gekke_koei schreef:of hij staat echt mooi in de trailer, voodat je de balk achter zijn kont vast heb kunnen maken en zijn halstertouw, is meneer alweer naar buiten gerend.
Heb ik dus laatst aan de hand gehad. Beest laadde uiteindelijk, maar kwam gelijk weer naar buiten zetten. Een zweephulp hielp niet meer, ze was veel te opgefokt om dat te voelen. Uiteindelijk hebben we een koeientouw aan de ene kant van de trailer vastgemaakt, persoon naast de klep gezet om het op de goede hoogte vasthoud, en zodra het paard binnen was gaf die het door naar iemand aan de andere kant van de klep, die het om een spijl sloeg.
Paard komt achteruit, heeft iets achter d'r kont, schrikt weer naar voren, probeert het nog eens, tikje op d'r kont, weer naar voren, en balk erachter.
Ik vond het niet ideaal maar wel hadden het wel voor elkaar. Als je het touw maar dubbel doet en op de goede hoogte (achter de broekspieren) dan kan het beloof ik niet zo heel veel kwaad. zeker als je op het zelfde moment iemand z'n snuffert in een emmer voer laat duwen.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 09-03-04 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt