Karin schreef:Zolang alle bosgebruikers (ruiters, MTB'ers, wandelaars met en zonder honden) proberen om zoveel mogelijk rekening met elkaar te houden, blijft het voor ons allemaal leuk in het bos.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fasel schreef:Mensen, hoewel ik ook een ruiter ben. Laten we vooral niet vergeten dat er ruiters bij zijn die zeer zeker geen heilige boontjes zijn he. Dus alles alleen op ATB afschuiven is niet reeel.
Beide partijen moeten eens wat meer aan elkaar gaan denken.
Fasel schreef:Mensen, hoewel ik ook een ruiter ben. Laten we vooral niet vergeten dat er ruiters bij zijn die zeer zeker geen heilige boontjes zijn he. Dus alles alleen op ATB afschuiven is niet reeel.
Beide partijen moeten eens wat meer aan elkaar gaan denken.

.
Zo hard gaan ze nou ook weer niet.
De ruiterpaden zijn hier in de herfst/winter/voorjaar meestal zo slecht dat je er op het paard moeilijk doorheen komt (modder, boomstammen), laat staan op de fiets. Een tijdje geleden schrok ik me wel wezenloos toen we aan het galloperen waren (nogal (aso)hard
, anders kan ze haar energie niet kwijt) dat er inees een mountainbiker op de grond zat vlak na een bochtje midden op het pad. Paard keihard op de rem, ik kon nog net blijven zitten. Nogal een merkwaardige plek om even pauze te houden.
) bij die wat gas terug nemen, rustig vragen of ze mogen passeren of een belletje gebruiken. En als extra service houden ze ook nog even het hekkie voor je open Ilindra"]
[quote="DeDwerg schreef:
Dat is een discussie opzich en ik kan je vertellen dat er inmiddels uit verschillende hoeken van de wereld diverse reacties komen hierover. Er zijn een aantal studies gedaan over de erosie die ontstaat door recreatie in natuurgebieden. De vermeende 'enorme' erosie die door ons mountainbikers zou ontstaan is feitelijk lang niet zo erg als geschetst wordt en zeker niet meer of minder dan de erosie die ontstaat door bijv. paarden.

ik zou hem echt afgemaakt hebben, en dat is geen dreigement, maar een belofte.
Maar ze zijn zo leuk met al die heuveltjes enzo... en Gam vind ze ook zo leuk...
)