Nu de zomer/lente weer in komst is: Vliegensprays

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:27

Haffie_Lady"]
[quote="Vanes schreef:
Ik gebruik een soort gel, ik weet even niet meer hoe het heet.
En ik moet zeggen ik voer mijn paard altijd knoflook in de lente en zomer en dat help bij Ossie ook erg goed tegen de vliegen.

Dacht dat dat Rapweg (gel) heet (weet het niet zeker)
Afbeelding
deze alleen dan in gel
[/quote]

Ja klop deze is het maar dan in de gel vorm.
Dank je.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:38

Ik heb vliegenspray van Grand National. Maar dat is omdat ik al die paardenproducten gratis krijg Haha! Werkt opzich prima, het is alleen een beetje plakspul......

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:48

Haffie_Lady schreef:
Ik gebruik VeeRust
Dat helpt erg goed vindt ik

Gebruik ik ook!
Ze hebben nu alleen een nieuwe verpakking dat minder geluid hoort te maken Haha!
Ik stink in ieder geval flink, ik zou er zowat bij neer vallen Knipoog Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:50

Jaike"]
[quote="Haffie_Lady schreef:
Ik gebruik VeeRust
Dat helpt erg goed vindt ik

Gebruik ik ook!
Ze hebben nu alleen een nieuwe verpakking dat minder geluid hoort te maken Haha!
Ik stink in ieder geval flink, ik zou er zowat bij neer vallen Knipoog Haha!
[/quote]

Oh mooi ga ik eens kijken...dat pssst geluidje kan mijn paard echt niet tegen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:02

ja veerust schijnt goed te helpen maar mijn paard kan inderdaad niet tegen dat spuit geluid. Ik maak dan meestal ook gewoon zelf een mengseltje van azijn oude thee en citroenolie van de kruitvat. bij mij werkt het in ieder geval wel alleen niet zo lang.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:16

Veerust vond ik tegenvallen... Na een uurtje is het uitgewerkt (was met hem op vakantie dus hield hem goed in de gaten Knipoog ). En mijn pony kan dus ook niet tegen dat "pssst-geluid" dus het was wat om dat op hem te krijgen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:00

In de wei dus een aparte deken. Voordat ik ga rijden een gewone vliegenspray en een soort gel voor op de staartwortel en manenwortels. Die spray werkt de eerste 5 minuten en daarna niet meer. Gel idem. Maarja, dan heeft hij er tenminste 5 min. geen last van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:23

veerust werkt bij mij echt niet. Ik heb nou zo'n muggenspuitbus van t kruidvat, dat werkt heel goed bij mij. Kheb vorig jaar bijna geen dazen gezien. Voor zn hoofd doe ik zo'n vliegenfrontriem aan zn frontriem.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:36

TEGEN DAZEN:
Heb ik bij mijn verzorgpony's altijd VEERUST gebruikt --> niet duur en werkt TOP --> is wel behoorlijk chemisch (uch uch)

Waar ik reed bij de ijslanders gebruiken ze altijd AUTAN spray of gel, maar zij kunnen t redelijk goedkoop kopen in grote dozen. Anders is het wel behoorlijk prijzig --> vind het persoonlijk ook iets minder goed werken dan veerust en vooral veel korter (maar 1u en niet teveel zweet)

Vorig jaar hoorde ik van zelfbrouwmengsel :
1 deel Dettol
1 deel azijn
1 deel water dus alles 1/3! Dit werkte ook goed!!!!

Ennuuh dit alles spuit/smeer ik ook gewoon op mezelf Haha!

Verder ga ik altijd rijden met een vliegendeken op!! Ik spuit het paard en de deken in (alle onbedekte stukken van paard extra goed inspuiten) en dan mezelf ....en rijden maar Haha! ... ik probeer ook 's ochtends of 's avonds te rijden, maar voor 9u zit ik er 's ochtends toch niet gauw op Tong uitsteken

ennuuuh met alles geldt --> niet te zuinig, maar echt béhoorlijk inspuiten (merkte wel bij het zelfbrouwmengsel dat het met iets minder ook nog goed werkte)
...en nu met mijn paardje die echt panisch is voor psstt geluiden doe ik het op een spons en dan wrijven maar Haha! !!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:03

uhm spuit jij veerust op jezelf? dat lijkt me nou ook weer het andere uiterste Tong uitsteken ik spuit dolly in met vliegweg of hoe het dan ook heet, en gewoon anti vliegenstick voor mensen op d'r hoofd, dat vind ze niet eng Lachen en datzelfde spul op mezelf, maar dan een andere stick want die van har zit vol haren Tong uitsteken

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:19

Yessy schreef:
uhm spuit jij veerust op jezelf? dat lijkt me nou ook weer het andere uiterste Tong uitsteken ik spuit dolly in met vliegweg of hoe het dan ook heet, en gewoon anti vliegenstick voor mensen op d'r hoofd, dat vind ze niet eng Lachen en datzelfde spul op mezelf, maar dan een andere stick want die van har zit vol haren Tong uitsteken

