Help, stalling stres???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:33

shampy schreef:
Goed dat je deze keus hebt gemaakt.
Oefenen heeft geen zin.
Als een paard niet alleen kan dan leer je dat niet af.
Ik heb een friese merrie, staat aan huis, al 9 jaar en die kan ook nog steeds niet alleen.
Ze rent ook maar door tot het witte schuim erop staat.
Dat is niet af te leren....
Heel veel succes en plezier met je paard en op je nieuwe plekje.

Maar dit geeft ook helemaal geen garanties dat het met meer paarden wel goed gaat?

Mijn paard hangt gewoon enorm aan één paard. Het maakt niet uit hoeveel er nog achterblijven als zijn vriend weg is dan is er paniek.

Mason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 01:19

shampy schreef:
Heel veel succes en plezier met je paard en op je nieuwe plekje.

Dankjewel!!

Spenk schreef:
Maar dit geeft ook helemaal geen garanties dat het met meer paarden wel goed gaat?

Mijn paard hangt gewoon enorm aan één paard. Het maakt niet uit hoeveel er nog achterblijven als zijn vriend weg is dan is er paniek.

Ze stonden eerst op deze locatie met ze 3en als er eentje bij hem bleef had hij er geen last van. Maar gezien der een verkocht is en nu alleen blijft heeft die er wel moeite mee.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:56

Mason schreef:
Even een update aangezien ik had gezegd jullie up to date te houden. Ik heb toch besloten om een plekje met meer vriendjes maar met de zelfde overige zaken te zoeken. En dat is gelukt, 1 juni verhuizen we. ik lag er echt wakker van ;( . Hij is nog steeds rennerig en roept als ze weg gaat. Ik gun hem dat gewoon meer dan dat hij om de dag zulke stress moet ervaren. Vooral omdat in juni en in juli hij 2 x een week alleen zal moeten staan, is het voor mijn gemoedsrust en voor zijn stress het beste denk ik.

Echt heel erg bedankt voor jullie tips dat heb me geholpen met mijn keuze

Spannend! Hopelijk voelt je paard zich daar fijner.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:22

Fijn dat je een goed alternatief hebt gevonden maar als het echt zo’n ontzettend fijne plek is waar je nu bent, zou je je paard er ook mee kunnen proberen te helpen (en nu alweer een verhuizing voorkomen). Heeft je paard sowieso iets aan denk ik, ook als je besluit (zoals je hebt genomen) vast staat. Mijn nichtje had hetzelfde probleem met haar twee paarden. Zij heeft de tips van warwick schiller gevolgd. Zie filmpje op YouTube. https://youtu.be/Sj4yLtB0LQg Dat werkte heel goed en al met een paar dagen.

Mason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 11:59

Lieser schreef:
Spannend! Hopelijk voelt je paard zich daar fijner.

Dat hoop ik ook! :D

paars schreef:
Fijn dat je een goed alternatief hebt gevonden maar als het echt zo’n ontzettend fijne plek is waar je nu bent, zou je je paard er ook mee kunnen proberen te helpen (en nu alweer een verhuizing voorkomen). Heeft je paard sowieso iets aan denk ik, ook als je besluit (zoals je hebt genomen) vast staat. Mijn nichtje had hetzelfde probleem met haar twee paarden. Zij heeft de tips van warwick schiller gevolgd. Zie filmpje op YouTube. https://youtu.be/Sj4yLtB0LQg Dat werkte heel goed en al met een paar dagen.

Heel erg bedankt voor de tip ga dit zeker meenemen nog deze maand en als het nodig is voor op de volgende maand. Wel staat mijn besluit echt vast omdat ik vind dat een paard ten alle tijden een maatje moet hebben zeker omdat hij dus straks anders 2 x een week alleen staat. Dat vind ik echt te lang kan van dat idee niet slapen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:23

Slim dat je een andere stal hebt gezocht!
Dit hoeft helemaal geen probleem meer te zijn in nieuwe situaties. Het is heel tegen natuurlijk voor een paard om alleen achter te blijven.

Mijn paard heeft 20 jaar lang geen problemen gehad met paarden die weg gingen, maar nu ze met maar 1 ander paard staat, wordt ze ook erg onrustig.
Ik begrijp dat wel.
Andersom wordt de andere ook erg onrustig.

Oplossing hier is gewoon niet weg gaan :')

Hopelijk kan je paard snel wennen op de nieuwe stal :)

Elisa2

Re: Help, stalling stres???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:32

Is ook mijn ervaring dat het op grotere stallen met meer paarden makkelijker voor ze kan zijn.

Dus ik denk dat dit een verstandige beslissing is, hopelijk komt er wat meer rust voor hem.

paars

Re: Help, stalling stres???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:30

Oh ik had verkeerd gelezen. Ik dacht dat je bedoelde dat jij 2x een week niet heen kon. Dat hij op die manier ‘alleen’ zou zijn. Nee dat zou ik ook nooit willen.
Daar heb je in een grotere groep geen last van.
Die van mij was met zijn maatje naar een grote groep verhuist, en dat bleef altijd wel zijn beste vriend. Daar wachtte hij ook op als die een buitenritje maakte. En vaak een hinnik als ‘ie weer in beeld kwamen. Meer op het niveau ‘aandoenlijk‘ dan gestresst. Dus in een groep kan het nog steeds wel wat spelen, maar ze hebben veel aan elkaar. Goeie keuze!