wat is nou een sterke, goede, BETAALBARE deken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:08

Als ik het me goed herinner heeft mijn Rambo Turnout (die groene met blauwe voering) met zo'n 150 euro (?) gekocht in de uitverkoop bij Ooteman. Dat is inmiddels al een jaar geleden, maar volgens mij had hij ze dit jaar ook in de uitverkoop... Schuurt niet, en blijft gewoon ook als je paard er met zijn voorhoeven op gaat staan en met zijn tanden gaat trekken.

Global raad ik je ernstig af. Kost nog best wat en als een ander paard hem even vastgrijpt is hij compleet aan flarden. Harry's Horse blijven in ieder geval wel goed heel...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:16

Klopt Manic,
ik heb er toen ook 2 gekocht. Dit jaar hadden ze Rambo's met halve hals.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:19

Ik heb ook de harry's horse, van 139 euro.
Goed waterdicht en goede pasvorm.
Bovendien de enige waar mijn pony slechts kleine scheurtjes in krijgt (de rest ligt aan volledig aan flarden).
Ik geloof dat ze, ze ook hadden in maat 145.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:20

Sjuimpje schreef:
Klopt Manic,
ik heb er toen ook 2 gekocht. Dit jaar hadden ze Rambo's met halve hals.

En dit jaar hadden ze uiteraard weer Dennis zijn maat niet Boos! . Al is Ooteman wel een van de betere met kleine spulletjes. Waneer kan je ook eindelijk kwalitative goede dekens maat 130 in NL kopen? Ze bestaan wel, worden door de fabrikanten gewoon als standaard maat gemaakt maar zijn hier gewoon niet te koop(en als je ze via je ruitersportzaak in de buurt wilt bestellen betaal je er de hoofdprijs voor ).

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:20

Voor 150euro vind je dus echt geen betere deken... Ik zag dat hij inderdaad weer in de uitverkoop was. Even erover gedacht om er nog maar een te halen, maar bedacht me toen dat deze zeer waarschijnlijk nog jaren meegaat...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:23

Dennis, op www.ebay.de worden juist veel kleine maten aangeboden.
Ik snap ook wel dat de meeste winkels deze niet op voorraad hebben, want hoeveel shets lopen er nou daadwerkelijk met dikke winterdekens? Om voor dat ene incidentele geval nou al die kleine maatjes op voorraad te hebben...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:26

Veel winkels hebben inmiddels wel kleine dekens liggen(Ooteman, Morgan en Vroegop zijn er 3 hier in de buurt) omdat er al wel meer vraag naar begint te komen. Maar waarom hebben ze dan alleen flutkwaliteit in de schappen liggen en geen knappe dekens? Het lijk wel of kwaliteit voor kleine pony's te veel gevraagt is. Dennis heeft niet eens een knap hoofdstel(alleen die simpele hoofdstelletjes zijn er maat shet/pony te vinden)!!!!!!!!

PS. mijn duits is rampzalig. Ik snap d'r echt helemaal niets van. Ik ga wel ff op Ebay.com kijken, dat begrijp ik tenminste met m'n dislectische blonde hoofd Tong uitsteken .

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:34

Tsja... Waarom leg jij eigenlijk je deken op? In mijn geval is het om mijn paard die lekker in het werk staat een ebetje redelijk dunne vacht te houden, zodat hij niet van top tot teen bezweet is iedere keer als ik een rondje draaf. Buiten dat ziet het er ook een stuk leuker uit op bijvoorbeeld wedstrijden of iets dergelijks...

Als mijn paard, zoals de gemiddelde shetlander, eigenlijk niet in het werk staat maar meer als tuinornament gebruikt wordt zou ik ook niet de moeite nemen met een deken.

Niet flauw bedoelt naar eigenaren van kleine paarden, maar ik denk dat het gebruiksdoel gewoon heel anders is en dat die gemiddelde eigenaar dat verder niet zo nodig vindt.

Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat bvb in Engeland er weer meer kleine maatjes te vinden zijn. Kindered zijn daar op jonge leeftijd al veel fanatieker bezig met hun kleine paardjes en slepen die diertjes van ponyclub naar ponyclub.

Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:35

Dennis schreef:
Veel winkels hebben inmiddels wel kleine dekens liggen(Ooteman, Morgan en Vroegop zijn er 3 hier in de buurt) omdat er al wel meer vraag naar begint te komen. Maar waarom hebben ze dan alleen flutkwaliteit in de schappen liggen en geen knappe dekens? Het lijk wel of kwaliteit voor kleine pony's te veel gevraagt is. Dennis heeft niet eens een knap hoofdstel(alleen die simpele hoofdstelletjes zijn er maat shet/pony te vinden)!!!!!!!!

Omdat shetlander eigenaars vaak niet die paar tientjes extra willen uitgeven

Citaat:
PS. mijn duits is rampzalig. Ik snap d'r echt helemaal niets van. Ik ga wel ff op Ebay.com kijken, dat begrijp ik tenminste met m'n dislectische blonde hoofd Tong uitsteken .

Er zijn vast mensen op Bokt die je tegen een kleine vergoeding kunnen helpen, op .com hebben ze zover ik heb gezien nog niet de helft van het aanbod van .de en daar zijn de verzendkosten e.d. natuurlijk ook maar een schijntje van.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:40

Ik heb ook niet al te beste ervaringen met HH, dus het verbaast me eerlijk gezegd dat er zo positief over wordt gedaan in dit topic!
De HH Highliner ben ik wel over te spreken, omdat deze veel hoger aanlsuit dan de andere HH dekens, maar deze is weer niet waterdicht.

Van de andere HH dekens, die wel waterdicht zijn, heb ik al bij 2 paarden schoftwonden gehad. Sinds ik over ben gestapt op de WB winterdekens wil ik niet meer anders.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:49

Ik wil niet anders meer als Rambo dekens. Om dezelfde redenen als Sjuimpje. De HH dekens vind ik een vreselijke pasvorm hebben, vooral aan de voorkant.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:51

WB lag binnen een week in stukken.
Ben niet overtuigd van de sterkte van deze dekens,en bleek ook nog eens niet 100% waterdicht te zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:52

manic schreef:
Tsja... Waarom leg jij eigenlijk je deken op? In mijn geval is het om mijn paard die lekker in het werk staat een ebetje redelijk dunne vacht te houden, zodat hij niet van top tot teen bezweet is iedere keer als ik een rondje draaf. Buiten dat ziet het er ook een stuk leuker uit op bijvoorbeeld wedstrijden of iets dergelijks...

En als je shetlander toevallig iedere dag fanatiek gereden word, modelletje sportpaard(je) is en geschoren op de hengstenkeuring moet verschijnen zal er wel een deken op moeten.

Dus ongeveer de zelfde rede waarom een 'groot paard' een deken op zou moeten hebben.

Het is gewoon frusterend dat je de hele wereld af moet zoeken naar iets knaps. Ik heb inmiddels een verzameling spullen liggen die uit Engeland, Duitsland, Belgie en Amerika komen. Puur omdat in NL niets te krijgen is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:55

Dat snap ik... en ik snap ook je frustratie en ik vind het onwijs stoer wanneer ook kleine ponies als volwaardig aangezien worden en wat mij bereft mogen ze allemaal zo gebruikt worden. Maarja, dat is dus helaas niet zo, en daardoor minder vraag en minder aanbod...

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:38

Harry's Horse vind ik persoonlijk ook rampzalige dekens. Rambo is toppie, maar erg duur. Over de Pagony modellen ben ik erg tevreden. deze sluiten ook wat hoger op de hals....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:38

Nou sorry maar ik 3 HH dekens liggen en die drukken echt niet op de schoft in die mate dat een paard daar last van zou hebben oid (drukken bij die van mij helemaal niet). Tsja en de ene deken ligt lekkerder dan de andere, ligt ook helemaal aan je model paard, dus om nu meteen een deken slecht te vinden omdattie toevallig op dat paard niet past.
Laatst bijgewerkt door Vippie op 05-03-04 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:45

