*Dit is niet normaal, rijden op een minishet!!*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:09

ik vind op een mini-shet wel een beetje te. ik berijd zelf ook shetlander maar die zijn 1meter. en ik heb een shet vroeger toen ik klein was verzorgd. en die was ook iets van 79 cm. en ik was toen 1.30 ofzo en 8 jaar. en toen kwam de dierenarts een keer en die vertelde mij dat ik er nu nog wel op kon maar daarna niet meer. dus tot 8 jaar. dus dan vind ik 50 kg wel te erg voor een mini-shet Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:17

Waarom start je dit topic eigenlijk? Je vraagt in je eerste berichtje toch wat WIJ ervan vinden? Als je het toch allemaal zelf al weet, en als je al onze antwoorden op de een of andere manier kan weerleggen, waarom dan een topic?

Ik ben het overigens met de anderen eens, lekker een halfuurtje rondhobbelen kan echt geen kwaad hoor Lachen

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:03

ik vind het niet zielig hoor Haha! misschien geen kijk maar zoals al eerder gezegt is: een stukje buiten red ie met 50 kilo makkenlijk!!!

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:09

Nou denk dat de shet het zelf wel aan zou geven als hij het niet wilt. Dan zou ik er ook zeker mee stoppen.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:48

wat is daar zielig aan? Ik vind dat als iemand 50 kilo weegt en op een mini hobbelt lang niet zo erg als iemand die zijn shet vet laat en verder er weinig mee doet. Want ik ben het met Stef eens, hij is te vet. En als hij het niet erg vind dat er op hem gehobbeld word, waarom gun je hem dan deze pleziertjes niet? Enne het is een forse pony (kwa bouw), dus de eigenaar moet ook weten dat 50 kilo ook echt wel kan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:10

Ik vind dat er op MINIshetlanders niet gereden moet worden......
Gebeurt het toch dan onder de 80 cm. niet zwaarder dan 30 kg, ook al is het gewoon wat door de wei.....
80 - 86 niet meer dan 40 kg.

op de grote maat shetlanders kan het prima, maar die kleintjes zijn daar niet voor gefokt! Ik heb toen ik 70 kg. woog ook een shet van dik een meter ingereden (de eenvoudige basis) maar voelde me er niet happy bij!
Maar sommige mensen hebben daar schijnbaar geen last van...?!

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:19

af en toe even wat rondstappen en draven is heus niet erg. Als je maar niet hele einde gaat galoperen of zware dressuuroefeningen gaat doen met m Tong uitsteken

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:38

Kan best hoor, paar rondjes rondhobbelen, en dan ziet het er misschien niet uit, maar wat geeft dat? Als ze maar hun lol hebben toch?
En als die eigenaar het niet goed vind, zegt ie er toch wel wat van lijkt mij? Scheve mond

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:47

be het met sietez eens
maar je schreef dat de eigenaar het niet goed vind, waarom zegt die er niks van dan....

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:17

Wij gaven zelfs les met een minishet van 79 cm. Aan kleine kindertjes..
Beestje leed er niet onder hoor, hij kon nog keihard als hij niet mocht
Het meisje dat hem verzorgde woog ook niet veel, kon er grappig op rijden, maar niet te veel natuurlijk.

En soms moesten wij er wel eens een rondje op, als hij zijn, 'ik bok alle ukken eraf' bui had Haha!
Na één rondje met ons als 'zwaargewicht' was het over Tong uitsteken Maar zelfs met ons probeerde hij nog in galop te gaan hoor.. denk niet dat hij bijna op instorten stond Verward

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:07

dat kan best wel hoor... zolang het niet zware ritten van weet ik hoeveel uur worden Lachen
maar wat iedereen al zegt, dat beestje is niet van suiker Knipoog

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:24

dat mensen, dieren zoiets aan doen!
om GEK van te worden Boos!
eigelijk moeten we nu een VETTE volwassene op dat kind laten zitten.. en dan dat kind heel hard laten rennen!! Boos!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:06

Dit is een discussie tussen Lips are sealed Bloos
Naar mijn mening ook geen probleem hoor. precies wat de anderen ook zeggen. Volgens mij heb jij er zelf meer problemen mee dan die pony.
Nee, al die grote mannen op die lieve ijslandse pony's. Dat is pas zielig. Haha! Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:14

Tja, ik vind niet dat ik er over kan oordelen, ken de pony niet, ookal lijkt het me niet zo ideaal.

Verder zijn er dingen die VEEL erger zijn, ookal is zelfs het kleinste leed erg natuurlijk, denk aan al die mishandelingen, misbruik ..

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:57

ijslanders is wel een ander verhaal als mini-shetten. tuurlijk gewone shetten kunnen super veel dragen maar mini-shetten Boos! echt niet

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:03

Ik vind dat iemand van 50 kg echt niet op een mini-shet kan gaan rijden hoor! Die beestjes zijn gewoon niet gebouwd om zo'n gewicht te kunnen dragen, ga gewoon lekker wandelen met dat beestje! Of zet 'm voor een mini-karretje: trekken kan die veel beter dan dragen, en als 'ie daar geen zin meer in heeft kan 'ie gewoon sloom gaan lopen of ermee stoppen. Als je er mee gaat rijden, blijft dat gewicht er ook op als 'ie stopt met lopen.
Ik vind rijden echt niet kunnen!
Enne, IJslanders is inderdaad een heel ander verhaal, die kunnen met hun bouw heel wat hebben; shetlanders ook hoor, maar mini-shetjes niet en zeker niet zo veel!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:13

Nou wat ontzettend zielig maar niet heus, als dat beest nou hele prestaties moest verrichting, maar een keertje erop.
Gaat ie niet dood van hoor

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:21

Penny meisje!!!! *LOL*

Sorry, het moest er even uit ... Tong uitsteken

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:25

Een keertje rondhobbelen kan inderdaad nog wel voor de lol, maar echt rijden vind ik niet kunnen. Niet op een mini-shet.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:13

helemaal met anke eens

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:19

Ik vind het niet kunnen. Vanaf 80 cm. moet kunnen, maar kleiner niet. Ze zijn daar gewoon niet voor gefokt en voor gebouwd.

Heb je ze er op aangesproken??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:13

Wiew!!! 1 cm verschil. Deze was 79 cm... Bloos

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:17

nou ja weet je wat mij het meest logisch lijkt?
Dat je kijkt naar de pony...de pony zal zelf wel aangeven of hij het aankan of niet.
want ook al zijn twee pony's even groot het wil niet zeggen dat ze ook even sterk zijn.

shetlanders kennende hebben ze (mits je ze niet helemaal suf hobbelt) de grootste lol als er iemand op ze rijd. :-D

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:05

boeflover schreef:
het valt wel mee hoor, shetten zijn sterk, en idd, wat verstaan hun onder rijden, er een stukje op hobbellen... ik heb wel eens vagere dingen mee gemaakt(zo ken ik iemand die op geiten rijd Scheve mond )

Die WAT doet?? Dat wil ik weleens zien!! OK dan! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:50

Haay

Ik ben het ook met Anke eens..Mini shets zijn gewoon niet gefokt om mee te gaan rijden! Zet ze voor een klein karretje ofzo.

Ok hij zal niet dood gaan dat is zo. Maar ze zijn gewoon niet voor het rijden,,,,paarden zijn geen speelgoed dingen