Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Als ik zoveel nadelen lees van mensen, zou ik zelf wel verhuizen naar weer een pensionplek.
Hier hebben zorgen we wel dat de basis goed is en we taken verdelen.
superpony schreef:Als ik zoveel nadelen lees van mensen, zou ik zelf wel verhuizen naar weer een pensionplek.
Hier hebben zorgen we wel dat de basis goed is en we taken verdelen.
Je hoeft echt niet elke dag dingen te repareren, mest afvoer te regelen, hooi te halen etc. Wij hebben ervoor gekozen om mest 1x pw zelf weg te brengen en dat kost een uurtje.
Hooi halen we eens per 2 wkn.
Palen breken echt niet elke dag en ik vervang amper iets aan afrastering. Laatst is door het varken ene drinkbak gesloopt en die vervangen kost 15minuten.
Uitmesten ligt eraan. Als het droog is en ze lopen vooral over de track, ben ik met ene half uurtje klaar. Nu gaan ze 's nachts op stal van ong 23 tot 7 en 5 stallen uitmesten kost wat meer tijd, met name bij 2.
Hooi brengen we rond en is echt amper werk, controleer je gelijk alles, heb je tussendoor ook wat contact met de paarden etc.
En dat kost me doorgaans meer tijd. Ik blijf altijd ergens hangen bij ze of met ze en wil weleens de tijd vergeten dan. Ze zijn vaak iets te gezellig.
Hypotheek is niet duurder. Je krijgt wat je kan krijgen en niet meer omdat je paarden wil houden. Een ander had voor dit geld misschien een heel ander huis gekocht, maar je koopt naar je budget.
Hiervoor betaalde ik 500 euro kale huur.
carlijn83 schreef:Uit verschillende ervaringen dat er op elke stal wel iets is wat niet helemaal naar wens is ontstaat er momenteel een wens om een plekje te huren om alles in eigen beheer te hebben zodat je volledig naar eigen wensen en inzichten kan handelen.