paard gaat echt niet in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:02

Die van mij vertikt het ook Boos! Eerst kregen we hem er met voer op, maar later niet meer. Omdat hij ab-so-luut niet bang is hebben we hem daarna een keer op zijn donder gegeven en daarna liep hij er weer goed op, binnen 5 min stond ie. Maar nu ineens wil hij ook niet meer, niks heeft nut.. Na een half uur "vechten" (hij krijgt geen tikken ofzo hoor, maar gewoon sturen met de zweep) geeft hij wél ineens op en loopt dan zomaar netjes de trailer op. Maar dát is nog niks. Word weer tijd om te oefenen *zucht* Begin ook al moedeloos te worden, nu moeten we hem ook telkens klem zetten (ene kant trailer langs de muur en andere kant mijn vader) Maar op wedstrijd kan dat ook niet. Mijn vader is alweer bijna zover dat hij hem weg wil doen Verward (paarden zijn er niet om voor het aaien te houden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:18

ik denk echt dat het gewoon eigenwijsheid is.

als ze erop staat staat ze vrolijk eten uit de voerbak te eten...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:27

ja en dat oefenen is ook niet altijd even handig:
ik moet de trailer uit de stalling halen, heb minstens 2 mensen nodig die geduldig blijven èn ook nog eens alle tijd hebben.

De trailer in de bak/wei zetten, zullen mijn stalgenoten en de boer niet blij mee zijn en bovendien moet ik dan mijn auto ervoor laten staan natuurlijk, afgezien van het feit dat ik geen jeep bezit die de drassige wei en de blubberbak in kan, heb ik die auto wel nodig voor mijn werk......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:39

de auto en trailer pakken is het probleem niet, alleen de benodigde mensen die WEL kunnen helpen is moeilijker.

nu ga ik het van de week maar is proberen met een andere opstellling en met mijn Btje erbij

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:43

Mexx wilde ook nooit de trailer in (met veel geduld en lokken met voer lukt het na een poos wel maar ja om dat nu elke keer te doen is niet echt handig) hij is toen 2 weken naar Dreamstables geweest en dat werkt dus echt OK dan!

Hij loopt nu helemaal zelf de trailer in, blijf zelf naast de klep staan en op stem hulpen loopt hij de trailer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:44

is daar een site van.
alvast voorwerk doen voor als het helemaaaaal niet gaat lukken

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:47

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:53

ja Mexx ken ik en ik weet het
dus dat is helemaal goed gekomen, maar wel met 2 weken Dreamstabels.... Verward

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:12

We hebben afgelopen zondag 45 minuten staan klooien om onze merensen in de trailer te krijgen.

Domi vond het altijd al eng maar liep altijd wel mee als het tussenschot scheef staat en ze gelokt wordt met brokjes. De ander Cyclame liep er normaal zo in.

Zondag dus niet. Domi wou niet. Niks werkte, lokken, opjaagen, duwen, longeerlijn niet geprobeerd want dat ging in het verleden ook niet.
Dominique gaat alleen uit haarzelf. Als je achter haar gaat staan of achter haar langsloop gaat ze meteen achteruit. Uiteindelijk echt voetje voor voetje de trailer in gekregen. En toen Cyclame nog. Ook voetje voor voetje en het laatste stuk duwen, want dat lukt bij cyclame wel. Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat....

gr
arjanne

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:23

valentina was ook zo, heeft respect voor de zweep die hoeft iemand achter haar nu alleen nog in haar hand te hebben en ze draafd de trailer in Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:50

ik hoop de mijne ook snel zover te hebben

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:04

smurf schreef:
ja Mexx ken ik en ik weet het
dus dat is helemaal goed gekomen, maar wel met 2 weken Dreamstabels.... Verward

En de vraag is dan ook hoe krijg je hem naar die dreamstables toe in jou geval?Als ze er echt niet in gaan pff ik vind het heel moeilijk trailerladen lied het altijd iemand anders doen (de mijne waren gelukkig aardig te laden op mijn oudje na die hebben en met touwen en voetje voor voetje erin) heb zelf totaal geen geduld. Petje af voor jullie OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:07

Citaat:
En de vraag is dan ook hoe krijg je hem naar die dreamstables toe in jou geval

dat weet ik wel. Conrad komt hem persoonlijk ophalen en de trailer in *uh*......"vliegeren".......

