard, en dat was een Junior STV x L'espoir. Echt dresuurbloed,maar ontzettend stug. De EV bevalt veel beter.runningkawa schreef:Maar aan de andere kant als je ze voor je gewonnen hebt, gaan ze voor je door het vuur.
Ze zijn vaak attent op been en zit hulpen zonder daar heel veel training in te stoppen.
Ze straffen je zonder pardon af op je fouten, soms niet leuk maar wel heel leerzaam.