Marjo schreef:Avalanche schreef:
Dominantie?
Je realiseert je dat het voor een vluchtdier best heel wat is om zijn voeten te geven (want kan hij niet wegrennen en vluchten)? Een paard zal dat niet doen als ie geen vertrouwen in je heeft. En aangezien TS meerdere problemen heeft met dit paard, denk ik dat het probleem daar zit, niet bij de voeten zelf.
Maar je legt hierbij duidelijk uit dat koend gelijk heeft, en dat het een vorm van dominantie kan zijn. Als het paard geen vertrouwen in TS heeft, ziet deze TS niet als leider en zal hij het leiderschap overnemen en dus dominantie laten zien

Nee? Hoe leg ik uit dat het dominantie kan zijn?
Ik vind dat hele dominantie gedoe bullshit. Interspecies dominantie is geen bestaand iets, dus alleen op grond daarvan kun je het al wegvegen.
Je paard neemt ook nooit leiderschap over, je paard is hooguit op zoek naar grenzen. Alleen heeft voeten geven dan weer niets met grenzen te maken, maar in dit geval imo met pijn, paard heeft het namelijk altijd braaf gedaan.
Lenteklokje schreef:dag Avalanche, je noemt het problemen, het zijn voor mij meer uitdagingen waar ik zelf tegen aan loop.
Het maakt mij niet uit hoe je het noemt. Punt is dat je steeds weer tegen dingen aanloopt die eerst wel goed gaan, en daarna niet meer.
Lenteklokje schreef:Het stilstaan tijdens het opstijgen
...... gaat tijdenlang goed, maar dan op een gegeven moment niet meer, en wat jij beschrijft wil paard niet dat jij opstijgt op die manier. Maar je gebruikt nog steeds niet consequent een krukje. Dit terwijl iedereen heeft gezegd dat dat niet alleen paardvriendelijker is, maar ook dat je je paard een hele goede reden hebt gegeven om nee te zeggen als jij met je volle gewicht aan de zijkant hangt.
Lenteklokje schreef:stelling & buiging en het wegschieten
stelling en buiging zijn niet aan de orde als jij niet in balans bent in de eerste plaats. En ook dat is je uitgebreid uitgelegd.
Lenteklokje schreef:Over het voetjes geven: dat komt ook wel weer, zeker met de tips en de hoefsmid komt een dezer dagen dus dan bespreek ik het ook.
En weer pak je het als losse zaken (niet) aan, maar het verband tussen al die dingen zie je niet. En leuk dat je zo aardig blijft, maar ik zou liever zien dat je doorpakt.
Laat je paard zijn rug checken. Waarom schiet hij weg, waarom wil hij niet dat je erop gaat zitten? Laat röntgenfoto's maken van de rug. Een smid heeft geen verstand van rugproblemen. Voeten optillen kan gewoon heel pijnlijk zijn als je paard last heeft van zijn lijf. Je paard schreeuwt naar je. Luister eens naar hem.