Maar ik geef mijn paard niet 2 weken uit handen, helemaal niet als ik er niet bij mag zijn, dan ben ik weer een heel jaar achter met hem. Ik heb hem net met veel moeite zover dat hij mij als "baasje"accepteert en een beetje handzaam wordt, behalve die trailer dan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:15

ik zie het idd ook niet echt zitten om mijn paard 2 weken weg te doen zonder dat ik erbij ben.

zou er niet een 'paardenbezweerder' zijn die me aan huis kan helpen?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:18

farichta schreef:
Ook heb ik eens een andere methode met longeerlijnen gezien. 2 longeerlijnen, elk aan een kant van de trailer vastmaken en dan niet het paard erop trekken, maar gewoon de uitwijkruimte beperkt houden, een soort van kleine kraal maken. Je hebt dan natuurlijk wel een aantal mensen nodig! Haha!

Dat hebben wij dus ook gedaan, niet erop trekken, dat werkt toch niet. Als je ze naar binnen probeert te lieren zullen ze er alleen maar tegenin gaan. Gewoon de druk zo houden dat hij niet achteruit kan, zal hij vanzelf wel een keertje vooruit gaan. Als hij dan een stap doet ook weer gelijk de lijn strak houden.

Als die van mij nu op de rem gaat en blijft staan, krijgt hij gewoon een schop onder zijn reet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:19

ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:29

Citaat:

die zijn er wel, maar ik heb het idee dat ik daar niets mee opschiet, dan gaat ie bij die persoon de trailer op, maar als die weg is, bij mij weer niet Scheve mond Ik heb dat zelfde effect gehad met mijn honden een aantal jaren geleden: bij Martin Gaus vertoonden ze het gewenste gedrag, was hij weg, dan vervielen ze meteen weer in het oude gedrag

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:38

smurf schreef:
Citaat:

die zijn er wel, maar ik heb het idee dat ik daar niets mee opschiet, dan gaat ie bij die persoon de trailer op, maar als die weg is, bij mij weer niet Scheve mond Ik heb dat zelfde effect gehad met mijn honden een aantal jaren geleden: bij Martin Gaus vertoonden ze het gewenste gedrag, was hij weg, dan vervielen ze meteen weer in het oude gedrag

De "bezweerder" Haha! doe ik vonneke aangeraden heb, traint (indien nodig) zowel eigenaar als paard....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:05

mijn paard wil ook de trailer niet in.. hij heeft het 2 keer moeten doen afgelopen jaar en 2 keer over was het een ramp.
meneer zet zich gewoon schrap en doet alsofie een giraf is. hij is 1.78 dus als hij zijn hals helemaal uitstrekt zit hijgewoonmet zijn hoofd op het dak en probeer hem er dan nog maar vandaan te halen.
met voer werkte niet, met zweep niet, met longeerlijnen niet.. was echt een ramp. iedere keer wel op de laadklep staan en er dan met een noodgang via de zijkant of gewoonnaar achteren af rennen. of hij staat echt mooi in de trailer, voodat je de balk achter zijn kont vast heb kunnen maken en zijn halstertouw, is meneer alweer naar buiten gerend. om vervolgens weer het zelfde te doen.. leuk hoor.. als je daarna nog voor een zadel moet passen Boos!
toen we klaar waren bij de ruitershop liep hij overigens als een mak lammetje zo de trailer in... om een paar weken later gewoon weer van voren af aan te beginnen.
we hebben nog geen eigen trailer en over een maand of 2,5 ga ik van stal verhuizen dus moet hij weer, maar ik ga wel ff regelen of ik hetniet met hem kan trainen.. want ik wil ook op uit wedstrijden, dus dan is het wel zo handig datie zo de trailer in loopt..

