Schaduwdoek/schaduwplek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:56

jammer want ziet er wel handig uit
Ik was 22 euro per paal kwijt ( x 4 ) , doek via marktplaats voor 30 euro en heb vandaag nog een
"achterwand "gemaakt van schaduwdoek van de gamma ( nu 20 euro met pas, 1,80 x 5)
Het waait nu erg hard dus de achterwand heb ik nog niet gemonteerd. Dak waait wel wat op en neer maar niet zo erg dat ik het al eraf moet halen. Is 5 x 4 ongeveer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:43

@petrichor: Ik ben wel benieuwd wat die prijs was ?

Petrichor

Re: Schaduwdoek/schaduwplek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 21:43

De goedkoopste (kleinste) kost 2400 euro, dat is exclusief het plaatsen van schroefankers prijs daarvan varieert van 180 tot max 500 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:09

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 11:41

Ziet er inderdaad mooi uit en kwa prijs ook prima. Maar net wat jij zegt ben ik bang dat dit niet wat gaat worden in een weiland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:40

Misschien als je de poten vastmaakt aan weidepalen die een eind de grond inzitten ??
Ik zou sowieso ook liever één doek hebben dan 3 lossen flappen. Wel is handig dat ie zowel links als rechts omlaag kan net hoe de wind waait die dag.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:05

Nou die prieel ziet er qua "skelet" steviger uit dan mijn partytent van 40€ die ik als afdak voor hooi gebruik en die blijft met deze wind ook staan.
Weliswaar goed stevig vastgezet dmv touwen aan stevig in de grond geplaatste palen.

Zal straks een foto maken.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:26

Graag wil schaduwdoek plaatsen, kan de palen buiten schuurbereik van de paarden zetten. Maar ze kunnen er verder wel bij mochten ze dat willen. Nu kan ik aan robinia palen komen (die veel gebruikt worden bij schaduwdoeken in tuinen).

De bast is giftig, deze zijn geschild en geschuurd. Kan ik ze dan veilig gebruiken bij de paarden? Iemand die dit weet of in gebruik heeft als omheining, daar wordt robinia ook wel voorverkocht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:31

Samo schreef:
Graag wil schaduwdoek plaatsen, kan de palen buiten schuurbereik van de paarden zetten. Maar ze kunnen er verder wel bij mochten ze dat willen. Nu kan ik aan robinia palen komen (die veel gebruikt worden bij schaduwdoeken in tuinen).

De bast is giftig, deze zijn geschild en geschuurd. Kan ik ze dan veilig gebruiken bij de paarden? Iemand die dit weet of in gebruik heeft als omheining, daar wordt robinia ook wel voorverkocht.

Ik zou het zelf nooit aandurven na de verhalen hier op Bokt. Die waren niet geschild volgens mij, maar toch.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 23:59

Geschilde palen bevatten helaas altijd nog stukjes bast is mijn ervaring (met geschilde kastanjepalen).
Die robiniapalen heb ik ook al in het echt gezien en zag er helaas nog bast aan hangen en in slierten die met felle wind zo je weide in kan komen.
Geschuurde weet ik niet. Maar ik weet niet of het hout zelf ook giftig kan zijn. Ik zou er toch altijd bang voor zijn dat het mis gaat.
Tevens zijn de Robinia duurder dan de kastanje althans hier in mijn buurt toch.