Die bak zou ik dan weer niet zo wakker van liggen. Wij hebben er ook eentje die regelmatig nat is en waar inderdaad 1 grote plas in staat achterin. Maar de hoefslag er omheen is dan vaak gewoon droog genoeg. Het moet wel echt lang vies zijn wil je niet kunnen rijden, maar eerlijk: met zulk vies weer rij ik dan zelf ook gewoon liever niet. Een beetje blubber af en toe moet echt wel kunnen, zolang de bak niet glad wordt en je paard er niet in vast zuigt. Maar je trekt wel een ander publiek aan dan de fanatieke ruiter. Meer de recreant die graag een bak ter beschikking heeft, maar daarnaast ook gewoon lekker naar buiten wil, en vooral zijn paardje buiten heeft staan.
Ik zit in een ander deel van de randstad en heb ook alleen een buitenbak ter beschikking, die vaak goed is, maar soms inderdaad wat te nat bij hevige regenval. Paddock houdt het aardig, maar ook die wordt soms echt een blubber bende. We zitten dan ook op een hele natte bodem. Gras is alleen in de zomer mogelijk, maar dan wel gelijk 24/7 buiten. In de winter 's nachts op stal. Zelf de stal uitmesten en hooinetten vullen en 1x per week in dienst de groepspaddock uitmesten. Het binnen en buitenzetten wordt dan gedaan vanuit stal. Voor dit alles betaal ik nu 275 per maand. Voor een volpension stal waar je dus niet elke dag hoeft te komen om te voeren en uit te mesten zou ik bijna het dubbele willen betalen, maar in jouw geval is het dus juist meer DIY en ik betwijfel hoeveel animo daarvoor is. Vroege diensten of 2x daags komen is best pittig en moet maar net met werk uitkomen. Denk dat dat de prijs wel weer wat drukt..