Ik heb ook wel eens een flesje anti-vlieg citronella spul gebruikt van het Kruidvat voor zor werkte wel vervloog alleen snel.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:22

Yessy schreef:

yep Tong uitsteken spuit wat ik gebruik (dus veerust/autan/of eigen brouwsel) op mij kleren (shirt en rijbroek). Ze steken anders zo door mijn kleren heen!!
Die muggen/vliegenprut (behalve AUTAN dan) hielp niet tegen dazen en ik wil niet gestoken worden dus...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:37

Vliegensprays e.d. kunnen nogal persoonlijk zijn. Wat bij de een werkt, hoeft bij de ander nog niet te werken. Veerust bijvoorbeeld werkte bij onze vorige pony prima (toen hij eenmaal aan het geluid gewend was), maar bij Ameretto totaal niet. We hebben ook allerlei zelfgemaakte brouwseltjes geprobeerd, zonder resultaat. Het was net of er daardoor nog meer vliegen en dazen op hem af kwamen!

Ik ben erg tevreden over Atex en Vliegvrij. Maar ik kan me ook voorstellen dat anderen goede ervaringen hebben met andere merken en brouwsels.

En ik spuit of smeer dat spul ook wel eens op mijn eigen armen/handen. Of op m'n enkels als ik met blote voeten in m'n schoenen op stal rondloop. Voor ik het weet loop ik daar met bulten waar je niet goed van wordt (letterlijk), ik ben zelf namelijk ook behoorlijk allergisch voor insectenbeten. Heb daar ook pilletjes voor, als het te erg wordt (anti-histamine). Ik ben gek op de zomer, maar die steekbeesten mogen van mij wegblijven. Boos!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:05

er is een nieuwe spray op de markt: TKC 100.. werkt 5 DAGEN!!! helpt by the way ook tegen schuren..

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:56

Tegen dazen werkt Atex daasspray echt geweldig, maar kijk uit dat je het zelf niet op je krijgt het stinkt namelijk enorm. Op concours gebruik ik altijd Veerust. En sinds vorig jaar staan al mijn paarden buiten met een vliegendeken met hals. Niet zo één van stof, maar een hele stevige van een soort plastic. Dit werkt beter dan welk vliegenmiddel ook.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:45

muiszje schreef:
er is een nieuwe spray op de markt: TKC 100.. werkt 5 DAGEN!!! helpt by the way ook tegen schuren..

Zo interesting Vingers aflikken . Waar kun je het kopen en hoeveel kost het per liter?

Trixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:01

JoyceNan"]
[quote="tinkerpunto schreef:
Eigen maak!!!!!!!!

1/2 liter sterke thee (lekker 24 uur laten trekken)
1/2 liter azijn
1 flesje citroenella van de drogister (99 eurocent)

In een plantenspuit doen, en goed schudden voor gebruik!

Hier heeft iedereen het gemaakt en het werkt goed en is lekker goedkoop.

Rondom de ogen eerst op een doek spuiten en dan inwrijven.

Ja dat heb ik vorig jaar oko geprobeerd maar helaas het leek wel of er juist meer vliegen kwamen........ Verward
[/quote]
Had je het met honingthee geprobeerd misschien? Haha! Geintje, maar ik vraag me wel serieus af welke thee daar het meest geschikt voor is. Bestaat er geen eucalyptusthee of zoiets, dat werkt ook een beetje vliegwerend toch? Ik ga toch maar eens kijken in zo'n winkel, en dan met wat extra thee laten trekken. Ben heel benieuwd of het werkt!!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:59

vee rust helpt echt heel erg goed. het is echt niet zo uti gewerkt want ik stuit het met tegen zin op mijn paardje maar dan hoef ik 2 dagen nix meer te stuiten en dat pul dat ik bij de hypoplaza koop werkt niet goed en is snel op.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:50

gouda"]
[quote="muiszje schreef:

Zo interesting Vingers aflikken . Waar kun je het kopen en hoeveel kost het per liter?
[/quote]

ja heb ik ook gehoord. ik weet niet of het dezelde naam is, maar hij werkte ook 5 dagen. ik geloof dat mijn tante die heeft gekocht of ging kopen, ik zal es vragen.

waar kopen jullie trouwens die hertshoornolie?

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:54

Helina0611 schreef:
vee rust helpt echt heel erg goed. het is echt niet zo uti gewerkt want ik stuit het met tegen zin op mijn paardje maar dan hoef ik 2 dagen nix meer te stuiten en dat pul dat ik bij de hypoplaza koop werkt niet goed en is snel op.

Jammer genoeg deel ik niet in je enthousiastme wat betreft VeeRust. Zodra het paard maar iets begint te zweten (en wanneer doen ze dan nou niet in de zomer), heb je er niks meer aan. Bij ons werkt het totaal niet met rijden dus, jammer...

Heb ook nog niks gevonden wat wel aardig werkt helaas...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:56

Bij flink zwetende paarden heb ik goede ervaringen met de spulletjes die ik op de vorige pagina noemde: Atex Daas Spray en Sectolin Vliegvrij Gel. Over VeeRust ben ik zelf ook niet tevreden.