Slow Feeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 03:10

Kendra schreef:
superpony schreef:
Onze paarden eten normaal altijd buiten op diverse plekken, dus heb verschillende bakken en netten.

Nu 's nachts op stal vanwege de wolven en daar hebben we van rubberen matten hooibakken gemaakt in de hoek. Zitten met stevige latten en bouten. Er past veel teveel in en ze zijn heel veilig. Als ze gaan liggen of er tegenaan komen, geeft het iets mee, maar niet teveel. We zijn 80cm uit de hoek gegaan geloof ik en ze zijn uit mn hoofd 90cm hoog.

Heb je daar een foto van? Wij denken er ook over om zelf zoiets te maken dus ben wel nieuwsgierig.

Ja, de wanden van de stal hebben we nog niet gedaan, dus daar niet op letten. Ze stonden eerst nooit op stal, maar toen liepen er opeens wolven.......
We hebben wel alles glad afgewerkt. Het zit vast tussen balken.
Als ze er tegenaan staan, geeft het iets mee. Je ziet dat ze een kleine deuk maken, maar dat was ook juist mijn idee. Hij gaat tot de grond vanwege veulen voetjes, dus de bodem schoonmaken is iets lastig.
Er gaat wel echt veel in.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:06

Paard_Trutje schreef:
kiki1976 schreef:
Hay slowfee)der net 10 kg maas 45mm ( 4.5 cm)
Of de Hay Slowfeeder net 10 kg (5 mm dik, maaswijdte 60/45 mm) dit is een duo net.

Deze netten zijn echt wel sterk en hebben een 1000 kg trekkracht “Trekvastheid”

https://www.daisypaardenshop.nl/search/ ... feeder+net

Deze mazen zijn te klein voor wat ik zoek

De ene is 4,5 cm en de andere 6 cm.
Dat is echt niet klein hoor

Anders een plank in de stal in de hoek maken en dan hooi erachter voeren.
Hebben wij ook, maar daar knoeien ze wel wat meer mee, maar minder dan met los op de grond