(Te) lang zonder ruwvoer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:59

YPri schreef:
Jessix schreef:
Om tafel gaan kun je inderdaad ook proberen. Ik neem aan dat je stalgenoten ook niet blij zijn met dit beleid?

Heb ik al gedaan, “de grond gaat naar de klote” krijg je dan te horen of “dan drinken ze maar uit de sloot” “een paard in de natuur heeft ook vaak geboeg geen eten en geen water.” Dat is wat je dan te horen krijgt.

Dit terwijl ik zelf erg oplossingsgericht denk en ook zeker open sta om zelf hooibakken etc te kopen.

sloot?
ze staan dus op een paddock met een sloot?
ja op zich kan uit een sloot drinken natuurlijk wel, hoe ziet die paddock er eigenlijk uit?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:01

Ik denk persoonlijk dat wij zo niet kunnen oordelen. Helemaal niet gezien het feit de andere klanten het wel best vinden.
Ik zie ook niet of ze op zand of gras staan aangezien ze uit een sloot kunnen drinken waar niks mis mee is overigens.

Kimddddd

Re: (Te) lang zonder ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:05

Hmmm als hooi niet kan mag dan iets van lucerne in een voerbak met wat water en biks wel als je het klaar zet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:07

Cowgirl schreef:
Hoe gaat dat dan straks als de tempraturen boven de 25 graden worden?
Ik kan hier echt met mijn pet niet bij. Hooi is belangrijk maar ik denk dat water nog veel belangrijker is. Persoonlijk vind ik dat nog een melding waard ook.

Gezien de houding van je stalhouder zo snel mogenlijk weg daar. Dit is kansloos en zo iemand gaat niet veranderen. Zet berichtjes op FB, MP, Bokt etc etc.
Welke regio zoek je misschien zijn er bokkers die je kunnen helpen.

Ik hoop dat je snel wat anders hebt.

Ik zoek in regio Castricum/Heemskerk. In de zomer staan de paarden 24/7 op de wei, drinken ze uit de sloot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:08

Kimddddd schreef:
Hmmm als hooi niet kan mag dan iets van lucerne in een voerbak met wat water en biks wel als je het klaar zet?

Buiten niet, wel in de stal. Daar mogen de paarden eten maar niet buiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:09

Popstra schreef:
Ik denk persoonlijk dat wij zo niet kunnen oordelen. Helemaal niet gezien het feit de andere klanten het wel best vinden.
Ik zie ook niet of ze op zand of gras staan aangezien ze uit een sloot kunnen drinken waar niks mis mee is overigens.

Ze staan in een paddock en nee kunnen dus niet uit de sloot drinken want daar zit een draadje vooor. Mijn paard drinkt van ellende uit de plassen als het heeft geregend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:10

CarolineCF schreef:
Dit kan echt niet. Maar dan ook echt niet. De helft van de tijd is al veel te lang. Medisch onverantwoord. Qua welzijn zeer zeker onverantwoord. In welke regio woon je? Wellicht kan Bokt helpen met een alternatief.

Ik woln in Castricum/Heemskerk

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:11

Zand paddock?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:12

YPri schreef:
Jessix schreef:
Om tafel gaan kun je inderdaad ook proberen. Ik neem aan dat je stalgenoten ook niet blij zijn met dit beleid?

Heb ik al gedaan, “de grond gaat naar de klote” krijg je dan te horen of “dan drinken ze maar uit de sloot” “een paard in de natuur heeft ook vaak geboeg geen eten en geen water.” Dat is wat je dan te horen krijgt.

Dit terwijl ik zelf erg oplossingsgericht denk en ook zeker open sta om zelf hooibakken etc te kopen.

}:0 Wegwezen daar! Echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:14

[/quote]

sloot?
ze staan dus op een paddock met een sloot?
ja op zich kan uit een sloot drinken natuurlijk wel, hoe ziet die paddock er eigenlijk uit?[/quote]

In sommige paddocks kunnen ze uit de sloot drinken, in anderen weer niet. Mijn paard kan niet uit de sloot drinken, daar zit een draad voor schrikdraad. Want mijn paard staat in een groep waarvan de paarden “door de sloot lopen.” En andere groepen kunnen ook niet uit de sloot drinken. Alleen de paarden die apart staan dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:15

Popstra schreef:
Zand paddock?

Ja, waar ze dus niet uit de sloot kunnen drinken. Daar zit een draad voor. De paarden die apart staan kunnen wel uit de sloot drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:16

In de zomer 24/7 weidegang waarbij ze wel uit de sloot kunnen drinken

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:20

Hoezo noem je dit een fijne stal?! Je dier staat uren zonder eerste levensbehoefte: voedsel en water.

