Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jacksel schreef:Ik moet zeggen dat ik drie kilo per dag ook erg veel vind, vooral als het sportbrok is... Probeer eens te minderen naar anderhalf kilo per dag, als ze het er slecht op doet kan je altijd nog weer meerderen lijkt mij... Gewoon even een beetje uittesten wat voor jouw paard de juiste hoeveelheid is, wat voor de een veel te veel is, is voor de ander veel te weinig...
. Niet zo gek dat ze een beetje energierijk raakt.Fasel schreef:Oe, wat een prachtbeest.
Mwoah, klein beetje bij de lendenen misschien maar het is een gestroomlijnd diertje. Net als mijn Raak.
En als je echt voor dikker gaan wil dan kun je beter wat andere dingen proberen dan meteen bergen voer. Meer kuil kan dan ook helpen. Of maismeel, of pulp.
. je paard was rustig (ik wil niet zeggen braaf, want daar spelen allerlei faktoren zoals leeftijd en ervaring) als je haar kocht, en nu niet meer. dat lijkt volgens je zeggen dan duidelijk.
).
.
Karin_B"]
[quote="Fasel schreef:Oe, wat een prachtbeest.
Mwoah, klein beetje bij de lendenen misschien maar het is een gestroomlijnd diertje. Net als mijn Raak.
En als je echt voor dikker gaan wil dan kun je beter wat andere dingen proberen dan meteen bergen voer. Meer kuil kan dan ook helpen. Of maismeel, of pulp.
. Die springt als een debiel 
Fasel"]
[quote="Karin_B"][quote="Fasel schreef:Oe, wat een prachtbeest.
. Die springt als een debiel 
Chronos schreef:Karin stel voor je zelf wel een limiet in. Ik wilde in mijn vorige bericht niet giga brut over komen maar ik herken er een hoop in. Kennissen van mij hadden nl ook een paardje gekocht en dat was wat aan de schrale kant en ondank energie arm voer ging het niet vandaar. Op een gegeven moment hebben ze ook een limiet gesteld en is het paard uit eindelijk verkocht en nu loopt het diertje super in de sport met een jongen die die merrie aan kan. En hun hebben nu een wat braver diertje. Ik hoop dat het allemaal goed komt. En overleg met je instructeur wat er nog meer aangedaan kan worden met een tijdslimiet. Heel veel succes ermee!
over dit soort slankheid hoef je je geen zorgen te maken, zolang de ribben je niet tegemoet gaan steken. Het is waarschijnlijk heel erg gezond je paard zo ervoor te hebben staan; de meeste merries zijn te dik.Karin_B schreef:bij mijn instucteur gaat de galop wel goed,mischien test ze ons uit,omdat wij er al zijn afgevallen en onze instucteur nog nooit???
Karin_B schreef:HEb bij F&A trouwens de afstamming gezien; het is ook bepaald geen makkelijk bloed waaraan jullie begonnen zijn....
vertel,daar was ik namelijk naar opzoek,wat voor karakters er in zitten..
en ik weet ook wel dat je geleik hebt,maar we kunnen op zijn minst het nog twee maanden proberen,en anders ruil ik haar in.