Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babybeertjes schreef:Maar met een afspraak op papier ben je dan al een stuk verder.
meggiemeg schreef:Persoonlijk zou ik het niet doen, je privé wordt heel anders daardoor. Op dat stuk van 1 hectare vind ik het aantal paarden ook best groot, de wei zal veel te lijden hebben door het intensieve gebruik, plus je zult veel af moeten stemmen met de huurders over het bemesten waar en wanneer. Mogen ze het opdelen in meerdere stukken? Heb je het liever als 1 stuk wat wel meer makkelijker is met het onderhouden en bemesten enzo. Ik hoor hier prijzen in de buurt van rond de 800.- tot 1200.- per jaar voor een hectare.
pillow schreef:Voor enkel grasland liggen de prijzen veel lager op jaar basis, rond de 500.-, met de faciliteiten die erbij worden geboden hoor ik dus de eerder genoemde prijzen hier in de buurt, denk dat ik niet heel ver bij TS vandaan zit. Maar het is net wat het iemand waard is om zo'n plekje te hebben en er voor wil geven natuurlijk.meggiemeg schreef:Persoonlijk zou ik het niet doen, je privé wordt heel anders daardoor. Op dat stuk van 1 hectare vind ik het aantal paarden ook best groot, de wei zal veel te lijden hebben door het intensieve gebruik, plus je zult veel af moeten stemmen met de huurders over het bemesten waar en wanneer. Mogen ze het opdelen in meerdere stukken? Heb je het liever als 1 stuk wat wel meer makkelijker is met het onderhouden en bemesten enzo. Ik hoor hier prijzen in de buurt van rond de 800.- tot 1200.- per jaar voor een hectare.
Die prijs is idd zo maar dat is voor puur huur weiland. Maar TS heeft water schuilstal en gebruik vd bak en gaat het ook onderhouden. Dan wordt het een heel andere prijs.
meggiemeg schreef:Voor enkel grasland liggen de prijzen veel lager op jaar basis, rond de 500.-, met de faciliteiten die erbij worden geboden hoor ik dus de eerder genoemde prijzen hier in de buurt, denk dat ik niet heel ver bij TS vandaan zit. Maar het is net wat het iemand waard is om zo'n plekje te hebben en er voor wil geven natuurlijk.
Babybeertjes schreef:Wat jammer (maar wel begrijpelijk) alle reacties van "ik zou het niet doen".
Er zijn zoveel mensen op zoek naar een fijne plek. Het is lastig iets te vinden. En ontzettend jammer dat er zoveel rotzakken zijn die niet betalen en dan ineens verdwijnen ook natuurlijk. De goede moeten onder de kwade lijden.
Wij zouden heel graag zoiets huren bij ons in de buurt. Helaas niet te vinden. Mijn vriendin + volwassen dochter en ik betalen al jaren netjes de 1e van de maand stalgeld. Als ik voor mezelf spreek al 25 jaar. (Pff wordt oud. )
Zelf zou ik ook wel een jaar borg kunnen betalen voor zoiets. Maar of je dat wilt als huurder. Er is ook de andere kant, dat je het misschien niet of lastig terug krijgt. Maar met een afspraak op papier ben je dan al een stuk verder.
pillow schreef:meggiemeg schreef:Voor enkel grasland liggen de prijzen veel lager op jaar basis, rond de 500.-, met de faciliteiten die erbij worden geboden hoor ik dus de eerder genoemde prijzen hier in de buurt, denk dat ik niet heel ver bij TS vandaan zit. Maar het is net wat het iemand waard is om zo'n plekje te hebben en er voor wil geven natuurlijk.
Hier liggen de huurprijzen voor weidegrond op 1000 euro per hectare. Zuid Oost Friesland, West Drenthe.
Babybeertjes schreef:Wat jammer (maar wel begrijpelijk) alle reacties van "ik zou het niet doen".
Er zijn zoveel mensen op zoek naar een fijne plek. Het is lastig iets te vinden. En ontzettend jammer dat er zoveel rotzakken zijn die niet betalen en dan ineens verdwijnen ook natuurlijk. De goede moeten onder de kwade lijden.
Wij zouden heel graag zoiets huren bij ons in de buurt. Helaas niet te vinden. Mijn vriendin + volwassen dochter en ik betalen al jaren netjes de 1e van de maand stalgeld. Als ik voor mezelf spreek al 25 jaar. (Pff wordt oud. )
Zelf zou ik ook wel een jaar borg kunnen betalen voor zoiets. Maar of je dat wilt als huurder. Er is ook de andere kant, dat je het misschien niet of lastig terug krijgt. Maar met een afspraak op papier ben je dan al een stuk verder.
BrendaBD1985 schreef:De weide heeft een wateraansluiting met automatische waterbak, nieuwe omheining en een ruime schuilstal met opberghok (afsluitbaar). Wij doen zelf al het onderhoud van de weide (bemesten, slepen etc.), verzorging moet wel zelf gedaan worden. Eigenlijk heb je dus een geheel eigen plekje inclusief rijbak.
BusyMissy schreef:Wat is nou € 500 per maand als je daar 4 paarden op kunt zetten?
En je hebt verder de verzorging van de wei erbij én een plek om te rijden!
In de zomer kosten de paarden je dan in principe al (bijna) niets aan voer.
In de wintermaanden (zo'n 5 van de 7) zul je bij moeten voeren.
Dan zit je gemiddeld aan zo'n € 150,00 aan voerkosten per paard per maand.
Dat kosten ze bij mij aan huis ook. En dan betaal ik daarnaast nog hypotheek over mijn grond en moet ik zelf het onderhoud betalen (en uitvoeren) en het water en de stroom en de schuilstal en niet te vergeten de Agterberg rijbak (die heb ik niet eens).
Als je 4 paarden te plaatsen hebt is het een koopje!
Autumnn schreef:BrendaBD1985 schreef:De weide heeft een wateraansluiting met automatische waterbak, nieuwe omheining en een ruime schuilstal met opberghok (afsluitbaar). Wij doen zelf al het onderhoud van de weide (bemesten, slepen etc.), verzorging moet wel zelf gedaan worden. Eigenlijk heb je dus een geheel eigen plekje inclusief rijbak.
Dus je wilt hier 500 euro voor vragen? En vaste tijden voor het gebruik van de bak?![]()
Ik vind dat wel heel veel geld.
Lys_PPA schreef:BusyMissy schreef:Wat is nou € 500 per maand als je daar 4 paarden op kunt zetten?
En je hebt verder de verzorging van de wei erbij én een plek om te rijden!
In de zomer kosten de paarden je dan in principe al (bijna) niets aan voer.
In de wintermaanden (zo'n 5 van de 7) zul je bij moeten voeren.
Dan zit je gemiddeld aan zo'n € 150,00 aan voerkosten per paard per maand.
Dat kosten ze bij mij aan huis ook. En dan betaal ik daarnaast nog hypotheek over mijn grond en moet ik zelf het onderhoud betalen (en uitvoeren) en het water en de stroom en de schuilstal en niet te vergeten de Agterberg rijbak (die heb ik niet eens).
Als je 4 paarden te plaatsen hebt is het een koopje!
Dit dacht ik dus ook... enige vraag is dan inderdaad, wat als weide bemest wordt oid? Waar moet je dan heen met je paarden. En de 'samenwerking' moet wel goed verlopen, hoeveel vrijheid krijg je op je plekje.