Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Op mijn vorige stal was alleen de jaarlijkse influzenza verplicht. Of Nouja verplicht, als ik zei ik stop er mee dan was er niemand die er een probleem van maakte. Nu sta ik bij een particulier en ent ik nog de verplichte influenza. De rest ent ik niet. Ik ben geen voorstander van allerlei entingen een standaard in weet ik hoe vaak per jaar dus ik zou bij zo’n stal al bij voorbaat zeggen nee dank je
Rocamor schreef:Maar niet alle veeartsen werken even lekker mee met ontwormen.
Een vriendin van me heeft een stuk of 10 dieren staan. Die vond paar weken terug spoelwormen. Uitgezocht van welk dier. Veearts op de hoogte gebracht.
Ze wilde alle dieren ontwormen. Mocht niet omdat ze de weides elke dag schoonmaakt, eerst mestonderzoek. 3 paarden besmet, rest negatief.
Dus 3x ontwormd. Week of wat later, weer spoelwormen. Moest ze weer laten testen en kreeg echt niet voor alle (niet ontwormde) dieren mee.
En vanmiddag heb ik getest voor een kennis, kwam op >8000 egp bloedworm uit![]()
. Dierenarts gebeld, ja zet alles maar op schrift, kijkt de veearts er binnenkort wel naar.
Nog maar de vraag of ze voor de anderen wel meekrijgt of niet
ruitje schreef:Droes hoeft niet 4 keer per jaar hoor volgens mij. Als je 2 keer per jaar doet kun je enten als er een uitbraak is en zijn de verschijnselen milder en is je uitbraakperiode minder lang. Precies wat Babootje zegt, het kan het verschil maken tussen heel erg ziek en een beetje ziek.