Hoefsmid geweest, gelijk rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadat de hoefsmid is geweest kan die dag nog gereden worden

Mee eens
35 (38%)
Mee oneens
15 (16%)
Dat ligt eraan
42 (45%)

Totaal aantal stemmen: 92

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:31

Zorro heeft zooltjes en siliconen dus dat moet eerst drogen Haha! Ik rijd dus nooit als de hoefsmid geweest is. Hooguit 10 min aan de hand stappen op een gelijke ondergrond....(meestal de geasfalteerde oprijlaan Knipoog )

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:18

Mijn paard krijgt nooit geen nieuwe schoenen, want die wordt alleen bekapt Haha!

Maar even serieus, ik rij vaak nog op hem als hij die dag bekapt is, aan de stand veranderd niets en in de paddock kan hij er ook gek mee doen, dus waarom onder het zadel niet?

Als hij door het beslaan/bekappen heel anders op zijn voeten is gezet dan zou ik hem wel een dagje vrij geven om eraan te wennen. Maar ik zou wel gaan stappen oid, want als hij niet beweegt kan hij er ook niet aan wennen. (als je nieuwe schoenen moet inlopen moet je erook werkelijk op gaan lopen, als je de hele dag op de bank gaat zitten heeft het geen zin, lijkt me)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:28

ligt eraan, mijn pony wil nog wel eens gevoelig lopen als de hoefsmid geweest is. meestal kijk ik eerst even hoe ze loopt en ga ik daarna eventueel nog rustig rijden.
En daarbij wordt er elke keer weer iets aan de stand verandert, dat is niet omdat ik te lang wacht met de hoefsmid maar omdat Evita een hele slechte hoefstand had/heeft. Ze heeft een beetje achterover staande hoeven en de hoefsmid zet haar nu stukje voor stukje ietsje rechterop.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:34

Ik rijd meestal een dag of 2 niet als mijn tinker gekapt is. Meestal de dag erop longeren. Hij heeft de neiging naar franse stand achter en wordt daardoor iedere keer gecorrigeert. En meestal loopt hij een dagje iets stijver erdoor, vandaar op advies van de DA pas na 2 dagen rijden.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:38

Ik denk dat dat afhankelijk is van je paard. Ik hoef diezelfde dag niet te gaan rijden want dan loopt ze erg gevoelig maar als dat niet het geval is kun je gewoon rijden vind ik.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:48

Als je paard kreupel is nadat hij naar de smid is geweest, heeft de smid zijn werk niet goed gedaan. Bij mijn vorige smid was mijn paard altijd kreupel na het beslaan, soms wel een hele week! toen naar een andere smid gegaan, en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.
Dus een goede smid is het advies.