Hooinet, slowfeeder etc stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Hooinet, slowfeeder etc stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:59

Ik heb aan mijn netten een karabijnhaak gedaan en klik hem zo los en weer vast. Dus ik haal de lege weg en vervang ik voor een volle. Ik heb een dubbel aantal netten. Degene die ik er af haal vul ik dan weer voor de volgende dag.

De netten in de palletboxen daar loop ik met de kruiwagen heen en vul ik dan. Die zitten met 4 karabijnhaken vast en dat vind ik wel lastig.

Het vullen moet ik nog wat op vinden. Ik kwam op facebook iets tegen met een flexibele wasmand.
Dus die ga ik binnenkort maar halen.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 16:48

monsera schreef:
Ik heb aan mijn netten een karabijnhaak gedaan en klik hem zo los en weer vast. Dus ik haal de lege weg en vervang ik voor een volle. Ik heb een dubbel aantal netten. Degene die ik er af haal vul ik dan weer voor de volgende dag.

De netten in de palletboxen daar loop ik met de kruiwagen heen en vul ik dan. Die zitten met 4 karabijnhaken vast en dat vind ik wel lastig.

Het vullen moet ik nog wat op vinden. Ik kwam op facebook iets tegen met een flexibele wasmand.
Dus die ga ik binnenkort maar halen.

[ [url=m/dTVmd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor het vullen hebben we wel wat gevonden dus dat gaat wel snel maar elke keer dat ophangen is best zwaar en kost tijd

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 16:50

pmarena schreef:
Die losse "boksbal" hooinetten zijn vooral super irritant omdat je ermee aan de wandel moet.
Losknopen. Gedoe met vullen. Weer vastknopen.... vooral dat knopen vind ik super irritant persoonlijk.

Zo'n systeem als tirzasarah hierboven laat zien dat is echt geniaal natuurlijk, dat je het openklapt en een enorm opening hebt om makkelijk te vullen. Maar een gewoon rechthoekig net plat tegen de muur is ook al een verademing vergeleken met die irritante boksbal-netten :j

Klopt want zo’n enorme opening systeem hebben wij ook al. Alleen het ophangen van die zware krengen is zwaar en kost tijd ;)

pmarena

Re: Hooinet, slowfeeder etc stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:03

Nouja bij dat opklap-systeem is de truc natuurlijk juist dat je het net openklapt, vult, en weer dichtklapt.
Dus dan hoef je er niet mee te slepen / opnieuw ophangen verder +:)+

Je kan het met die boksballen natuurlijk wel makkelijker maken met handige vul- en ophangsystemen enzo, maar ik blijf ze vervelend vinden vergeleken met gewoon de langwerpige slowfeeders tegen de muur.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 17:33

pmarena schreef:
Nouja bij dat opklap-systeem is de truc natuurlijk juist dat je het net openklapt, vult, en weer dichtklapt.
Dus dan hoef je er niet mee te slepen / opnieuw ophangen verder +:)+

Je kan het met die boksballen natuurlijk wel makkelijker maken met handige vul- en ophangsystemen enzo, maar ik blijf ze vervelend vinden vergeleken met gewoon de langwerpige slowfeeders tegen de muur.

Maar hoe werkt dat open klikken dan? Valt het er dan niet uit? Want je hebt ook netten dacht ik die gewoon een standaard opening hebben dus dat is gewoon even open houden en erin duwen