OleJon schreef:Ons perceel is ook 2000m2 en daar staat het huis en de tuin ook nog op.
Ik heb een paddock van 15 bij 25 meter. Daar staan ze in de wintermaanden op.
Gaat om een Tinker, D pony en shet.
Er omheen hebben we 6 weitjes, die allemaal aan de bak vast zitten zodat we alleen een draadje hoeven te openen.
Van half April tot Oktober, tot het weer het toe laat staan ze op de weitjes. Afhankelijk van het weer, en groei gras staan ze ongeveer 8 tot 10 uur op het gras met strookbegrazing.
Heb dan kleine kuilpakjes ( hooi pakjes formaat in plastic voer ik dan bij)
Van Oktober tot April staan ze in de paddock waar ze dan onbeperkt kuil krijgen.
En heb dan balen van 450 tot 500 kg.
Zijn in verhouding veel goedkoper.
Snachts staan ze op stal met vlas.
In de zomer en winter.
Ik heb een IBC aan de afvoer van de dakgoot. Zodat ik regen water opvang voor de paarden
Een kilometer verderop hebben wij nog een perceel van 100 meter lang en 5 meter breed. Dat is van mijn zwager. Daar brengen we ze in de weekenden ook wel eens een dag heen om te grazen
[ [url=m/oBXbNq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oLmivk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oLmivk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qAI38N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tySnxe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YPYmnY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OOwG16.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat ziet er heel gezellig uit, leuk dat je die kleine weitjes eromheen hebt om ze toch te laten grazen. Waarschijnlijk omdat je zo afwisselt kan je er lang mee doen in het weide seizoen?
Mijn paardjes moeten ook niet teveel op gras (1 met zomereczeem ook), dus zo'n oplossing is ook een idee!