Ik heb de Pagony Tiger Heavy, eldien heeft hem nu op vanaf de herfstvakantie en ik vind het een ontzettend fijne deken! Ze heeft ook geen schuurplekken, en hij is prima waterdicht en precies warm genoeg

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:52

Ik heb ook een aantal HH-dekens, en ben zeer tevreden over de kwaliteit en gebruik. Ik heb overigens ook nog nooit problemen gehad met de schoft. Ach, zo heeft iedereen z'n 'stokpaardjes'....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:54

Gulpje schreef:
Ik heb ook een aantal HH-dekens, en ben zeer tevreden over de kwaliteit en gebruik. Ik heb overigens ook nog nooit problemen gehad met de schoft. ....

Hier idem dito!!

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:54

Mirza heeft nu alweer bijna 3 jaar een donkergroene waterdichte harrys horse en hij ziet er echt nog heel goed uit, alleen klein beetje roest aan de gespen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:57

Die plekken op de schoft bij de HH komen mij wel bekend voor. Met 'tevreden over de kwaliteit' bedoelde ik met name de scheurvastheid en het bestand zijn tegen een regenbui. Wat dat betreft heb je aan de HH wel een goeie. Dat drukken op de schoft losten we bij Ret op met een onderdeken of schoftbeschermer (oftewel een paardenbeha). Maar dat was eigenlijk een lapmiddel. HH heeft IMO geen slechte dekens, maar over WB ben ik een stuk tevredener!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:21

Vippie schreef:
Nou sorry maar ik 3 HH dekens liggen en die drukken echt niet op de schoft in die mate dat een paard daar last van zou hebben oid (drukken bij die van mij helemaal niet). Tsja en de ene deken ligt lekkerder dan de andere, ligt ook helemaal aan je model paard, dus om nu meteen een deken slecht te vinden omdattie toevallig op dat paard niet past.

Maar bij mij gaat het niet om 1 toevallig paard,
op geen enkel paard vind ik ze fijn liggen en ik heb toch behoorlijk uiteenlopende type paarden (gehad).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:00

Ik ben sinds deze winter ook helemaal om naar de Rambo-collectie. Dat wordt een dure business. Maar ik heb voor het eerst deze winter geen last van drukkingen op de schoft.
Ik heb er al heel veel dekens op gehad, varieren van Weatherbeeta, Mr. Ed (vergelijkbaar met HH), BR en S&K, maar bij allemaal lag de schoft open.
Dan maar wat meer betalen, maar dan heb je ook wat!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:27

Sjuimpje"]
[quote="Vippie schreef:

Maar bij mij gaat het niet om 1 toevallig paard,
op geen enkel paard vind ik ze fijn liggen en ik heb toch behoorlijk uiteenlopende type paarden (gehad).
[/quote]

Ik heb ook 4 HH dekens liggen, en die drukken ook niet op de schoft. Bij Jordy liggen de HH beter dan de meeste andere dekens (Rambo ligt ook goed, verder vrijwel niets).
Maar Jordy heeft dan ook geen schoft, zijn rug loopt gewoon door in zijn hals... Ook passen de HH dekens goed aan de voorkant, waar de meeste te krap zijn. Jordy is een tinker, dus misschien dat de HH dekens wel goed liggen op zo'n type paard?
De Highliner is trouwens wel hoog opgesneden bij de hals.
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van de dekens dus wel erg goed. Goed waterdicht en scheurvast. Jordy is een fanatiek dekensloper, en hij doet er lang over om er doorheen te komen Haha! Bij de waterdichte deken die ik heb is het hem helemaal nog niet gelukt.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:51

Sjuimpje schreef:
Dat is ook de pest met Harry's Horse, die dingen liggen vaak op de schoft en daar is de schooft nooit tegen bestand. Ook al zit er een bontje onder. Voor een goede pasvorm horen ze veel hoger aan te sluiten, in de manenkam, dan heb je nergens last van.

ja klopt maar die van Luck is ook 185 ipv 175 Scheve mond (eigenarese is nogal eh...paard onintelligent Tong uitsteken)