Ik zou nu toch kritischer zijn in een stalkeuze als je de afgelopen maanden al zovaak verhuisd bent.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:22

Heel snel wegwezen. Ik verbaas mij er elke keer weer over dat staleigenaren ruwvoer niet belangrijk vinden. Bizar! En geen water is echt not done.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:27

Ik had iig zelf inmiddels al een specieton met water neergezet maar dat terzijde. Ik vind het bizar dat je dit zelf accepteert en dat je stalgenoten dit blijkbaar ook doen.

Wellicht kan je een DA verklaring opvragen waarbij staat dat ruwvoer en vers water een 1e levensbehoefte is. De wereld op zijn kop dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:29

marleen_88 schreef:
Hoezo noem je dit een fijne stal?! Je dier staat uren zonder eerste levensbehoefte: voedsel en water.

Ik zou nu toch kritischer zijn in een stalkeuze als je de afgelopen maanden al zovaak verhuisd bent.

Zo vaak verhuisd..? Ik ben in de afgelopen maanden exact 1x verhuisd. Daarnaast, zoals je kunt lezen waren ze duidelijk in dat mijn paard hooi zou krijgen op de paddock en water. Daarom heb ik ja gezegd. Daarbij, heb ik voordat ik hier stond 2 jaar bij een stal in Castricum gestaan waar ik niet kon blijven omdat het verbouwd werd en ging krimpen met pension paarden.

Popstra

Ik denk dat het de keuze van de eigenaar paard is of je je paard zonder heel de dag buiten laat staan,
of een aantal uren en dan naar binnen waar ze wel ruwvoer tot de beschikking hebben!?

Denk heel eerlijk dat je dit een stalhouder niet kunt aan rekenen. Hij verplicht je immers niet heel de dag buiten te staan

Anoniem

Wildgirl schreef:
Ik had iig zelf inmiddels al een specieton met water neergezet maar dat terzijde. Ik vind het bizar dat je dit zelf accepteert en dat je stalgenoten dit blijkbaar ook doen.

Wellicht kan je een DA verklaring opvragen waarbij staat dat ruwvoer en vers water een 1e levensbehoefte is. De wereld op zijn kop dit.

Ja, die heb ik dus al een aantal keer neergezet, die word weggehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:30

Popstra schreef:
Ik denk dat het de keuze van de eigenaar paard is of je je paard zonder heel de dag buiten laat staan,
of een aantal uren en dan naar binnen waar ze wel ruwvoer tot de beschikking hebben!?

Denk heel eerlijk dat je dit een stalhouder niet kunt aan rekenen. Hij verplicht je immers niet heel de dag buiten te staan

Dus als je zelf de hele dag werkt en niet in de gelegenheid bent je paard zelf binnen te zetten moet je dat dus maar voor lief nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:31

Sim schreef:
Heel snel wegwezen. Ik verbaas mij er elke keer weer over dat staleigenaren ruwvoer niet belangrijk vinden. Bizar! En geen water is echt not done.

Ik vind ruwvoer zeer zeker WEL belangrijk! Helaas is mij de belofte gegeven dat er hooi op de paddock was, dit is niet het geval.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:39

Popstra schreef:

Als is afgesproken dat er hooi wordt gevoerd, is het natuurlijk onzin dat je het de stalhouder niet aan kunt rekenen en dat je het zelf maar moet regelen. Dat is voor de gemiddelde mens met een baan niet te doen.

TS wat vinden je stalgenootjes hiervan? Kan je samen niks regelen? Het gesprek aangaan en voor nu omstebeurt de paarden voeren en water geven? Het is nogal basaal dat dit niet kan natuurlijk.

Vwb ‘van ellende’ uit plassen drinken, dat doen ze hier ook, terwijl er schoon drinkwater beschikbaar is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:40

YPri schreef:
Sim schreef:

Ik vind ruwvoer zeer zeker WEL belangrijk! Helaas is mij de belofte gegeven dat er hooi op de paddock was, dit is niet het geval.

Dat zeg ik ook. Bizar dat staleigenaren ruwvoer niet belangrijk vinden, dus jij moet daar heel snel wegwezen.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:40

YPri schreef:
Sim schreef:

Staleigenaren, staat er ook.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:43

Popstra schreef:

Dat is wel kort door de bocht. Een staleigenaar bepaalt de regels, niet jij. Als er 20 pensionpaarden staat en elke persoon wil iets anders, dan moet de staleigenaar 20 keer iets anders doen. Dat doet er geeneen. Er is een beleid en dat wordt uitgevoerd. Ben je het er niet mee eens moet je weg wezen.
Het gebeurt zo vaak dat er allerlei beloftes worden gedaan mbt buiten staan, ruwvoer etc. Maar die afspraken blijken dan in de praktijk niet uitgevoerd te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:44

Sim schreef:

Dat zeg ik ook. Bizar dat staleigenaren ruwvoer niet belangrijk vinden, dus jij moet daar heel snel wegwezen.[/quote]

Ja, jammer genoeg is het erg lastig in deze omgeving. Overal vol of wachtlijsten