Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjonniej schreef:Een martingaal, die doet bijna niets, maar wel heel veel zelfvertrouwen geven, je voelt je veiliger en je paard dus ook omdat jij minder gespannen bent.
GEEN scherper bit of Pessoabit, dan weet je paard meteen dat er iets 'vreemds' gaat gebeuren en zal dus gespannender zijn. En omdat meestal op dezelfde manier word gereden met zo een bit als met een gewoon trensje.
Spetterlover schreef:het wordt een slofbedankt allemaal.
Sjonniej, heb je gelijk in, scherper bit leek mij ook niets, maar pessoa werkt natuurlijk ook "anders" in ( ook scherper .. ) dus gaat er ook niet in.
Slof dus
Margon schreef:EEN SLOF OP EEN BUITENRIT???????????????
sorry maar daar ben ik het dus niet mee eens!
Als ik zelf een iets langere buitenrit ga maken doe ik een martingaal om, mijn pony heeft namelijk weleens de neiging om zijn hoofd in de lucht te gooien en voor de zeker heid ook nog een pessoa bitje!
Apple schreef:Ik heb op 'anders namelijk' gestemd.
Als ik met een paard naar buiten ga waarvan ik niet weet hoe die buiten is dan ga ik met een betrouwbaar ander paard mee. Dat ik 100% zeker weet dat dat paard en die ruiter kunnen dienen als braaf voorbeeld en ook in staat zijn zich aan te passen aan datgene wat op dat moment nodig is (flink stuk draven bijvoorbeeld, of juist lang stappen).
Eventueel gebruik ik een martingaaltje.
Dat is alles.
Verder niet te moeilijk doen en gewoon gaan.

gijsenkim schreef:Bij VEEEEEEEL ruimte zoals bijvoorbeeld een strand.......... niks, helemaal niks....... het enige wat er kan gebeuren is dat zo een dier een kilometertje rent........
. Toen ik met mijn paard op vakantie was bij het strand, heb ik juist heel voorzichtig gereden. Doodeng, vaak graven kinderen mooie kastelen, en gaten, die je pas op het laatste moment ziet. Renske20 schreef:je vergeet debeste optie
neem een ander braaf paard mee!
dat werkt het allerbeste!
ga iig niet liggen klooien met andere bitten ofzo, zet zelf een goede cap op, en ga samen met een braaf paard naar buiten.
blijf rustig, gaat ie iets te hard ga dan niet panisch aan de teugels hangen, maar maak wat flinke ophoudingen.
Lautjuh123"]
[quote="Margon schreef:EEN SLOF OP EEN BUITENRIT???????????????
sorry maar daar ben ik het dus niet mee eens!
Als ik zelf een iets langere buitenrit ga maken doe ik een martingaal om, mijn pony heeft namelijk weleens de neiging om zijn hoofd in de lucht te gooien en voor de zeker heid ook nog een pessoa bitje!

als er dan nog iets gebeurt eet ik mijn cap op
*
.