Ik zit ook op veengrond en heb ongeveer 3600m2, waarvan ongeveer 600m2 paddock met een klein paard en een shetlander. De paddock is door een loonwerker omgekeerd, geen drainage. Geel zand zat op ongeveer 1 meter diepte. De paddock wordt wel nat bij hevige regen, maar is na een dag ook wel weer droog. Heb 50m2 stelconplaten voor de containerstallen liggen, waar ze altijd in kunnen.
Het is mijn eerste jaar hier (sinds mei vorig jaar, dus precies een jaar rond nu) en ik heb ze tot en met november op de wei gehad. Vanaf december tot en met april moesten ze op de paddock plus heb ze 1 weitje aangrenzend aan de paddock kapot laten lopen (heb 4 weitjes en een kaalgevreten track eromheen/doorheen). In droge periodes konden ze wel op de track lopen. Ik denk dat ze maximaal anderhalve maand alleen op die kleine paddock hebben gestaan omdat toen het stukgelopen weitje ook echt te nat was.
Werk met strookbegrazing in de weitjes en ik heb net als Caily eerder te veel dan te weinig gras. Zat vandaag al te denken om de stroken iets groter te maken, want op het volgende weitje staat het eigenlijk alweer iets te hoog en dat vinden de verwende kinderen dan niet zo lekker.. Het kapotgelopen weitje is overigens ook alweer helemaal hersteld en die gebruik ik ook weer.
Ik zou het doen, als ik jou was