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:16

smurf schreef:
Citaat:
En de vraag is dan ook hoe krijg je hem naar die dreamstables toe in jou geval

dat weet ik wel. Conrad komt hem persoonlijk ophalen en de trailer in *uh*......"vliegeren".......

Maar ik geef mijn paard niet 2 weken uit handen, helemaal niet als ik er niet bij mag zijn, dan ben ik weer een heel jaar achter met hem. Ik heb hem net met veel moeite zover dat hij mij als "baasje"accepteert en een beetje handzaam wordt, behalve die trailer dan.....

Conrad komt hem inderdaad persoonlijk ophalen, en is dan een uurtje of wat met je paard bezig. Conrad werkt op de NH-methode, hij spreekt a.h. w. paardentaal. Na 10 minuten zie je al aan je paard dat hij zich helemaal overgeeft aan Conrad. Dan gaat ie bij de trailer aan het werk, met veeeel geduld, en stapje voor stapje, en uiteindelijk gaat je paard dan minimaal 10 keer de trailer op en af en dan neemt hij hem mee.
Tijdens die 2 weken mag je, als je wilt, altijd komen kijken. Je moet so wie so 3 keer komen trainen, want het is heel belangrijk hoe je zelf omgaat met je paard. Wij hebben daar echt veel van geleerd.
Ik vind dat ze bij Dreamstables op een goede, eerlijke manier met de paarden omgaan. Het voordeel is ook dat zij 2 weken lang min of meer full-time met je paard aan de gang gaan. Dat kun je zelf nooit doen, tenzij je geen werk hebt.

Ik ben in ieder geval heel blij dat Mexx bij Dreamstables is geweest, want we weten nu dat hij altijd in een minuut op de trailer staat. Geen stress. Terwijl hij daarvoor echt niet te hanteren was als hij de trailer op moest.

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:17

vonneke schreef:
ik zie het idd ook niet echt zitten om mijn paard 2 weken weg te doen zonder dat ik erbij ben.

Ja je paard is wel 2 weken weg maar ja je moet er wat voor over hebben, als je wedstrijden rijdt zal je paard toch de trailer in moeten. Dus het is kiezen, wij zagen dit als de beste oplossing. In maart hebben we wedstrijd en we hebben nu een paard die makkelijk de trailer in en uit gaat. Dus dat scheelt al een hoop stress met de wedstrijd. in die 2 weken ga je er trouwens wel 3x heen en krijg je van hun les in het laden.

Een paardenbezweerder aan huis zou misschien wel werken, alleen zou deze persoon dan meerdere keren per dag moeten komen, bij Mexx werd er minimaal 3x per dag met hem getraind met het trailerladen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:19

gekke_koei schreef:
of hij staat echt mooi in de trailer, voodat je de balk achter zijn kont vast heb kunnen maken en zijn halstertouw, is meneer alweer naar buiten gerend.

Heb ik dus laatst aan de hand gehad. Beest laadde uiteindelijk, maar kwam gelijk weer naar buiten zetten. Een zweephulp hielp niet meer, ze was veel te opgefokt om dat te voelen. Uiteindelijk hebben we een koeientouw aan de ene kant van de trailer vastgemaakt, persoon naast de klep gezet om het op de goede hoogte vasthoud, en zodra het paard binnen was gaf die het door naar iemand aan de andere kant van de klep, die het om een spijl sloeg.

Paard komt achteruit, heeft iets achter d'r kont, schrikt weer naar voren, probeert het nog eens, tikje op d'r kont, weer naar voren, en balk erachter.

Ik vond het niet ideaal maar wel hadden het wel voor elkaar. Als je het touw maar dubbel doet en op de goede hoogte (achter de broekspieren) dan kan het beloof ik niet zo heel veel kwaad. zeker als je op het zelfde moment iemand z'n snuffert in een emmer voer laat duwen.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 09-03-04 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:22

Doe dit alleen als je paard niet slaat, zou ik zeggen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:29

Ze stonden ernaast, niet erachter. Maar je hebt gelijk, voor een paard met erge losse achterbenen zou ik het niet proberen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:38

Bel Gert Boonzaaijer. Die schijnt daar goede oplossingen voor te hebben.