Kan deze auto een trailer trekken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:05

Van onze auto is wel een uitvoering die 2495kg mag trekken, maar die heeft een groter hart, wel de originele trekhaak, maar een ander toegestaan gewicht.

Wat bij Amerikaanse auto's nogal verraderlijk is (bij import), is dat er een trekhaak op zit, deze ook op kenteken geregistreerd staat, maar geen Europese goedkeuring heeft. Volgens de RDW is dan alles in orde, maar volgens de verzekering niet. Scheve mond Moet je ook maar net weten...

=^.,.^=

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:59

En als de verzekering een gaatje ziet om ergens onderuit te kunnen komen... Ben je lekker mee dan!

Nog even voor MarchaL: Ik ken wel iemand die de trailer trekt met een Corolla, maar die heeft een 2 liter diesel uitvoering, is net even wat anders dan 1.3 benzine...

Kun je niet ergens een bestelbusje huren ofzo? Hier misschien: http://www.kav.nl/ Dan zul je denk ik wel een van je kennissen met een E rijbewijs in moeten zetten!
Ik zou je best willen helpen, maar mijn trekauto is op het moment een beetje overleden en je woont nogal uit de buurt...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:42

Ik zie dat je uit Roosendaal komt, ik woon vlakbij Steenbergen en heb een Ford Scorpio Station 2.9, mag 1600 kg trekken.

Ik heb zelf geen E-Rijbewijs, maar als jij een trailer heb die qua laadvermogen en ledig gewicht niet boven de 1300 kg uitkomt, kan ik je naar de kliniek vervoeren, uiteraard tegen een kleine vergoeding.

Als je interesse hebt, PB me dan maar.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 18:55

Iedereen bedankt voor de hulp en Buitenzorg bedankt voor je aanbod OK dan! Gelukkig heb ik vanmiddag toch nog iemand anders kunnen regelen met een goede auto die hem zoiezo safe kan trekken en met ervaring met paardenvervoer OK dan! Morgen om 13.30 heb ik een afspraak bij de kliniek voor foto's en meer... Ik hoop dat het een beetje positief zal zijn Scheve mond

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:58

Een goede reis gewenst dan maar en hopelijk met goede berichten weer veilig naar huis!